Elder Scrolls MMO på väg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2009

Elder Scrolls MMO på väg?

Hej alla glada

Yes du läste helt rätt, det kanske är på väg från belthseda.

sida läsa från ---> http://www.tomsguide.com/us/ZeniMax-Bethesda-Elder-Scrolls-On...

PLay Hard Die Young

X6 1090T 4ghz | NOCTUA NH-D14 | 16GB DDR3 | Xfx hd 6990 | asus crosshair V formula |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2008

Känns som att det inte kommer bli en hit. Kan tänka mig alla buggar som kommer vara. Kan dem inte ens göra singleplayer utan en massa buggar så blir det nog svårt att göra multiplayer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av f0kkeriet:

Känns som att det inte kommer bli en hit. Kan tänka mig alla buggar som kommer vara. Kan dem inte ens göra singleplayer utan en massa buggar så blir det nog svårt att göra multiplayer.

Jag trot det kommer att vara bra, men ifall de skulle göra som blizzard då får vi npg vänta till 2020 innan de släpper den!
ahah

PLay Hard Die Young

X6 1090T 4ghz | NOCTUA NH-D14 | 16GB DDR3 | Xfx hd 6990 | asus crosshair V formula |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Intressant. Därför som ja inte gillar elder scrolls spelen för man inte kan spela me polarna :/

Intel Core I5 760 @ 3,40ghz | Windforce GTX 670 | 500GB , 1TB samt 180GB ssd. | 8GB ram | Chieftec 500W | Antec Nine Hundred Chassi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Nov 2010

Tycker det är precis vad de borde gjort med Skyrim efter all kontinuerlig feedback och snack om detta på forum/liknande långt innan spelet släpptes..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Lord Belthazor:

Jag trot det kommer att vara bra, men ifall de skulle göra som blizzard då får vi npg vänta till 2020 innan de släpper den!
ahah

Ett Co-op hade varit bättre. Visst skulle ett MMO varit jävligt häftigt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

Var lite diskussion om det här för några år sen. Nu minns jag inte exakt vad sidan hette, men Bethesda köpte tydligen en sida vid något liknande "theelderscrollsonline" eller något liknande, vilket fick många fan-sidor att reagera på.

Finns säkert att hitta tråden med exakta namnet på teseyecandy.co.uk om man letar noga.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2005

Även www.falloutonline.com har name="revised" content="1.1.7" i källkoden.

Att boka sidor på det sättet är inget nytt.

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2011

Hade varit mycket trevligt att kunna köra Co-op med sina polare och slippa ha följeslagare i datorform hela tiden.
Så länge de inte blir Wow 2 (eller någon annan form av mmo) är jag nöjd x)

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄
MSI 1070 8GB |Ryzen 1700 | 16Gb ram DDR4 Vengeance | Windows 10 | Phanteks Evolv Shift | Skärm 1: Dell UltraSharp U2913WM 29" Skräm 2: Asus VE248

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövstad
Registrerad
Maj 2005

Hoppas verkligen att TES-serien stannar i singleplayer-genren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Jan 2010

Finns ju redan en Multiplayermod till Skyrim Dock långt ifrån färdig men en början iaf!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nyköping
Registrerad
Dec 2011

hoppas att detta blir bra fast jag hade ju varit minst lika nöjd med att dom latill vanligt multiplayerstöd i skyrim:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Zenimax/Bethesda har ju licenserat Hero Engine (samma som används i SWTOR).
http://www.heroengine.com/tag/bethesda-softworks/
Vad det betyder lämnar jag öppet. Jag är själv ingen fan av den spelmotorn, i alla fall inte som den användes i SWTOR.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Nja, om de kör på med Gamebryo/Havok så kommer det aldrig bli stabilt.

Skrivet av Buio:

Zenimax/Bethesda har ju licenserat Hero Engine (samma som används i SWTOR).
http://www.heroengine.com/tag/bethesda-softworks/
Vad det betyder lämnar jag öppet. Jag är själv ingen fan av den spelmotorn, i alla fall inte som den användes i SWTOR.

Inte jag heller, visst är den stabilare än deras nuvarande, men efter SWTOR kan jag inte förvänta mig mycket utav den.

Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Kimolsson:

Finns ju redan en Multiplayermod till Skyrim Dock långt ifrån färdig men en början iaf!

Bara att glömma det. Flera olika grupper, stora som små har redan försökt göra MP-mods till både Morrowind och Oblivion(som ju har samma motor) och INGEN har öht ens fått det i närheten av stabilt. Allt från AI, NPCs och monster till uppdrag, objekt och miljöer - ingenting i motorn är på något sätt byggt för att någonsin kunna fungera i MP.

Jag är inte pessimist btw, bara realist. Det här projektet rinner nog ut i sanden som alla andra när t.om. utvecklarna själva tappar tron på det..

EDIT; ontopic

Kul med TES online men hade hellre sett "vanlig" mp där man kan köra Co-op med ett par polare i en vanlig TES-värld. Ett MMO måste väl instanseras osv osv osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Bethesda klarar inte av att släppa ett spel utan buggar, och om det är ett MMO så kommer det inte finnas några moddar som fixar problemen. Sen tvivlar jag även på att Bethesda kommer klara av att balansera ett MMO.

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM Nätaggregat: Minns fan inte

Svensk Steamgrupp för RTS-intresserade

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Coldfire2143:

Bethesda klarar inte av att släppa ett spel utan buggar, och om det är ett MMO så kommer det inte finnas några moddar som fixar problemen. Sen tvivlar jag även på att Bethesda kommer klara av att balansera ett MMO.

Det görs helt säkert av en annan studio än de som gjort Skyrim, använder med all sannolikhet en helt annan motor och kommer ha en helt annan spelmekanik. Så i princip allting är helt öppet, och det går inte att dra några slutsatser p.g.a. tidigare Elder Scrolls spel.

Om de nu använder Hero Engine går det däremot att jämföra en del från SWTOR. Hur annorlunda spel motorn klarar av att göra vet jag inte, men motorn är inte direkt optimerad i alla fall (om jag ska uttrycka mig snällt).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Får nog hålla med de flesta andra här, bethesda har ingen erfarenhet av att bugg-fixa och balansera spel vilket är två extremt viktiga saker i ett MMO.
Tyvärr eftersom TES-spelen är några av de bästa spelen som gjorts (om man räknar bort just buggar och balans)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010

Hade hoppast mer på Co-op :/

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -