Permalänk
Medlem

Internet Problem

Hej alla på Sweclockers. Jag har en ny dator med Windows 7 Ultimate 64-bit ENG installerat på den. När jag är och lanar så hittar jag inget Internet men det fungerar för alla andra. När jag sitter hemma så fungerar allt som det ska. Jag undrar hur jag gör för att få Internet uppkoppling?
Snabba svar uppskattas för jag ska fara bort och lana imorgon och det skulle inte vara så roligt att vara utan Internet ännu en gång.

Jag är ganska dålig på datorer så om någon kunde förklara bra så skulle det vara till mycket hjälp.

Tack så mycket på förhand!

Permalänk
Medlem

#1 diskussioner om piratkopierade produkter är mot swec's regler
#2 det är säkert att du har valt statisk ip configuration i din nätverks adapter, när du kommer till lanet, prova höger klicka och "troubleshoot problems" det bör lösa dom flesta problemen..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

okej, jag tror att jag testat att göra det och det fungerade inte, ska testa göra det i morgon men du har inga mer förslag på hur man kan göra ifall det inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Ändra till automatisk IP manuellt, om det inte fungerar med att felsöka.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag det?

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man ändrar till automatisk IP manuellt?