Felande DVD-läsare

Permalänk

Felande DVD-läsare

Hej Sweclockers!

Har börjat få problem med min dvd-läsare som jag köpte med en ny dator i november. Den har tidigare funkat felfritt men nu får den ingen ström. Det enda jag kan tänka mig ha orsakat problemet är att jag "städade" om bland sladdarna för ett tag sen och drog om dem då jag inte orkat gömma dem när jag först byggde ihop datorn. Självklart har jag kollat kabeln (som för övrigt verkar felfri) samt testat med en annan satasladd + sataport, men det har inte funkat.

Problemet verkar ligga i att sladden inte riktigt klickar i på baksidan av läsaren. Känns dessutom onödigt att skicka tillbaks den till inet då den endast kostade 200:- och felsökningen gå på mer.

Några tips eller förslag?

Permalänk

Skicka tillbaka elller köp en ny. beslutsångest?

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout Midi Tower Svart, PSU: Corsair HX 850W, Moderkort: ASUS P8Z77-V Socket1155, Processor: Intel® Core i7-2600K, RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Grafik: SLI med 2 ST Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX PCI-Express 2.0, Minne: Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5", Western Digital 2TB, Skärm: Acer 24" G245H, Tangentbord Q-PAD MK 80 Cherry blue, Mus Microsoft 3.0, Musmatta: Icemat Black edition.

Permalänk

Jo lite så. Ingen ide om vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Jo lite så. Ingen ide om vad som är fel?

Du nämner bara satasladd + sataport, har du kontrollerat strömsladden?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”