"No bunny-hopping"- Vad är det här?

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt irriterande när folk kommer inhoppande med en sniperbössa och HS, men vad skall man göra?
Även om regeln är till för att främja ett "renare" spel (förmodligen som nämts från tidigare spel), så är det ju helt vansinne att kicka för det. Alltså, dum regel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Bunny hopping kommer inte från CS även om det går att göra där, men visst ni CS kids kanske tror att allt kommer från det spelet.

Bunny hopping kommer väll från quake om jag minns korrekt?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Bunny hopping kommer väll från bf2/bf1942 om jag minns korrekt?

Bunny hopping kommer från så tidigt som Quake. Säkert tidigare än så.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Sånna admins får mig att brinna.

Är dom verkligen så jävla keffa och slöa att dom inte kan röra sina möss vertikalt? Jävla stolpskott som dessutom inte ens verkar ha en minsta aning vad definitionen av 'bunnyhopping' ÄR. Om man hoppar flera gånger i rad på BF3 så slöas man ner, det MOTSATTA till bunnyhopping... /sigh

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Knäppt att förbjuda det, går ju knappt att ta sig fram i bf3 utan att hoppa, man fastnar ju överallt.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nsky|sct:

Knäppt att förbjuda det, går ju knappt att ta sig fram i bf3 utan att hoppa, man fastnar ju överallt.

This, hoppar ju konstant för att jag inte vill fastna på en sten eller en träbit när jag blir beskjuten

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Bunny hopping kommer inte från CS även om det går att göra där, men visst ni CS kids kanske tror att allt kommer från det spelet.

Han sa dock inte att det kom från cs utan att _han_ fått det från cs.

Du har verkligen ingen aning om vad han spelat för spel genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

Hahahaha ja inte fan hade jag hoppat om jag blitt skjuten. Däremot hade jag kastat mig på marken.

Krälare som du är dom lättaste offren, snurrar som en kompassnål när man hoppar över dem och skjuter dem i nacken

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Det där klippet visar knappast bunny-hopping. Han hoppar ju bara runt hörnen?

Är bara att konstatera att den regeln är där för att dåliga spelare ska få lättare att skjuta.

"STÅ STILL SÅ JAG KAN SKJUTA DIG SA JAG!"

Riktigt bunny-hopping är när man hoppar fram och tillbaka för att få upp snabbare fart. I Q3 t.ex. är det inbyggt i motorn att man färdas snabbare genom att time:a hopp efter hopp.
I CS hoppade man och "vävde" sig zick zack fammåt och kom upp i en högre fart än normalt "sprintande".

Bunny-hopping ÄR INTE "undvika att bli skjuten genom att lägga sig ned eller hoppa".

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att någon här har testat Combat Arms.
Ni som har gjort det förstår nog varför bunnyhopping är rätt löjligt effektivt i vissa fps spel...
T.ex i Combat Arms så är det bästa av allt att springa runt med så mycket speed equips som möjligt samtidigt som du bunnyhoppar mycket (speciellt på små banor). Så jag kan lätt tänka mig att vissa mer eller mindre hatar (kanske ett starkt ord?) bunnyhopping.

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk

Kan inte heller se att det skulle gå att använda i BF3.
De kanske tänker, -"alla vet vad bunny hopping är, så vi kan använda det ordet..." även om det i praktiken inte är samma sak i dag som för 20 år sen, eller även om BF3 eller MW3 fungerar på olika sätt osv i oändligheten.
Hitbox och nätkoden är väl de egentliga faktorerna i sakfrågan i så fall... ? Snarare än principregler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Inte helt säker på att det stämmer längre. Det har varit så i tidigare spel och i BF2142 vet jag att man stängde ner ett flertal servrar för detta, och även straffade dess spelare. Har läst i ett antal trådar att detta inte gäller längre, och någon inom vårt community hade även kontaktat någon på DICE som ok:at restriktioner. Hittar dock inget officiellt uttalande. Hade det varit förbjudet så hade vi nog inte sett så många servrar som faktiskt begränsat vapen som vi gör idag.

Senast jag såg något om det var i "rules of engagement" eller vad det kallas och det var efter bf3 släpptes där det fanns med att man inte får begränsa.
Har inte sett något eller läst något offieciellt om att tillåter modifierade servrar som begränsar användningen av vapen eller kit. Det skulle innebära att "pistol & knife" och andra statspadding servrar nu skulle vara ok enligt DICE? Låter lite konstigt i mina öron...

Om det är så vore det intressant att läsa.

Är lite inkörd på hur det har varit

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Bunny hopping kommer väll från quake om jag minns korrekt?

yes it does.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Jo jag hatade alla jävla kaniner när jag sysslade med fps spel..tacka vet jag World of tanks Försök hoppa runt som en kanin i en stridsvagn hahahhaa

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av zajkeN:

Alla dom han sköt i den videon hade han kunnat skjuta utan att göra det där hoppet. Förmodligen med bättre träffsäkerhet också. Han får ingen fördel överhuvudtaget av att göra det där hoppet. Blir ofta liknande hopp när jag själv spelar, men kommer mer som naturliga reflexer för att undvika att dö när jag blir överraskad.

Bunnyjumping är ingen fördel, speciellt inte i bf3 då aimen inte håller sig stadig under hela rörelsen. Det är bara ett spelsätt. Dock kan det vara irriterande att möta, man känner sig lätt pwned när det flyger fram en lirare och tar kål på en. Vilket jag vet folk inte tål, därav blir folk irriterade och tror det är en fördel och studsa runt som en idiot.

Klart han får liten fördel om båda personerna siktar mot huvudet vilket många gör. Många är inte beredda på att huvudet på motståndare kommer instant flytta position vertikalt medan han som skjuter vet han kommer göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Krälare som du är dom lättaste offren, snurrar som en kompassnål när man hoppar över dem och skjuter dem i nacken

menar givetvis inte i spelet. in real life så inte fan hoppar du runt som en kanin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går det ens i BF3? (Ursäkta om det redan tagits upp, försökt läsa det mesta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Bunny hopping kommer från så tidigt som Quake. Säkert tidigare än så.

Jag vet, blandade ihop quake med bf2/1942 på något konstigt sätt, ändrade det efter 2 min dock ^^

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Riktigt bunny-hopping är när man hoppar fram och tillbaka för att få upp snabbare fart. I Q3 t.ex. är det inbyggt i motorn att man färdas snabbare genom att time:a hopp efter hopp.
I CS hoppade man och "vävde" sig zick zack fammåt och kom upp i en högre fart än normalt "sprintande".

Bunny-hopping ÄR INTE "undvika att bli skjuten genom att lägga sig ned eller hoppa".

Var du med och spelade Q1 på den tiden? Det var där det kom till från början. I tidigare spel hade hoppandet ingen funktion annat är att hoppa.
Det fanns oändligt många guider på hur man skulle göra men eftersom YouTube inte var uppfunnet då, så får vi titta på ett lite nyare klipp.
Du har helt rätt i att det var ett sätt att komma fram snabbare men också som jag skrev tidigare ett sätt att överleva i Quake 1 då man höll sig längre från en fast yta och på så sätt klarade sig ifrån splash-damage. Samt att man samtidigt fick andra vinklar att skjuta från.
Men det UPPKOM för att man kunde komma snabbare framåt och det UPPKOM redan i Quake Ett.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Otroligt löjlig regel. Kan man med hjälp av mellanslagstangenten trigga ett hopp närsomhelst under spelets gång så ska man få göra det.
Är det störande att man hoppar får de helt enkelt patcha bort det på nåt vis, antingen med autohopp såfort man kommer till en kant, eller se till att man lider av det på andra sätt genom t.ex att det tar av staminan (som i BF2) och ger sämre träffsäkerhet under själva hoppet.

Samma med regler om RPG, finns de med i spelet och jag kan bestycka mig med ett gäng och avfyra dem, ja varför skulle jag inte få det?

Isåfall vill jag att folk som ska till att skjuta mig, först fyller i och lämnar en ansökan om att skjuta min karaktär, varvid jag sen fattar ett beslut om avrättning ska få ske eller ej.
Vi kanske ska försöka få DICE att patcha in en liten krigsförbrytardomstol i spelet där vi kan straffa spelare som begått grova brott som att t.ex försöka undvika att bli träffade?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

De mest skicklighetsfulla spelen någonsin har ju kommit till på grund av glitchar, oerhört dumt att förbjuda något som är inbyggt i spelet.

När vi ändå är inne på strafejump spåret:

Permalänk
Skrivet av NAD:

Otroligt löjlig regel. Kan man med hjälp av mellanslagstangenten trigga ett hopp närsomhelst under spelets gång så ska man få göra det.
Är det störande att man hoppar får de helt enkelt patcha bort det på nåt vis, antingen med autohopp såfort man kommer till en kant, eller se till att man lider av det på andra sätt genom t.ex att det tar av staminan (som i BF2) och ger sämre träffsäkerhet under själva hoppet.

Samma med regler om RPG, finns de med i spelet och jag kan bestycka mig med ett gäng och avfyra dem, ja varför skulle jag inte få det?
...

Skjuta genom väggar är okej också?

------------

Testade i några timmar i går och framkallade två hopp -inte bunnyhopping då men ändå- som kastade mig oerhört långt. Skulle tro att det såg ut som en rejäl fördröjning för den som såg och skjuta mot mig hade varit totalt meningslöst. Resten av gångerna så skapar det ett random mönster, som är inte har någon betydelse på en bra, nybootad server där samtliga har en låg ping. Om något av nämda inte stämmer så kan man säga att man, vid hoppandet, laggar undan eventuella skott... så ja, på min server skulle det vara förbjudet. Eller en maxping på 50, vilket som.

Permalänk
Skrivet av NAD:

Otroligt löjlig regel. Kan man med hjälp av mellanslagstangenten trigga ett hopp närsomhelst under spelets gång så ska man få göra det.
Är det störande att man hoppar får de helt enkelt patcha bort det på nåt vis, antingen med autohopp såfort man kommer till en kant, eller se till att man lider av det på andra sätt genom t.ex att det tar av staminan (som i BF2) och ger sämre träffsäkerhet under själva hoppet.

Samma med regler om RPG, finns de med i spelet och jag kan bestycka mig med ett gäng och avfyra dem, ja varför skulle jag inte få det?

Isåfall vill jag att folk som ska till att skjuta mig, först fyller i och lämnar en ansökan om att skjuta min karaktär, varvid jag sen fattar ett beslut om avrättning ska få ske eller ej.
Vi kanske ska försöka få DICE att patcha in en liten krigsförbrytardomstol i spelet där vi kan straffa spelare som begått grova brott som att t.ex försöka undvika att bli träffade?

Nu skall vi se här, har jag din FULLA uppmärksamhet? OK!
Då börjar jag med att säga att jag TYCKER SOM DU GÖR! Då har vi det ur vägen. Jag håller alltså med dig men jag håller ändå inte med dig.
Jag gillar INTE att någon förbjuder mig att göra vissa saker på en server. Finns det C4 vill jag använda dom, finns det hagelbössa så vill jag använda den.
Men ditt argument håller inte, Om du tycker att du skall få använda RPG för att den finns där.
Vad hindrar då en admin att använda krysset "configprogrammet" som gör att du blir kickad?
Du får använda det som finns där, han får använda det som finns där.
Vi har något som också gör att hans beslut förmodligen väger tyngre än ditt.
Han har BETALAT för sin server. Du har INTE betalat för att spela på den.
Åter igen innan något missförstånd uppstår, Jag vill också använda allt som finns i spelet men jag gör en stor skillnad från dig.
Gillar jag inte serverns regler så lämnar jag den och letar efter en annan, det är så enkelt.
Du kan nämligen inte vinna i en argumentation mot någon som äger servern och dessutom kan sätta en fot i baken på dig utan att ens försöka hindra honom.

Samma med regler om RPG, finns de med i spelet och jag kan bestycka mig med ett gäng och avfyra dem, ja varför skulle jag inte få det?
Samma med regler om Kick, finns det i admingränssnittet och jag kan använda det med ett gång för att kicka, ja varför skulle jag inte få det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Skjuta genom väggar är okej också?

------------

Testade i några timmar i går och framkallade två hopp -inte bunnyhopping då men ändå- som kastade mig oerhört långt. Skulle tro att det såg ut som en rejäl fördröjning för den som såg och skjuta mot mig hade varit totalt meningslöst. Resten av gångerna så skapar det ett random mönster, som är inte har någon betydelse på en bra, nybootad server där samtliga har en låg ping. Om något av nämda inte stämmer så kan man säga att man, vid hoppandet, laggar undan eventuella skott... så ja, på min server skulle det vara förbjudet. Eller en maxping på 50, vilket som.

Då är det väl bättre att sätta en maxping? Jag fattar inte att folk vill spela med skyhög ping.

Maxping vore underbart. Spelade på en av Webhallenservrarna tidigare idag, där tre personer hade mellan 350-400 i ping, det laggade nåt så djävulskt för alla.

Vet inte vad du menar med skjuta genom väggar, förklara gärna.

Skrivet av Klimpen717:

Nu skall vi se här, har jag din FULLA uppmärksamhet? OK!
Då börjar jag med att säga att jag TYCKER SOM DU GÖR! Då har vi det ur vägen. Jag håller alltså med dig men jag håller ändå inte med dig.
Jag gillar INTE att någon förbjuder mig att göra vissa saker på en server. Finns det C4 vill jag använda dom, finns det hagelbössa så vill jag använda den.
Men ditt argument håller inte, Om du tycker att du skall få använda RPG för att den finns där.
Vad hindrar då en admin att använda krysset "configprogrammet" som gör att du blir kickad?
Du får använda det som finns där, han får använda det som finns där.
Vi har något som också gör att hans beslut förmodligen väger tyngre än ditt.
Han har BETALAT för sin server. Du har INTE betalat för att spela på den.
Åter igen innan något missförstånd uppstår, Jag vill också använda allt som finns i spelet men jag gör en stor skillnad från dig.
Gillar jag inte serverns regler så lämnar jag den och letar efter en annan, det är så enkelt.
Du kan nämligen inte vinna i en argumentation mot någon som äger servern och dessutom kan sätta en fot i baken på dig utan att ens försöka hindra honom.

Samma med regler om RPG, finns de med i spelet och jag kan bestycka mig med ett gäng och avfyra dem, ja varför skulle jag inte få det?
Samma med regler om Kick, finns det i admingränssnittet och jag kan använda det med ett gång för att kicka, ja varför skulle jag inte få det?

Ok, du kom med ett par argument här som jag måste köpa även om det tar emot. Det finns alltid två sidor av ett mynt, synd bara att det som vanligt handlar om pengar :/
Jag har aldrig administrerat en BF3-server så jag vet inte vad det finns för inställningar och alternativ när det gäller sånt här, men det är frustrerande att behöva rätta sig efter saker som inte hade varit något problem om spelet hade varit annorlunda designat. Så felet ligger även hos DICE i detta fall anser jag.
Det handlar inte så mycket om att bli kickad från en server heller, har nog inte blivit det än i BF3 vad jag minns, men jag får ofta höra (läsa) "RPG noob" och liknande i chatten då jag oftast spelar som engineer. Oftast är jag ute efter tanks, men ibland hoppar det ut nån framför en och man fyrar bara av i all hast så de dör, sen börjar kommentarerna.
Hur kan det vara så känsligt? Jag spelar bara CQ large så det är inga små trånga stadsbanor det handlar om. Och detta är alltså på servrar där dessa vapen och metoder är lovliga.
Varför spelar sådana som ogillar detta inte enbart på servrar som förbjuder det? Jag spelar ju bara på servrar som tillåter det, ska jag då inte slippa bli anklagad för att någon dog av min RPG?

Jag vet att jag låter som en dålig förlorare, vilket jag inte är egentligen. Kanske bara är besviken att min favoritspelserie inte tagit den väg jag hade hoppats

Ett problem är dock att om jag finner en server med inställningar och regler som passar mig, så är den nästan alltid tom.
T.ex Sweclockers server, tittar till den då och då, oftast är den tom.
Webhallens är alltid välbesökta. Dock är det alltid tjaffs i chatten, jättehög medelping och allmänt stor omsättning av folk så man kan aldrig spela särskilt länge med samma laguppsättning.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Skrivet av NAD:

Ok, du kom med ett par argument här som jag måste köpa även om det tar emot. Det finns alltid två sidor av ett mynt, synd bara att det som vanligt handlar om pengar :/
Jag har aldrig administrerat en BF3-server så jag vet inte vad det finns för inställningar och alternativ när det gäller sånt här, men det är frustrerande att behöva rätta sig efter saker som inte hade varit något problem om spelet hade varit annorlunda designat. Så felet ligger även hos DICE i detta fall anser jag.

Ett problem är dock att om jag finner en server med inställningar och regler som passar mig, så är den nästan alltid tom.
T.ex Sweclockers server, tittar till den då och då, oftast är den tom.
Webhallens är alltid välbesökta. Dock är det alltid tjaffs i chatten, jättehög medelping och allmänt stor omsättning av folk så man kan aldrig spela särskilt länge med samma laguppsättning.

Det är ju tyvärr så för oss som VILL att spelet skall vara som det är tänkt. Alltså att man FÅR hoppa som man vill (eftersom det GÅR att hoppa så) och att om det FINNS tanks på banan så kanske jag också vill KÖRA dom att vi får stå ut med tomma servrar ibland. Dom fulla servrarna kanske har regler som passar alla andra.
Men eftersom du då har svårt att hitta servrar (vilket jag också har ibland) så får vi väl anta att vi är i minoritet. Den stora massan VILL alltså att serveradmins skall hitta på alla möjliga regler på servrarna. Man får inte titta uppåt när man springer under ett träd. Du får INTE ligga på asfalten när du skjuter och ge fan i att hoppa in i helikoptern om motståndarlaget har en full soptunna i sin bas.
Är det såna regler som gäller så får vi antingen gilla läget eller hitta en annan server (eller hyra en egen).
Bunny hopping är dock något som eg. inte existerar eftersom det som vi tidigare etablerat en teknik för att komma fram snabbare, men vill nu admins förbjuda att du hoppar när du spelar så är det deras fulla rätt, liksom det är vår fulla rätt att kalla dom "dumma i huvvet" men det är vi som får lämna...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av NAD:

...

Vet inte vad du menar med skjuta genom väggar, förklara gärna.

...

Jao, att exploatera occlusion blocks kort sagt. Enligt planerna så ska det inte gå att skjuta igenom en sten (á la BETA) en miss i designen som man utnyttjar.
Ett annat exempel är väl att glitcha in i en sten, vägg eller något där ingen kan skjuta dig men du kan skjuta dem (á la Bad Company) Parallellen är väl att om det går att göra, då ska man också var tillåten att göra det?
Jag tror inte att man skulle kunna studsa undan kulor i den grad utan hjälp av latensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen717:

Var du med och spelade Q1 på den tiden? Det var där det kom till från början. I tidigare spel hade hoppandet ingen funktion annat är att hoppa.
Det fanns oändligt många guider på hur man skulle göra men eftersom YouTube inte var uppfunnet då, så får vi titta på ett lite nyare klipp.
Du har helt rätt i att det var ett sätt att komma fram snabbare men också som jag skrev tidigare ett sätt att överleva i Quake 1 då man höll sig längre från en fast yta och på så sätt klarade sig ifrån splash-damage. Samt att man samtidigt fick andra vinklar att skjuta från.
Men det UPPKOM för att man kunde komma snabbare framåt och det UPPKOM redan i Quake Ett.

http://www.youtube.com/watch?v=v6jm9iGW2Co

Fick gåshud när jag hörde "Hue" ljudet igen, som kom när man hoppade!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Jao, att exploatera occlusion blocks kort sagt. Enligt planerna så ska det inte gå att skjuta igenom en sten (á la BETA) en miss i designen som man utnyttjar.
Ett annat exempel är väl att glitcha in i en sten, vägg eller något där ingen kan skjuta dig men du kan skjuta dem (á la Bad Company) Parallellen är väl att om det går att göra, då ska man också var tillåten att göra det?
Jag tror inte att man skulle kunna studsa undan kulor i den grad utan hjälp av latensen.

Jag håller med om att sånt är störande, men det är ju spelets fel anser jag. Sådant bör patchas direkt, vilket jag ju tyvärr vet att det inte görs.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.