Apple bjuder in till lanseringen av Ipad 3 den 7 mars

Permalänk
Melding Plague

Apple bjuder in till lanseringen av Ipad 3 den 7 mars

Det blir av allt att döma en ny generation Ipad den 7 mars. Apple skickar ut inbjudningar till media för en presskonferens i San Francisco.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Troligtvis intressant ifall den skulle kosta runt 2000 kr :P, men får väl drömma vidare...

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk

Ska bli kul att se vad de har kokat ihop denna gång!

Permalänk
Medlem

Blir väl att ge min iPad 2 till mormor eller nåt å skaffa denna

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Vore trevligt att ha så hög upplösning. Synd att jag gillar android på plattor för möjligheten att ha emulator.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Apple kommer troligtvis lansera något nytt som är den raka kopian av föregångaren med Samsungs senaste generations skärmar och kretsar, och tar ett svinigt högt pris.
Kostar 500 spänn att producera - Apple sätter priset på 6000 kronor.

§1.2 tänk på hur du formulerar dig!
Permalänk
Medlem

Det är ju som dom tror att de blir smittade av pesten om det vistas med icke-Apple märken...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag tycker iPad börjar kännas billiga konstigt nog. När man ser Asus Transformer Prime för 6000:- och som inte levererar något märkvärdigt förutom deras tangentbordsdocka så börjar iPad kännas prisvärd. Är dock lite orolig att de kommer få för sig att höja priset på iPad 3 med ca 500:- och ändå bara ha en dual core.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av icelaw:

Apple kommer troligtvis lansera något nytt som är den raka kopian av föregångaren med Samsungs senaste generations skärmar och kretsar, och tar ett svinigt högt pris.
Kostar 500 spänn att producera - Apple sätter priset på 6000 kronor.

Lägg ner nu, iPad är billigare än många konkurrenter så väx upp och sluta hata företag bara för att. Bitter för att du inte har råd eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Apple kommer troligtvis lansera något nytt som är den raka kopian av föregångaren med Samsungs senaste generations skärmar och kretsar, och tar ett svinigt högt pris.
Kostar 500 spänn att producera - Apple sätter priset på 6000 kronor.

Och du menar att Asus inte har skyhög marginal? Då kan jag säga till dig att du har fel för de kostar lika mycket om inte mer än vad en iPad kostar. För att företag ska tjäna pengar så måste de ta mer betalt än vad det kostar att göra produkten förstår du, annars går man back. Pengarna måste täcka mycket mer än tillverkning, som personal i butiker, VD:s löner och lokalhyra. Många här som verkar vilja tro att det bara Apple som har en stor marginal på produkter. Kan meddela er att många företag har det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Syns redan på bilden att den där skärmen är bra högupplöst!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hoppas de behåller 4:3 formatet så att det åtminstånde finns en platta med rätt format för mindre skärmar.

Permalänk
Medlem

Ut med det gamla, in med det nya.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

snart ser vi folk massorna hysteriskt köa efter en ipad3 utanför mac-butiken 8D

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Och du menar att Asus inte har skyhög marginal? Då kan jag säga till dig att du har fel för de kostar lika mycket om inte mer än vad en iPad kostar. För att företag ska tjäna pengar så måste de ta mer betalt än vad det kostar att göra produkten förstår du, annars går man back. Pengarna måste täcka mycket mer än tillverkning, som personal i butiker, VD:s löner och lokalhyra. Många här som verkar vilja tro att det bara Apple som har en stor marginal på produkter. Kan meddela er att många företag har det.

Apple måste göra något annat annorlunda då för de är det enda företaget jag vet som har 100 miljarder dollar på banken.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

snart ser vi folk massorna hysteriskt köa efter en ipad3 utanför mac-butiken 8D

Köpa förstår jag, visst vissa tycker om produkten etc. men att köa för ett spel, eller hårdvara flera timmar utanför en butik och sen jubla när man kommer ut som man skulle ha vunnit ett pris är något jag inte alls begriper mig på.....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jippy.... grym upplösning men 4:3??? shit. Dessutom är det väl gamla vanliga tråkiga hemskärm med ikoner, så jävla less på att se llite ikoner när man startar den.

Jag är ingen fanboy men på min Android platta ser man iaf lite twitter, facebook, mail, sms(yepp, sms) på hemskärmen.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Apple måste göra något annat annorlunda då för de är det enda företaget jag vet som har 100 miljarder dollar på banken.

De släpper inte lika mycket skit. De säljer inte många saker men de produkter de har säljer mycket. Steve Jobs tog bort många av deras onödiga produkter som sålde dåligt när han kom tillbaka och räddade apple från konkurs. Sedan dess har de hållit samma taktik att bara ha saker som säljer bra. Inte en massa olika produkter. + Blanda inte ihop högst värderade företag med pengar på banken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Sjukt trött på surfplattor transformer kan jag se potential i men iPad, kom igen... Är ju bara en stor ipod

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Sjukt trött på surfplattor transformer kan jag se potential i men iPad, kom igen... Är ju bara en stor ipod

För att det är ju verkligen skitstor skillnad mellan Android telefoner och plattor menar du?

Skrivet av icelaw:

Apple kommer troligtvis lansera något nytt som är den raka kopian av föregångaren med Samsungs senaste generations skärmar och kretsar, och tar ett svinigt högt pris.
Kostar 500 spänn att producera - Apple sätter priset på 6000 kronor.

Alla tillverkare har mer eller mindre samma prissättning på plattorna med några få hundralappar upp och ned.

§1.5
Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

De släpper inte lika mycket skit. De säljer inte många saker men de produkter de har säljer mycket. Steve Jobs tog bort många av deras onödiga produkter som sålde dåligt när han kom tillbaka och räddade apple från konkurs. Sedan dess har de hållit samma taktik att bara ha saker som säljer bra. Inte en massa olika produkter. + Blanda inte ihop högst värderade företag med pengar på banken.

Sakerna säljer bra för att de är coola, inte för att de är bättre än konkurrera.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Sakerna säljer bra för att de är coola, inte för att de är bättre än konkurrera.

Det är din åsikt ja. Skiter fullständigt i vad andra tycker men har både iPhone och Macbook. För att de är snygga? Ja, enligt min åsikt är de snygga och de höjer betyget på dem lite. Men mest för att de fungera så jävla bra där jag använder dom. Typ macbook för skolan, lång batteritid och osx är utmärkt optimerat för bärbart vilket jag aldrig ansett windows vara. Appleprodukter är bra. Kanske inte i rena muskler men bra optimerade och fungerar bra.

Tycker själv att iPad både är ja och mjä. Gillar 4:3 för att läsa och så men att köpa en hade bara varit att ha en stor iphone och så då har jag hellre en Android.

§1.5
Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

De släpper inte lika mycket skit.

Vet inte om jag skulle kalla det skit bara för att andra företag har fler produkter för breddens skull. Mångfald är bra för konsumenter, då kan man välja det som är exakt bäst för en själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vet inte om jag skulle kalla det skit bara för att andra företag har fler produkter för breddens skull. Mångfald är bra för konsumenter, då kan man välja det som är exakt bäst för en själv.

Det tycker jag med men det är avsaknaden av denna bredd, och bra produkter som gjort att de tjänar mycket. Hade alla haft så här hade det inte varit lika effektivt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av m0rk:

För att det är ju verkligen skitstor skillnad mellan Android telefoner och plattor menar du?

Han menade förmodligen att det är dåligt att man inte kan ringa och smsa med iPad. Det kan man med de flesta Android-plattor vad jag vet.

Men jag håller inte med honom om att surfplattor är poänglösa. Jag har haft mycket glädje av min iPad, trots att den laggar rätt hårt efter uppdatering till iOS 5. Exempelvis skriver jag detta inlägg på en iPad.

Jag är ingen fanboy. Jag har en Galaxy S II. Men jag tycker det ska bli spännande att se vad iPad 3 har att erbjuda. Kommer nog dock inte ha råd att köpa en.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Apple måste göra något annat annorlunda då för de är det enda företaget jag vet som har 100 miljarder dollar på banken.

Kan ju ha att göra med att man köper komponenter i sådana mängder att allt annat bleknar, samtidigt som man dessutom betalar i förskott och i vissa fall även lånar ut stora summor pengar till leverantörer för att de skall kunna se till att de kan leverera i de mängder och till den kvalitet Apple kräver. Som ersättning för allt detta vill Apple ha bättre priser och exklusivitet. Det gör att Apple kan köpa ny teknik mycket billigare direkt från start och sedan när exklusiviteten släpper får man ordentliga rabatter och kan alltså även då antingen ligga under i pris eller ha högre marginaler än konkurrenterna.

Det är det man använder delar av sin stora kassa till och så har det varit i flera år. Ända sedan iPod-tiden då man gjorde sin första flashminnes-deal på det här sättet...

Genialt i sin enkelhet och inget som i princip någon annan kan kopiera.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

+ Blanda inte ihop högst värderade företag med pengar på banken.

Det gör jag inte. De är värderade till 460 miljarder (tror jag det var) och har 100 miljarder i likvida tillgångar. Så de kan sänka priserna men gör det inte. Inget konstigt med det egentligen då folk köper deras produkter i mängder.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Jonteponte:

Kan ju ha att göra med att man köper komponenter i sådana mängder att allt annat bleknar, samtidigt som man dessutom betalar i förskott och i vissa fall även lånar ut stora summor pengar till leverantörer för att de skall kunna se till att de kan leverera i de mängder och till den kvalitet Apple kräver. Som ersättning för allt detta vill Apple ha bättre priser och exklusivitet. Det gör att Apple kan köpa ny teknik mycket billigare direkt från start och sedan när exklusiviteten släpper får man ordentliga rabatter och kan alltså även då antingen ligga under i pris eller ha högre marginaler än konkurrenterna.

Det är det man använder delar av sin stora kassa till och så har det varit i flera år. Ända sedan iPod-tiden då man gjorde sin första flashminnes-deal på det här sättet...

Genialt i sin enkelhet och inget som i princip någon annan kan kopiera.

Det kräver ju i och för sig att man har en massa pengar innan man börjar med detta men låter som en rimlig anledning till att ha så mycket pengar på lager. Påminner om IKEA också på något sätt

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Om dom i princip bara visar upp en högre upplösning av skärmen och snabbare soc så borde det bli en flopp. Dom måste arbeta om deras iOS rejält om dom ska hänga med.
Men men... om man kan värdera företaget till dom där summorna så spelar kanske inte produkten någon större roll utan folk vill bara ha märket, hur dålig produkten än är.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐