Lägga upp filmklipp offentligt på facebook?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollmora
Registrerad
Jun 2005

Lägga upp filmklipp offentligt på facebook?

Hej,

Jag är ny på facebook och har sökt och sökt men inte fått något svar.

Jag har på min facebooksida lagt upp ett filmklipp som har ett stort allmänintresse.

Men om man googlar eller länkar til min facebooksida som utomstående så syns inte filmen.

För mig är det viktigt att filmen blir allmänt tillgänglig då det är ett unikt och underbart filmklipp på en mycket omtyckt person som nyligen dött. Medan han levde så bad mig mig lägga upp filmen på internet men jag gjorde det aldrig men nu är han död och många anhöriga vill säkert kunna se den om de googlar på mitt eller hans namn.

Frågan lyder alltså, hur gör man ett filmklipp uppladdat på en öppen facebooksida tillgänglig att se för utomstående browsare. För som det ser ut nu så ser man bara min relativt spartanskt inredda sida, men inte filmklippet i fråga som är det viktigaste på sidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Feb 2010

ladda upp youtube och sen länka på fb sidan.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001

Du ska kunna ställa in i dina kontoinställningar på Facebook vad som ska vara publikt och inte.

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: 2x Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+ ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2002

Lägg upp det på youtube och bädda in (länka) det i FB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollmora
Registrerad
Jun 2005

Tack.

Ni är snabba på att svara också (Sweclockers är bäst)

Synd bara att mitt youtubekonto är ett trollkonto som skulle ge vanheder åt personen om folk såg kontots andra aktiviteter, så jag får skapa nytt konto på youtube.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2010

Gå in på FB sedan är det sekretessinställningar. Välj offentlig profil. Nu kommer all information vara offentlig. Nja bäst och bäst beror på vilken fråga man vill ha svar på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Password:

Hej,

Jag är ny på facebook och har sökt och sökt men inte fått något svar.

Jag har på min facebooksida lagt upp ett filmklipp som har ett stort allmänintresse.

Men om man googlar eller länkar til min facebooksida som utomstående så syns inte filmen.

För mig är det viktigt att filmen blir allmänt tillgänglig då det är ett unikt och underbart filmklipp på en mycket omtyckt person som nyligen dött. Medan han levde så bad mig mig lägga upp filmen på internet men jag gjorde det aldrig men nu är han död och många anhöriga vill säkert kunna se den om de googlar på mitt eller hans namn.

Frågan lyder alltså, hur gör man ett filmklipp uppladdat på en öppen facebooksida tillgänglig att se för utomstående browsare. För som det ser ut nu så ser man bara min relativt spartanskt inredda sida, men inte filmklippet i fråga som är det viktigaste på sidan.

nej nej för fan, ladda upp klippet på facebook, http://img526.imageshack.us/img526/7012/capturekkn.jpg och välj public

Citera! Gaming: Chassi: FD R4| CPU: 7700K | Kylare: Noctua NH-D14 | MB: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | Grafikkort: GTX1080 | RAM: Corsair LPX 16GB 3333MHz CL16 | OS:Disk: Intel 600p 512GB | PSU: EVGA Supernova 850 G2 |
ESXI host Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Router Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Är det detta du söker?

Mobiltelefon: iPhone 6S Plus 32GB
Bildskärm: Dell Ultrasharp 30" 2560x1600
Datorsystem: Intel Core i7 4790K @ 4.0GHz - nVidia GTX 1070 - Asus Maximus VI Gene - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimtar - Corsair VOID Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollmora
Registrerad
Jun 2005

Det gick till slut genom youtube.

Vet inte om man får marknadsföra sina egna saker här på forumet så jag låter bli att länka till videon.

Tack åter igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrahammar
Registrerad
Okt 2017

Profilen Muki 91 hade rätt om YouTube. Men i detta fallet glömde profilen ange, att filmklippet inte behöver vara officiellt. På detta sättet slipper du all reklam. Facebook tar mot filmklipp, men är lite rädda för att det inte är privata ljudfiler. Och då officiellt på Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrahammar
Registrerad
Okt 2017

Går inte baka in på Facebook längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrahammar
Registrerad
Okt 2017

Nu får man ladda upp den själv för nu går det inte baka in den. Din sida bör vara offentlig, som många har nu.
Rolf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2018

I många fall numera så får man dessutom på YouTube inbäddad reklam om klippet identifieras att det innehåller material som har copyright.

Alternativt kan det tas bort.