Permalänk
Medlem
Skrivet av stealth.pilot:

Är bordet 60 cm djup, har själv en med 60 cm pga platsbrist, fundera uppgradera till en stationär från min bärbar. Men det verkar ju ganska trångt som det ser ut hos dig.

Skrivet av zaptoz1:

60x120cm. Även jag lider av platsbrist och har precis uppdaterat från bärbar -> stationär. Det duger gott men det går knappt att ha andra saker på skrivbordet (t.ex böcker).

Har 60x110 + fönsterkarm med 2dm djup på två sidor som är upphöjd ca 7 cm. Har skärmarna (3st) på fönsterkarmen och känner ofta att det blir lite för trångt, har tex. ingen bra plats för mina högtalare och en av skärmarna måste med nuvarande lösning stå i porträtt.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

myshörnan

Permalänk
Proffsmobbare

Ny dator sedan förra gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Byte mina 3 st 1080 skärmar mot en med 2560x1440 upplösning. Så har blivit lite annorlunda vid skrivbordet nu!

http://i.imgur.com/KMvc4yO.jpg

Passade även på att göra lite snyggare under skrivbordet.
Blev lite bättre iaf!

Vad är det för högtalare du har? Jag behöver byta ut mina o dina såg snygga ut? Gick dom loss på mycket?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad är det för högtalare du har? Jag behöver byta ut mina o dina såg snygga ut? Gick dom loss på mycket?

Det är M-Audio AV40. Kostade 990 om jag inte minns fel.
Finns tyvärr inte att köpa längre vad jag kan se. Finns dock en uppföljare till dom, som heter AV42.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3125036

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Extremt snyggt, vad har du för brytare på ditt tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Extremt snyggt, vad har du för brytare på ditt tangentbord?

Tackar Det är blåa, Ducky Shine 4 men det kanske du såg.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Tackar Det är blåa, Ducky Shine 4 men det kanske du såg.

När du snackar med din Blue Yeti, har du den där? Tar den inte upp allt ljud?

Jo, tangentbordet såg jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

När du snackar med din Blue Yeti, har du den där? Tar den inte upp allt ljud?

Jo, tangentbordet såg jag

Jo det gör den för det mesta så ska fixa det problemet genom att hänga upp den eller liknande, den har trots allt noll dämpning mot bordet. Men när man sitter i Skype och ställer in lite så hörs det mindre. Annars flyttar jag den till vardagsrumsbordet när jag spelar PS4 så den har ett användningsområde där också.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

@H3Nc3:

Tack för svar, kommer nog köpa en Yeti eller liknande.
Har dock också blåa switchar och andas tungt. (Måste alltså ha den ganska nära mig men inte för nära då man hör när man andas.)
Men Yeti tar upp allt vilket kan vara positivt och negativt.

Permalänk
Medlem

Snyggt och cleant, +1.

Tvingas till ofin fråga grundad i mild ocd: finns det något speciellt skäl till att dina skärmar är ställda i olika höjd?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Snyggt och cleant, +1.

Tvingas till ofin fråga grundad i mild ocd: finns det något speciellt skäl till att dina skärmar är ställda i olika höjd?

Det tog mig en vecka att bli av med OCDn men det var för att det är två olika modeller och ingen av dessa går att ställa in i höjdled. Funderar dock på att lägga nån typ av förhöjning under den ena, absolut. Borde jag köpt en skärm av samma modell? Ja, absolut.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Jubileumsmästare

Skärmen på bordsfäste och inga kablar.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Det tog mig en vecka att bli av med OCDn men det var för att det är två olika modeller och ingen av dessa går att ställa in i höjdled. Funderar dock på att lägga nån typ av förhöjning under den ena, absolut. Borde jag köpt en skärm av samma modell? Ja, absolut.

Haha, förlåt.

Skrivet av Svaniis:

Skärmen på bordsfäste och inga kablar.

http://i.imgur.com/eGkbMmY.jpg

Spelar du spel på den där 40-tummaren? Och gör du det då i fullskärm?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Release:

Haha, förlåt.

Spelar du spel på den där 40-tummaren? Och gör du det då i fullskärm?

Spelar ingenting, men jag kör oskalat i fullskärm.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Spelar ingenting, men jag kör oskalat i fullskärm.

Ok, check.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Vad är det för skrivbord du har där? Helt fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:
Skrivet av careface:

Vad är det för skrivbord du har där? Helt fantastiskt!

Undrar det samma, mycket snyggt skrivbord!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Bumbsan:

Vart har du köpt dessa headset hållare?

Mvh

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av careface:

Vad är det för skrivbord du har där? Helt fantastiskt!

Skrivet av maniac:

Undrar det samma, mycket snyggt skrivbord!

Hemmasnickrat av en limträskiva (bok) som fått bets och sandpapper om vart annat, täljkniv för att skapa mönster och ålder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Hemmasnickrat av en limträskiva (bok) som fått bets och sandpapper om vart annat, täljkniv för att skapa mönster och ålder.

Osis. Hardcore! Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Några veckor gammal bild, har skaffat högtalarställ och annat tangentbord!

Permalänk
Jubileumsmästare

Byggt ett eget skrivbord.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Skrivet av RNT:

http://i.imgur.com/Qnm2BSe.jpg

Några veckor gammal bild, har skaffat högtalarställ och annat tangentbord!

Riktig snygg, fundera ungefär på samma setup men tangentbordet är för nära bordskanten tycker jag, är det inte obehagligt att skriva så där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stealth.pilot:

Riktig snygg, fundera ungefär på samma setup men tangentbordet är för nära bordskanten tycker jag, är det inte obehagligt att skriva så där?

Från någon som ofta har tangentbordet lika nära kanten som honom, nej det är helt okej vilket är lite av grejen varför det ligger så

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av stealth.pilot:

Riktig snygg, fundera ungefär på samma setup men tangentbordet är för nära bordskanten tycker jag, är det inte obehagligt att skriva så där?

Nja, lite kanske Dock brukar jag ha handledsstödet samt att jag vilar armarna på stolens armledsstöd, nu har jag istället ett 60% tangentbord så lite längre fram är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Byggt ett eget skrivbord.

Snyggt! Sett din setup tidigare och dom där ikea-borden är det som dragit ner lite Haft flera själv. Lite stabilare med! Hehe

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Skärmen på bordsfäste och inga kablar.

http://i.imgur.com/eGkbMmY.jpg

Den där toarullen känns en aning suspekt. Speciellt tillsammans med de där ljudabsorbenterna

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi