Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Beror på hur mycket du sitter vid datorn, men generellt är det bästa alternativet att köpa en begagnad kontorsstol från en riktig tillverkare som Kinnarps (kika på 6000/8000-serierna). Det finns gott om företag som köper upp konkurspartier och säljer för en bråkdel av nypriset, ofta nära nyskick.

Helt rätt. Köp en bra stol begagnat istället för en ny stol från IKEA. Det är efter x antal sitt-timmar man verkligen märker skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Uppdaterat min förra post med bild nu

Skrivet av FireFox:

Tror vi kan ha likadana stolar, ska ta en bild och uppdatera

EDIT: Tyvärr blidde det ingen bra bild av någon anledning.
http://i41.tinypic.com/10gfk93.jpg

Det är den fast svart :).

Skrivet av WolfOfVengeance:

Sitter med på samma, fast svart. Hade den fortfarande funnits i sortimentet hade man bara kunnat rekommendera den, men finns ju som sagt likvärdiga som ersatt modellen nu (Hette den inte "Verner" eller nåt sånt vill jag minnas?).

Jag håller med FireFox, Verner klingar bra i mina öronen. Som i något bekant då alltså.

Skrivet av FireFox:

Ja nu när du säger det så! Helt riktigt så heter modellen "Verner".
Underbar stol med svårslagen komfort och ergonomi.

Oerhört bekväm ja :). Bra tryck mot de lägre partierna av ryggen.

---

TS:

Men som säkert tidigare nämnt, det är en personlig smakfråga. Vad som är bekvämt för mig, behöver möjligtvis inte vara bekvämt för dig. Sedan så kan längd och vikt väga in också, framför allt längd tror jag.

Permalänk
Medlem

Finns två st som säljer den stolen på blocket, en i Uppsala och en i Stockholm ifall TS är intresserad av att provsitta

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Sitter på en Kinnarps (6000 serien tror jag, kan vara 8000). Även med min totalt urusla sittställning och delviss halvliggande totalt oergonomiska ställning som jag finner mig själv i efter en stunds slösurfande så blir jag inte like trött/seg i rygg och diverse kroppsdelar som med in förra stol, som ej var överdrivit billig (ca 2k för ~4 år sen). De som kör med de fåtöljliknande stolarna ifrån Jysk mm för under 500kr kan jag inte förstå, visst att de är sköna i 10-30min men efter det så vill jag tillbaka till min riktiga kontorsstol.
Ifall man som jag kan köra 10-15h pass framför datorn så tycker jag det är väll investerade pengar, med tanke på att jag kan gå dagen efter. Visst så är de fruktansvärt dyra och alla vill inte lägga så mycket eller kanske inte sitter i den 5h+ per dag, 5k någonting tror jag min kostade. Med det är kvalitets stolar som håller och ifall man lyckas hitta fynd på blocket eller ifrån något företag som säljer ut så köpköpköp!

Permalänk
Medlem

Hallå, jag är också ute på jakt efter en ny sits så istället för att starta en ny tråd så smyger jag in här istället. (Hoppas det är lugnt!)

"Vad jag vill ha"

Prisklass: 2000-3500kr (Beroende lite på hur prisvärd stolen känns. Studerande.)

Jag vill ha en stol utav kvalité. Stolen är tänkt att fungera någorlunda utmärkt efter att par års användande. Stolen måste ha höjd/sänkbara armstöd/sits, nackstöd är även ett önskemål. När det gäller material så föredrar jag den luftiga "nätvarianten" framför läder eller annat tyg. Alldeles för länge har suttit på en gammal skitstol från Jysk, som för några månader sen ramlade ihop helt för mig. (Nu sitter jag i en alldeles för låg minifåtölj.)

Om mig: Jag är 1,87 lång, väger 88kg, normalbyggd. (Även gitarrist, så fällbara armstöd kan också vara ett plus men ej nödvändigt.)

En stol som jag har tittat mycket på är: bl.a Fleximum III (Någon som har erfarenhet av denna?) Den här stolen känns perfekt men är lite över min prisgräns.

Alla tips är uppskattade.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Ifall du kollar på nät stol så se till att de har ordentligt med stöd för rygg så nätet inte släpper allt stöd. Hade en stol tidigare som var snarlik den du länkade. Ganska ok, Bättre än min föregående budgetikeamögstol och sämre än min nuvarande kinnarpala5k.
Hade borttagbart plastgrejs för ryggen på min och testade och ta bort det för jag trodde det skulle bara skönt, det var det en stund tills jag reste mig och kände mig sådär underbart pigg, som en pigg 100åring ungefär.

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag har haft 3 stolar från jysk bland annat http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog-sales och jag kommar ALLDRIG mer köpa en stol därifrån, alla tre gick sönder på ett eller annat sätt.

OBSERVERA! att detta är min personliga åsikt!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk

Har haft min i ett år nu, heeelt nersutten. Armstöden glappar lös hela tiden och stolen smäller som fan när man snurra/lutar sig bakåt i den.

Betyg 5/10

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem

Markus är ruskigt skön :/ har du 1700 köp honom!! du lär inte byta hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Köp inte timo. har en sådan själv och röven somnar efter 30 minuters sittande då den blir stenhård att sitta på efter ett tag.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Är också ute efter en ny stol... Den där Verner stolen som det faan två av på blocket nu verkar väldigt sköna! Ser lixom fluffig ut Har köpt "kontorsstol" på Jysk värde 1000:- som va halva på så 500:- betalade jag för den. Va väll sådär men va en sådan stol som man bygger ihop genom armstöden, alltså att man fäster sittplattan och ryggstödet med armstöden och dem stolarna är inte att rekommendera! Höll inte allt för länge men funkar ju att sitta i en 3h per dag kanske... Nu är jag rätt villig att lägga en 1500:- + - 500:- men som sagt Vener verkar rätt skön men får ta och åka och testa massa en dag och provsitta alla Kinnarps stolar har jag suttit i någon gång och där kändes kvalitén direkt. Annars verkar MIO ha rätt bra samt IKEA:s lite dyrare stolar också Men ska hålla lite koll på blocket och se om det kommer in någon som kostat ny 4000:- och nu 500:- typ Blir det kanske köp om den ser bra ut...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧