Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En störande sak med serier

Permalänk
Medlem

En störande sak med serier

Hej!

Ja, som titeln säger så stör jag mig på x antal serier pga en och samma sak, men jag tar det via sons of anarchy så folk kanske förstår lite hur jag menar!

Nu är det ju så att många TV bolag inte tillåter svordomar i sina serier, jag tycker att detta drar ner "verkligheten" i varje avsnitt avsevärt... Nu är jag inte någon biker eller gangster så jag kan inte säga att det är så här men jag vill då påstå att alla eller iaf dom flesta tror att bikers som kapar av pungkulorna på folk svär iaf lite.

Jag tycker faktist att detta är ett sånt stort problem i många serier som egentligen kunde varit riktigt bra och faller mig i smaken åker rakt ner i soptunnan.

Någon som har samma problem som mig eller är det bara jag som är knäpp? tänk er att se OZ utan svordomar, det skulle inte vara samma serie.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Fast i t ex Generation Kill tyckte jag det blev för mycket istället, känns som man kollar på en bunt fjortisar som svär för att vara fräna

Permalänk
Medlem

Går att markera svordom utan att säga fuck (eller vad det gäller) hela tiden! Battlestar Galagtica körde med Frack istället för fuck, tyckte det funkade helt okej.
Finns dock vissa serier det inte går göra sådär, utan man måste köra med svordommar, likt OZ som du nämnde, så håller jag med om att det kan försämra serien. Men det är väldigt få serier som jag tycker behöver använda sig utav svordomar hela tiden, eller ens ofta.

O andra sidan är jag nog lite glad över att de censurera fult språk då och då, tröttnat på alla småglin som säger "knulla jaoo, jag är hungrig.", "Fitta vad cool den filmen var". etc. kanske inte film/tvseriers fel dock..

Permalänk
Medlem

Jag håller med er båda två, det behövs inte användas för ofta eller för grovt, men bara att det finns där tar många serier/filmer till en högre nivå i verklighetsfaktorn, alla serier eller filmer behöver inte vara som allt Seth Rogen är med i utan en mer down to earth nivå.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Äh, när vi nu har ett så bra språk som engelska ska vi ju använda det. Enbart där man kan säga 'fuck you you fucking fuck' och det är ändå grammatiskt korrekt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.