Permalänk
Medlem

http://www.microshop.se/shop/showItem.asp?artnr=BX80637I73770... 3 399:-

Men självklart kommer priset inte vara så högt.. den kommer kanske kosta lite mer än SB, men inte så mycket mer.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Skulle tro att NDA går ut 23 April (på måndagen) och säljstart sker på söndagen (29 April).

Permalänk
Medlem

Hur var tillgången på SB när den lanserades?
Behöver man vara orolig för att inte få tag på första batchen IB?

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag köpte min i7 930 samma dag den började säljas.. var en söndag och det fanns gott om dem. Men få se hur det blir med denna. Om jag beställer den så fort den dyker upp på komplett.se så kommer jag ju förmodligen få den även om dom kommer sälja slut snabbt.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av weiuweiu:

Hur var tillgången på SB när den lanserades?
Behöver man vara orolig för att inte få tag på första batchen IB?

Tillgången var stor, men man får betala hundralappar extra för att vara först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Jag minns att jag köpte min i7 930 samma dag den började säljas.. var en söndag och det fanns gott om dem. Men få se hur det blir med denna. Om jag beställer den så fort den dyker upp på komplett.se så kommer jag ju förmodligen få den även om dom kommer sälja slut snabbt.

Men det måste ju vara fulla lager?! Processorerna har ju tillverkats i månader, om det var bättre konkurrens på marknaden så hade de lanserats för länge sen.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/photo.php?v=10101273161570850&set=vb...

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, sitter Jonas & Emil redan på en fullständig recension och bara väntar på att klockan ska slå över?

Jag har, liksom många andra tydligen, beställt en 2700k från cdon om nu Ivy visar sig vara en besvikelse. I annat fall åker 2700'n tillbaka!

Permalänk
Medlem

Grymt!

45 minuter kvar, sen hoppas jag verkligen dem levererar ett test på Ivy Bridge Man hoppas också att prollarna finns i lager redan hos återförsäljare, då blir det att köa utanför JME det första i morgon

Permalänk
Medlem

Så här hoppas vi alltså på att försäljningen startar imorrn också? Jag hoppas på det med, har byggt en HTPC modell kraftfullare men saknar CPU i den så köper gärna en 3450S imorgon, tack. Men känner mig rätt inställd på att leva med TV utan timeshift i en vecka till. Åååh i-landsproblem

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/15338

Där kommer recensionen ligga skulle jag tro 8-)

Här är en OC'ad i5 3570k på kväve. Han har kommenterat att det är en retail.
http://hwbot.org/submission/2275959_strategossan_superpi_core...

Permalänk

Ingen recension uppe ännu? Det har gått sju minuter sedan klockan slog om, detta är skandal!

Näda, jag unnar Emil och Jonas lite sömn, de har säkert jobbat hårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Ingen recension uppe ännu? Det har gått sju minuter sedan klockan slog om, detta är skandal!

Näda, jag unnar Emil och Jonas lite sömn, de har säkert jobbat hårt

De måste nog vänta tills klockan slår 0:00 i någon av de amerikanska tidszonerna ändå ;o

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Ja jag tror också det är klockan 00:00 i USA. Så var det med Bulldozer recensionen, den la dem upp klockan 06:00. Tror också jag lägger mig.

Permalänk
Medlem

Håll utkik på www.anandtech.com för bra recensioner

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd

hm, fortfarande ingen butik som har den i sortimentet, tycker det e lite konstigt om den nu ska släppas idag!
Borde ju gå att förboka

Permalänk
Medlem

Ingen som har hittat någon review?

Visa signatur

Speldator: i5-6600K | 16GB RAM | Nvidia GTX 1070 | Fractal Design Define R5 | 512GB SSD + 256GB SSD
Laptop: Huawei Matebook X Pro | i7-10510U | 16GB RAM | 1TB SSD

Permalänk
Skrivet av Sambal:

Ingen som har hittat någon review?

http://www.techspot.com/review/523-ivy-bridge-intel-core-i7-3...

Permalänk
Medlem

Komigen nu sweclockers, sitter och uppdaterar sidan hela tiden
Tänkte ja ville läsa här först innan ja tittar på andra sidor.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Nice. Men de verkar ha struntat i att redovisa temperatur eller vilken kylning de använder från vad jag ser. Nice prestanda från HD4000 i alla fall. Nästan upp till 6550D's nivåer.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Techspots review är uppe igen. Verkar som en grym processor!

"Power consumption was more impressive, taking 11% less power than the i7-2600K while performing on average 17% faster."

Permalänk
Medlem

Jag ringde komplett för att kolla när dom kommer få in Ivy Bridge och fick svaret att dom inte vet. Tänk om det inte blir någon säljstart på söndag/måndag.. om det är några dagar kvar till säljstart och dom inte vet något så är det väl inte bra :/

Om det skulle bli så att den blir försenad 1 eller 2 veckor extra så tänker jag nog sluta vänta och köpa 2700k istället.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av =)(=:

Jag ringde komplett för att kolla när dom kommer få in Ivy Bridge och fick svaret att dom inte vet. Tänk om det inte blir någon säljstart på söndag/måndag.. om det är några dagar kvar till säljstart och dom inte vet något så är det väl inte bra :/

Om det skulle bli så att den blir försenad 1 eller 2 veckor extra så tänker jag nog sluta vänta och köpa 2700k istället.

Sitter med samma dilemma, efter att ha läst recensionen har jag siktat in mig på en 3570K, men jag har redan ett moderkort som har legat och väntat i en vecka, jag vet inte hur länge jag pallar vänta!!! CDON:s deal på 2700k är ju inte på låtsas.

Konstigt att vi inte får någon info om när de börjar säljas. Du kanske kan ringa webhallen, dustin, cdon och inet också när du ändå håller på?

Permalänk
Medlem

CDON:

Citat:

Du skrev: Hejsan, jag undrar när ni kommer få in Ivy Bridge processorerna
Tove: Ett ögonblick
Tove: Har du en länk till produkten?
Du skrev: Ivy Bridge är den nya processorn som lanserades idag
Du skrev: i7 3770k
Du skrev: den är inte inlagd på eran hemsida så jag har ingen länk
Tove: Det har vi tyvärr inga uppgifter om i dagsläget

Ska ringa de andra butikerna imorgon. Microshop borde ju veta, för dom har ju till och med skrivit ett preliminärt datum på sin sida.

Edit: Oh

http://www.webhallen.com/hardvara/151012-intel_core_i7-3770k-...

Citat:

Release: 2012-04-29 (6 dagar kvar)

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Hmm webhallen tog bort den idag :/ konstigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Dom var uppe på dustin.se i någon timme sen försvann dom.
Tyckte mig se priset 2599 och 1799 för K modellerna.

http://www.dustin.se/product/5010622178/intel-core-i7-3770k-3...

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorksat:

Dom var uppe på dustin.se i någon timme sen försvann dom.
Tyckte mig se priset 2599 och 1799 för K modellerna.

http://www.dustin.se/product/5010622178/intel-core-i7-3770k-3...

Den på dustin finns fortfarande men står ej datum. Bara att det är beställningsvara.

Ringde dem nu och frågade, dom har inte fått det bekräftat när dom ska få in. Han sa att jag ska hålla utkik i slutet av April, början på Maj.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Den på dustin finns fortfarande men står ej datum. Bara att det är beställningsvara.

Ringde dem nu och frågade, dom har inte fått det bekräftat när dom ska få in. Han sa att jag ska hålla utkik i slutet av April, början på Maj.

Oki. Nu har dom t.om skrivit att den är borttagen från försäljning.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Skrivet av sorksat:

Dom var uppe på dustin.se i någon timme sen försvann dom.
Tyckte mig se priset 2599 och 1799 för K modellerna.

http://www.dustin.se/product/5010622178/intel-core-i7-3770k-3...

Jag ser priset 2990, dyrt med andra ord.

Permalänk
Medlem

Jag ringde microshop nu, dom sa att dom får in dem den 29de och så ska de börja säljas på måndag. Bra att en av butiikerna kunde säga datum

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB