Roccat förvandlar mobiltelefonen till spelkontroller och sambandscentral för PC

Permalänk
Melding Plague

Roccat förvandlar mobiltelefonen till spelkontroller och sambandscentral för PC

Gamingföretaget Roccat inleder Cebit 2012 med det händiga verktyget Power-Grid, en applikation som gör det möjligt att använda mobiltelefonen för att utföra kommandon, kommunicera med medspelare och övervaka datorn.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fyfan va brunt! riktigt nice 8-))))))) Måste ha!

Permalänk
Medlem

Coolt, men inte så praktiskt. Man kan ju inte känna knapparna på en touchscreen så man skulle ju bara trycka fel! Man hinner inte direkt kolla på den när man spelar...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Varför bara iphone? Redigt dålig lur ju

Permalänk
Medlem

Ha telefonen på tangentbordet istället för numpad. Riktigt bra idé imo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Varför bara iphone? Redigt dålig lur ju

ah såg det med, så himla GHEY, där förlora dom miljontals av potentiella kunder om det kommer kosta.

Permalänk
Medlem

riktigt nice
Synd bara att den kommer i ios bara först :\

Ang övervakning som nämns. gäller det temps, frekvenser, etc?
EDIT: NVM såg att det fanns med temps etc. Missade den bilden tydligen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Varför bara iphone? Redigt dålig lur ju

.... Väldigt många människor nåste ha fel med andra ord. Men du vet säkert bättre än dom. Du tror inte att det finns en anledning till att dom väljer IOS i första hand? Troligen kommer det komma även en android version om efterfråga finns.

För övrigt: släpp en iPad version!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Yes! Äntligen, jag börjar tröttna på unified remote nu
Har haft ett tangentbord med makroknappar hur länge som helst, men alltid viljat ha nån slags bild på varje knapp så man lätt kommer ihåg vad den gör, äntligen!
Hoppas bara på att man kan använda telefonen som touchpad också så kqn man gå ifrån unified remote helt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Så, om det är en enkel .ipa fil vi snackar om så kanske någon i Beta-Tester laget kan länka den? Har ingen iPhone, iPod touch 4g fanns inte som val, behöver ju testa detta alltså

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Varför bara iphone? Redigt dålig lur ju

Skrivet av ATRmayo:

ah såg det med, så himla GHEY, där förlora dom miljontals av potentiella kunder om det kommer kosta.

Skrivet av SmOOthy:

Troligen kommer det komma även en android version om efterfråga finns.

För övrigt: släpp en iPad version!

Det står ju klart och tydligt i artikeln att det även kommer till Android och WP7. Skulle även vara trevligt om det kom en version anpassad till tablets för Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Varför bara iphone? Redigt dålig lur ju

På sista bilden ser du att det även ska komma till Android och Windows Phone

edit: Do'h, rSon hann före.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Varför bara iphone? Redigt dålig lur ju

Därför för att dom säljer som smör, glad vi slipper se det på Android. Laggit, fult och ja finner inga ord

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

.... Väldigt många människor nåste ha fel med andra ord. Men du vet säkert bättre än dom. Du tror inte att det finns en anledning till att dom väljer IOS i första hand? Troligen kommer det komma även en android version om efterfråga finns.

För övrigt: släpp en iPad version!

Apple fantast ser jag, Dock ser jag ingen anledning till att hoppa på mig. Alla har sin åsikt o jag har jobbat med apple produkter (Datorer, telefoner samt paddor) och jag anser att deras produkter e skit för en hög kostnad. Varför dom valde apple enbart för betan kan jag inte svara på då jag inte jobbar där och om du läser hela artikeln så står de "men ska även dyka upp till Google Android och Windows Phone." Read before posting.

Ps. Jag pratade om beta versionen när ja skrev "varför bara iphone"

Permalänk
Medlem

Och angående tangentbordet, om det där är mekaniskt så är det banne mig värt att gå över till iphone bara för att kunna ha det där tangentbordet, helt jävla underbart ju

tänk er att få ett sms vid datorn, då trycker du bara på en knapp, så kommunicerar tangentbordet med telefonen ist, och du kan skriva sms med tangentbordet

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

På tiden, alltid letat efter något program som gör det. Om den nu släpps till Android. :/

Permalänk

Men oss Symbian användare då? hat testat både Ios och android men ingen av dom klår Symbian.

Tycker inte om att det är begränsat till Ios, Android och WP7...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Grymt! Antar att det laddar mobilen också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Men oss Symbian användare då? hat testat både Ios och android men ingen av dom klår Symbian.

Tycker inte om att det är begränsat till Ios, Android och WP7...

Du låter som mig. Men efter att jag provade Windows Phone så är jag helnöjd!

Permalänk

Skulle vara mest intressant som mediaknotroll i mitt fall.

Permalänk
Musikälskare

Skrivit upp mig, tur man har en iPhone

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Om dessa tangentbord var gjorda i aluminium och faktiskt fungerade i BIOS så skulle inte jag tvekat en sekund.

Dessvärre har alla roccats produkt gått i kateogorin what-the-fudge med produkter som sladdhållare, 20kg headset och liknande. Känns som att detta kmr bli likadant.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Och angående tangentbordet, om det där är mekaniskt så är det banne mig värt att gå över till iphone bara för att kunna ha det där tangentbordet, helt jävla underbart ju

tänk er att få ett sms vid datorn, då trycker du bara på en knapp, så kommunicerar tangentbordet med telefonen ist, och du kan skriva sms med tangentbordet

Det kommer släppas till WP7 och android också så du har en hel del mobiler att använda;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Det kommer släppas till WP7 och android också så du har en hel del mobiler att använda;)

Jo fast tangentbordet kommer nog bara stödja iphone

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Jo fast tangentbordet kommer nog bara stödja iphone

Skulle vara konstig. Då Dom borde förlora massor på det..:/

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Skulle vara konstig. Då Dom borde förlora massor på det..:/

Jo visst förlorar dom på det, men det är inte så stor chans att dom gör en för android då de telefonerna är olika stora, har olika kontakter, använder olika systemkommandon...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Se där, då kanske Roccat får ut sin första användbara produkt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Varför bara iphone? Redigt dålig lur ju

Har du haft en själv? Tycker mer att det låter som en högst personlig åsikt.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag skulle tippa på att tangenbordet endast kommer komma till iphone och appen till de flesta mobila OS. Rent mekansikt är android-lurar en mardröm att konstruera hållare etc. till då kontakterna sitter helt lika och lurarna är olika stora, till skillnad mot iphone där variationen är minimal.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Hehe känns som om det kmr användas till fusk, tex radarhack som visas på telefonen
Om inte annat så var det väl en cool grej! Vet dock int hur användbart det kmr att vara ^^