Catalyst: Enable Manual Fan Control är aktiverat på startup!

Permalänk
Medlem

Catalyst: Enable Manual Fan Control är aktiverat på startup!

Hejsan.

Varje gång jag startar min dator så är "Enable manual fan control" aktiverat automatiskt i Catalyst. Det är inte aktiverat då jag stänger av datorn. Jag har funderat och tror att det kan vara på grund av MSI Afterburner. Eftersom jag kan klicka på "Auto" på fan control sedan gå in i settings och bara klicka på "Ok" då jag är i tabben: "Fan" (Jag har ändrat på tabben "Fan" tilll hur jag vill ha det. Det är därför jag skaffade MSI Afterburner och vill därför inte avinstallera det.)

Alltså måste jag hålla på i någon minut varje startup och om jag inte är vid min dator då den startas och någon annan kör ett krävande spel så kan kortet överhettas!

Jag har XFX Radeon 6970.

Tack i förhand.
-PetruZ

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fattar inte vad problemet är? Blir kortet överhettat om du inte gör nåt med fläktarna vid start? Isåfall hur går fläktarna då? Om du har så att msi afterburner startar med datorn så styr det fläktarna om du har ställt in det, då kan det vara du som har satt en optimistisk fläktkurva i afterburner som inte klarar tyngre spel.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω