Maxis utvecklar SimCity 5 – lansering 2013

Permalänk
Medlem

Tycker bara att Sim City 2000 var bra i serien, de andra har inte känns helt...rätt. I synnerhet Sim City 3000 ogillades.

Men man kan ju hoppas.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Nu publiceras uppgifter om att SimCity 5 är under utveckling.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Härligt ! Har aldrig spelat det dock

Det har inte släppts än ju...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasekman:

Underbart! Garanterat köp, hoppas på en uppdatering av TTDX och Sim Tower nu med Förvisso Micro Prose som gjorde TTDX men grymt lir!

TTDX = Transporter Tycoon Deluxe? Ta i så fall och ladda ner OpenTTD! en opensource variant av ttdx! finns massor med moddar och grafikförbättringar, fordon, singnalsystem osv! Fungerar dessutom kanon i win7!
Klicka på bilden

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Kul! Vi får se hur det blir. Jag har bara spelat Sim City 2000, när man var liten grabb. Men det här såg riktigt fint ut om man ska vara en ytlig jävel.

Visa signatur

• Sun SPARC

Permalänk
Medlem

haha va kul!
Tänkte på det igår att fan va kul det vore med ett nytt sim city.
Kan ha att göra med att jag spelat OpenTTD ganska så intensivt nu på senaste

Permalänk
Medlem

yay, sim city är i min topplista över tidernas bästa spel.

edit: jag har faktiskt funderat på varför man inte valt att slå ihop sim city och sims, skulle vara ett jäkligt spännande koncept. Man kan gå från att bygga städer in på folket som bor i staden och tillbaka. Eventuellt kombinerat med multiplayer?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaa! Helt jävla underbart!
Jag kommer köpa vilken dator som helt för att detta ska flyta på alldeles superbt.

Hoppas de lägger till något slags "european mode" där förväntningar på skatt, välfärd och kollektivtrafik är europaanpassat. Just kollektivtrafiken var något av det sämsta och kanske enda riktigt dåliga med Simcity4. Om bussen eller tåget inte låg i exakt samma riktning som jobbet, så sket de i det och tog bilen istället, fastän bussen kanske bara var på andra sidan gatan. Kanske även ett "nordic mode"
Musiken var asgrym. Lyssnar fortfarande på den ibland. Synd bara att de snåla tomtarna tryckte ut musiken i 128mbps mp3.

Skrivet av Ludzee:

Gilla den här kommentaren om du fortfarande spelar SimCity4 och tycker Societies sög.

Gillad. Och kommenterad

Skrivet av ryggbiff:

Fy fan va nice!

- Nio år senare och nyexaminerad civilingenjör i samhällsbyggnad. Sim City minst sagt har haft ett finger med i mitt yrkesval!

Amen to that! Jag har själv blivit väldigt influerad av det och läser kurser kring energiteknik och hållbar utveckling och har sedan några år funderat på att en dag ta steget och läsa ett helt program om samhällsplanering

Skrivet av Thes:

Jag har själv inte varit intresserad av Sim City sen 2000, men nu blev jag lite sugen. Då många andra verkar tycka samma sak, är det en bekräftelse på att det inte finns många bra spel idag? Jag känner iaf så.

Jag vet inte om det faktiskt är så, men jag upplever det så. De flesta spelen känns som dussinprodukter. Inte dåliga, men tråkiga. Som random Hollywood-film liksom.

Skrivet av Gibbon:

http://www.youtube.com/watch?v=NTJQTc-TqpU

Hoppas de låter oss bygga større stæder, skulle vara intressant att se det hær geniet fortsætta i ænnu større skala.

Det där var helt sjukt. Lika skrämmande som genomtänkt.

Skrivet av riktigninja:

det är roligt ett tag .. sen tröttnar man på alla upplopp och bränder och affärstomter som dom otacksamma jävlarna inte vill bygga på

Hahahaha!

Skrivet av matte54:

Oj oj oj, förra året Civ5 och Homm5 , detta år diablo 3, nästa år sim city 5
Livet som datornörd kan inte bli bättre.

HAha, grym post. Speciellt ihop med din avatar.

Skrivet av Zcenicx:

Chris Sawyer (han som gjorde Transport Tycoon) släppte sin uppföljare för flera år sedan, men i och med att han inte äger titeln längre fick han döpa det till Locomotion.

Han använder Rollercoaster Tycoon's motor, vilken i sig är en vidareutveckling av TTDX' motor.

I vilken värld då? Med rätt moddar är SC4 oslagbart även idag. NAM och BAT gör det till ett helt nytt spel.
Spelar det fortfarande - i den enda upplösning Simcity förtjänar.

5760x1080.

Han är upptagen med att göra om X-COM.

Faktafel. Westwood fusionerades med EA Pacific och undantaget en av grundarna (Brett Sperry skapade Jet Set Games 2003) och tre AI-mekaniker som skapade Petroglyph, är de flesta från vad som var Westwood kvar där. Louis Castle lämnade studion 2009 och gick över till Torque, men han blev CEO också. Joseph D. Kucan är fortfarande kvar, även om han hoppar runt bland EAs studior, och är både en mycket duktig programmerare och artist, och är fortfarande mest känd för att han ÄR Kane.

Bullfrog är inte heller helt dött. Peter Molyneux (Populous) startade Lionhead istället, men Les Edgar (Syndicate, Dungeon Keeper) är fortfarande kvar på EA, och Maxis är definitivt inte dött. I princip hela studion är kvar och dessutom under eget namn (EA Maxis) i Emeryville, CA.

EA äger förresten DICE, (EA DICE) är de verkligen så dåliga?

SimCity 4 är redan i 3D, även om betraktningsvinklarna är begränsade.

Imponernane upplösning. Menar du på skärmen eller "tiles"? För det låter väldigt brett.

Som en annan redan påpekat så var det ju lite mer än så som hände. EA har ju även erkänt det själva. Westwood och Command & conquer dog efter 2003. C&C3 var kul, men inte alls samma sak. Tekniskt helt rätt utveckling av UI:t. Men storyn sög och var kronologiskt konstig. Det kändes mest som ett fangjort best of C&C med viss vidareutveckling än en riktig uppföljare.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

NEEEEEEEEEJ! Nu kommer jag aldrig bli klar med högskolan!! WTF Det kommer ta så mycket tid från mig!!

Visa signatur

Allt som har en början har ett slut. -förutom evigheten
Gigabyte P55 UD6 - Intel Core I7 875K- BenQ24 - Fractal Design Define R2 Titan - 4x2GB DDR3 Corsair Dominator - Asus A -OCZ (PSU) 700W - Asus EAH 5850 - Corsair Hydro H50 - hackintosh -Windows-7 Ultimate + en massa be-quiet Noise Absorber Kit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Ok alla gamla sim-nördar det blir bättre

Spec: "bygger SimCity 5 på en helt ny spelmotor (Glassbox) med stöd för multiplayer, uppdaterbara byggnader och icke-linjära transportvägar."

Tänk 10-20 spelare i en köra varsin stad. Tillsammans bildar dom en"Sim-Nation". OCH TÄVLAR MOT ANDRA SIM-NATION !!!

Att tävla mot varandra låter inte särskilt lockande. Det hade däremot varit trevligt om man kunde samarbeta med varandra och sluta diverse avtal.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w | CPU-kylning: Liquid Freezer II 360 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Inaktiv

Hoppas att de håller det så "vuxet" som möjligt. Simcity societies var ju lagom urflippat och simcity 4 rush hour kändes också aningen knas...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sca:

Hade varit roligt med ett flerspelarläge med serverbaserade världar i stil med minecraft. Roligt att starta upp en värld med några kompisar och välja ett område att muta in till sin stad. Nära andra städer för att underlätta handel/transporter eller kanske nära råvaror/naturresurser för att säkerställa en industri. När ens inmutade område är fullt är det bara att muta in nytt område, antingen för att göra sin första stad större eller för att påbörja en andra stad.

Jag ser en hel drös med möjligheter öppna sig. Kanske skulle det även funka med mmo-läge, jäkligt stora städer som lockar andra att slå sig ner i dess utkanter för att starta nischade satellitstäder. Eller ett gäng kompisar som vill vara pionjärer och slår ner sina pålar i outforskat territorium för att dra nytta av råvaror.

Förövrigt hoppas jag (som elingenjör) att elnätet kräver lite mer uppmärksamhet än tidigare. Bara simpel lastbalansberäkning + lastbarhet för ledningarna skulle göra mig glad. Så att elnätet blir mer som trafiken. Kanske flera olika spänningsnivåer också, då skulle jag bli lycklig.

Ett sådant multiplayerläge hade varit grymt kul.

Någon lastbalansering kommer vi inte få se för att det är för avancerat för folk men energiteknikern inom mig hade tyckt att det var sjukt kul.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ett sådant multiplayerläge hade varit grymt kul.

Någon lastbalansering kommer vi inte få se för att det är för avancerat för folk men energiteknikern inom mig hade tyckt att det var sjukt kul.

Jag gillar idén om lastbalansering och olika typer av kraftledningar. Kanske för avancerat för de flesta, men jag tror nog att det finns en ansenlig efterfrågan på det. De kanske kunde göra ett slags "advanced mode" där lite fler och mer djupgående faktorer finns, bl a detta.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Jag gillar idén om lastbalansering och olika typer av kraftledningar. Kanske för avancerat för de flesta, men jag tror nog att det finns en ansenlig efterfrågan på det. De kanske kunde göra ett slags "advanced mode" där lite fler och mer djupgående faktorer finns, bl a detta.

Spelserien är ju redan rätt avancerad när det gäller transporter och skatter, eldelen skulle bara göra det bredare samhällsplaneringsmässigt.
Klarar man av att bygga en stad i sc4 utan trafikproblem har man nog inga besvär med att begripa ett elnät.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Jag är försiktigt positiv, men också oroad över att det hela kommer att förstöras till följd av någon äcklig integration av The Sims.

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Snälla håll Steam utanför detta! Så man slipper vara tvingad till Steam för att kunna spela.

Det lär bli Origin.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Underbart att höra att Maxis fortfarande lever och inte har sålt sig helt till The Sims-skiten. Jag spelade sönder Sim Tower när jag var ung. Sim City 2000 är också välspelat. Kanske skulle damma av skivan här hemma och bygga en stor stad vara för att se den brinna sen.

Skiva - Vilken lyx, själv hade jag det på Floppys

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Hade varit roligt med ett flerspelarläge med serverbaserade världar i stil med minecraft. Roligt att starta upp en värld med några kompisar och välja ett område att muta in till sin stad. Nära andra städer för att underlätta handel/transporter eller kanske nära råvaror/naturresurser för att säkerställa en industri. När ens inmutade område är fullt är det bara att muta in nytt område, antingen för att göra sin första stad större eller för att påbörja en andra stad.

Jag ser en hel drös med möjligheter öppna sig. Kanske skulle det även funka med mmo-läge, jäkligt stora städer som lockar andra att slå sig ner i dess utkanter för att starta nischade satellitstäder. Eller ett gäng kompisar som vill vara pionjärer och slår ner sina pålar i outforskat territorium för att dra nytta av råvaror.

Förövrigt hoppas jag (som elingenjör) att elnätet kräver lite mer uppmärksamhet än tidigare. Bara simpel lastbalansberäkning + lastbarhet för ledningarna skulle göra mig glad. Så att elnätet blir mer som trafiken. Kanske flera olika spänningsnivåer också, då skulle jag bli lycklig.

Som elektriker tycker jag att din ide hade varit fräck men tycker synd om de som måste googla Ohms lag innan de börjar lira

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Slagt:

Skiva - Vilken lyx, själv hade jag det på Floppys

Nu blev jag seriöst sugen på att damma av Sim Tower igen. Minns att det gick fortare om man hade snabbare dator. Undrar om de har en inre maxgräns eller om det kommer få spel på min Q9450. Senast jag körde det var på en P2a.

Skrivet av Slagt:

Som elektriker tycker jag att din ide hade varit fräck men tycker synd om de som måste googla Ohms lag innan de börjar lira

Tyvärr räcker det inte riktigt med ohms lag utan stackarna måste ju även lära sig om impedans och skillnaden mellan aktiv, reaktiv och verklig effekt. Eller vad det nu heter på svenska för jag har bara läst elnät på engelska.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Det lär bli Origin.

Tvång till Origin istället alltså? Katastrof.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag kör Sim City 4 Deluxe Edition än idag. Har länge önskat det skulle komma en uppföljare! Det måste finnas en gud!

Alla ni som spelar Sim City 4 fortfarande, har ni provat Cities XL 2012?

Det är mycket likt vad man kan förvänta sig av en uppföljare till Sim City och med rätt fräsch grafik.

Det har fungerat för att bota en stor portion Sim City längtan för mig iaf!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ixos:

Alla ni som spelar Sim City 4 fortfarande, har ni provat Cities XL 2012?

Det är mycket likt vad man kan förvänta sig av en uppföljare till Sim City och med rätt fräsch grafik.

Det har fungerat för att bota en stor portion Sim City längtan för mig iaf!

Jaså jag har fått för mig att det är en dålig kopia av Sim City som varit skit helt enkelt? Vad är dom största skillnaderna?
Låter ju lovande iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nu blev jag seriöst sugen på att damma av Sim Tower igen. Minns att det gick fortare om man hade snabbare dator. Undrar om de har en inre maxgräns eller om det kommer få spel på min Q9450. Senast jag körde det var på en P2a.

Tyvärr räcker det inte riktigt med ohms lag utan stackarna måste ju även lära sig om impedans och skillnaden mellan aktiv, reaktiv och verklig effekt. Eller vad det nu heter på svenska för jag har bara läst elnät på engelska.

Alltså, "översätt" bara trafikdelen av spelet till elsidan. Det behöver inte kräva så mycket förkunskaper i form av ellära.
Alltså, du har tre/fyra olika spänningsnivåer att dra ledning på, för varje spänningsnivå har du tillgång till en luftledning och en kabel. Skillnaden mellan kabel/luftledning är enbart kostnad/platsbehov. Varje spänningsnivå har en övre gräns för kapacitet (i MW), ligger man över 100% är strömavbrott vanligt förekommande. För att kunna gå från en spänningsnivå till en annan måste man bygga en transformatorstation.

På vilket sätt måste man kunna ställa upp ekvationer för att räkna ut en lastbalans? Man behöver inte ens kunna ohms lag, enda skillnaden mellan spänningsnivåer är överföringskapaciteten, platsbehov (för luftledningar) och investering.

Kan man bygga stora städer i sim city 4 bör man inte ha några problem med detta, oavsett huruvida man kan ohms lag. Reaktiv effekt kan man strunta i, jag skulle vara nöjd med bara aktiv effekt. Jag tycker inte heller att man ska behöva ställa in reläskydden eller fixa med driftomläggningar vid underhållsarbeten, bara lite mer avancerat än att bara bry sig om effektbehovet.

En intressant aspekt vore dock förhållandet mellan effekt och energi, att vindkraft inte alltid producerar full effekt hela tiden. Men då kanske det börjar bli knepigt.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sca:

Alltså, "översätt" bara trafikdelen av spelet till elsidan. Det behöver inte kräva så mycket förkunskaper i form av ellära.
Alltså, du har tre/fyra olika spänningsnivåer att dra ledning på, för varje spänningsnivå har du tillgång till en luftledning och en kabel. Skillnaden mellan kabel/luftledning är enbart kostnad/platsbehov. Varje spänningsnivå har en övre gräns för kapacitet (i MW), ligger man över 100% är strömavbrott vanligt förekommande. För att kunna gå från en spänningsnivå till en annan måste man bygga en transformatorstation.

På vilket sätt måste man kunna ställa upp ekvationer för att räkna ut en lastbalans? Man behöver inte ens kunna ohms lag, enda skillnaden mellan spänningsnivåer är överföringskapaciteten, platsbehov (för luftledningar) och investering.

Kan man bygga stora städer i sim city 4 bör man inte ha några problem med detta, oavsett huruvida man kan ohms lag. Reaktiv effekt kan man strunta i, jag skulle vara nöjd med bara aktiv effekt. Jag tycker inte heller att man ska behöva ställa in reläskydden eller fixa med driftomläggningar vid underhållsarbeten, bara lite mer avancerat än att bara bry sig om effektbehovet.

En intressant aspekt vore dock förhållandet mellan effekt och energi, att vindkraft inte alltid producerar full effekt hela tiden. Men då kanske det börjar bli knepigt.

Tror skalan är för liten för att det ska kunna bli meningsfullt att ha tre spänningsnivåer. I alla fall om det ska vara halvrealistiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tror skalan är för liten för att det ska kunna bli meningsfullt att ha tre spänningsnivåer. I alla fall om det ska vara halvrealistiskt.

Mjo, det är möjligt att mellanspänningsnivåerna är för små, det kanske man kan sköta med att husen överför mellan varandra. Men ex.vis som för stockholm, 220kV, 30kV och 10kV. 10kV kanske man kan skippa med den skulle ändå kunna finnas närvarande ungefär som täckningsområdet av vatten i sc4.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jaså jag har fått för mig att det är en dålig kopia av Sim City som varit skit helt enkelt? Vad är dom största skillnaderna?
Låter ju lovande iaf

Första versionerna var rätt skit och bug fyllda, delvis för att man försökte göra ett MMO!

Är nog den auran som sitter kvar.

I övrig tycker jag nog det mesta är bättre, förutom kollektivtrafik och motorvägar. Samt memoryleaks som gör att man måste spara/starta om varje 2h eller leva i lag.

Några av höjdpunkterna:

* Helt fritt byggande i 3D (vägar begränsande av max lutning och min kurvradier)
* Fri placering av tomter (inget rutnät du måste följa)
* Riktigt snygga broar och tunnlar. Väldigt episka.
* Nice modell med import/export. Producerar du t.ex. mer kontorstjänster än staden behöver kan du sälja dem (förutsatt kapacitet för persontrafik finns på flygplatser/vägar), samma med industrivaror (förutsatt att kapacitet finns på hamnar + vägar).
* Riktigt episka scener, blir mycket snyggt med att du bygger parker/torg där du inte får plats med tomter.

Här är mina skärmdumpar från miljonstaden jag byggt:

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Tvång till Origin istället alltså? Katastrof.

Jag ser bra mycket hellre Steam är Origin, då Origin bara är EA-Games skit och Steam är en vacker plattform för spelutvecklare att ta betalt för sina spel på.
Antingen vid sidan om eller som enda butik att handla i.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jag ser bra mycket hellre Steam är Origin, då Origin bara är EA-Games skit och Steam är en vacker plattform för spelutvecklare att ta betalt för sina spel på.
Antingen vid sidan om eller som enda butik att handla i.

Säkert jätte bra och användbara plattformar, men det är absurt att man genom vissa spel tvingas
använda det, tvingas att regga sig där, och i vissa fall tvingas vara uppkopplad så fort man vill spela.
Det är tvånget som stör mig, inte plattformen i sig.
Jag förstår att det är ett "knep" i kampen mot piratkopiering, men det har ju föga hjälpt.
Ta därför bort tvånget och låt mig installera ett spel med "cd-nyckel" vars uppdateringar/patchar
finns fritt för alla att ladda ner på spelets hemsida, och där spelet (singelplayer) inte är beroende av internet.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

hehe kommer inte på vad morotcykel spelet heter men installerade det på min gammla dator med 4600+ cpu och så fort jag tryckte på pilen fram så satt man i bergsväggen

haha jo, EA får ge alla köpare 20% rabatt på Kraftelektronik boken Får nästan huvudvärk när jag tänker på den kursen =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Jag skulle nog vara väldigt försiktig i mina förväntningar på ökad komplexitet med tanke på den generella spelutvecklingen, speciellt gällande företag associerade med EA.

Sen så kommer väl moddningsmöjligheterna säkerligen tas bort helt i förmån för DLC's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

SimCity 4 är redan i 3D, även om betraktningsvinklarna är begränsade.

Hm, måste vara väldigt fejk då, det vill säga att byggnaderna är fyrkantiga boxar med allt annat som texturer? Här verkar ju allt vara egna polygoner eller vad det heter, blir fulare imo.