Importera Steam-mapp till Win7 från gammalt WinXP-system?

Permalänk

Importera Steam-mapp till Win7 från gammalt WinXP-system?

Hej.

Jo, sen 1 år tillbaka har jag inte haft Steam på min datamaskin. Det är så att den Steam jag använde sist ligger på denna dators gammla hårddisk med XP-installation. Så den gamla hårddisken med XP åkte ut (och in i hårddisk-arkivariet ^^) , och istället satte jag in 1 SSD 120 GB och 1 HDD 2TB med Win7 och allt !! <:

!

Så nu funderar jag på att lägga in Steam igen. Jag minns att det fanns massa installerade moddar och egna banor gjorda i SDK. Så smidigast skulle kunna vara om det bara var att flytta in mappen under \Program\ på den här datorn nu.

Men jag funderar på om det är bara att göra så och det kommer gå bra eller måste jag göra någon specialsnitsare? Kanske inte bara är att dra in mappen eftersom det var till XP eller liknande.

Någon som flyttat steam-mappar och vet hur det kan fungera och så?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Det enda jag har gjort är att flytta på alla maps och sounds, så slipper man ladda ner dom igen. Gäller CSS då.

Permalänk
Medlem

Installera Steam normalt. Dra först därefter över mappen
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps"
till ditt nya system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WipeClean:

Det enda jag har gjort är att flytta på alla maps och sounds, så slipper man ladda ner dom igen. Gäller CSS då.

Ja för CS:S är de ända steam spelet..

Permalänk
Inaktiv

Precis som eXale skriver, bara kopiera \steamapps så har du alla dina spel kvar.

Permalänk

Hejhej igen.

Det blir inget som går sönder? Kanske några saker är för gamla osv?
Är det någon som vet om det är säkert att göra såhär?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX