Permalänk
Medlem

Xbox360-kontrollen vill ej funka i spel

Tjena!

Fick idag hem en trådlös Xbox360-kontroll med medföljande usb-mottagare från inet.se.
Denna köpte jag för att kunna spela mer konsol-vänliga spel, såsom Fifa 12.

Problemet jag nu har är att dosan inte funkar i just Fifa 12. Den funkar i windows och så vidare, men inte när man kommer in i spelet.

Har suttit vid google och letat non stop i 2 timmar, men lyckas inte hitta lösningen på problemet. Har försökt med att installera en xbox360 controll emulator, som förövrigt gick helt utmärkt tillsammans med min andra gamepad.
Då jag använder Xbox360-dosan i detta program så funkar den, men bara i själva programmet. När jag sen knäpper på spelet för att spela, så funkar inte kontrollen längre, fastän den lyser.

Ursäkta min luddiga text och möjligtvis usla förklaring, men om någon sitter på lösningen av problemet eller bara ett litet tips så blir jag väldigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av kontrollen och sedan starta den när spelet är startat. Sen kan du ju även kolla om det finns några inställningar som är relaterade till kontroller.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1nkk:

Tjena!

Fick idag hem en trådlös Xbox360-kontroll med medföljande usb-mottagare från inet.se.
Denna köpte jag för att kunna spela mer konsol-vänliga spel, såsom Fifa 12.

Problemet jag nu har är att dosan inte funkar i just Fifa 12. Den funkar i windows och så vidare, men inte när man kommer in i spelet.

Har suttit vid google och letat non stop i 2 timmar, men lyckas inte hitta lösningen på problemet. Har försökt med att installera en xbox360 controll emulator, som förövrigt gick helt utmärkt tillsammans med min andra gamepad.
Då jag använder Xbox360-dosan i detta program så funkar den, men bara i själva programmet. När jag sen knäpper på spelet för att spela, så funkar inte kontrollen längre, fastän den lyser.

Ursäkta min luddiga text och möjligtvis usla förklaring, men om någon sitter på lösningen av problemet eller bara ett litet tips så blir jag väldigt tacksam!

Man måste oftast välja "gamepad" eller xbox controller inne i själva spelen, kör själv med just den trådlösa modellen och det funkar fint.
Har endast installerat uppdateringen som man får av windows 7 update.

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Testa att stänga av kontrollen och sedan starta den när spelet är startat. Sen kan du ju även kolla om det finns några inställningar som är relaterade till kontroller.

Även detta har jag försökt, utan några framsteg. I inställningar så kan jag endast byta ikoner i själva spelet för att anpassa sig till Xbox360-kontrollen.

Jag har även kopierat över buttonDataSetup från Fifa 11 till Fifa 12. Inte heller detta funkade.

Tacksam för ditt snabba svar, dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soberz:

Man måste oftast välja "gamepad" eller xbox controller inne i själva spelen, kör själv med just den trådlösa modellen och det funkar fint.
Har endast installerat uppdateringen som man får av windows 7 update.

Mvh Billy

Grejen är att jag inte ens hitta den där. Varken under inställningar eller innan match.

Jag hade som sagt en PS3-kontroll till datorn innan och den funkade helt galant tillsammans med Xbox360-kontroll emulatorn. Kanske är det någon av dessa filer eller liknande som stör..

Permalänk
Medlem

Jippie! Fick kontrollen att funka tillslut.

Hade tydligen glömt en .dll-fil i fifa12-mappen från Xbox360-kontroll emulatorn som störde min nya kontroll.

Tacksam för er hjälp, ändå!