Permalänk

Ny standard hi10p

Hej

Jag har en mediaspelare Boxee Box och har funkat bra för mig nu i ett par år. Men kommit from till en punkt nu att det är tid att upgradera. Och detta pågrund av det nya hi10p encoding(10bit).

Jag tittar mest på Anime och flesta Fansubs grupper använder sig nu av hi10p. Så jag undrar är där någon som har en mediaspelare som hanterar detta format och är nöjd. Har kolla själv på POPCORN HOUR C-300 men vet inte riktigt.. Jag vill inte ha en HTPC annars hade jag löst detta problemet lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Hej

Jag har en mediaspelare Boxee Box och har funkat bra för mig nu i ett par år. Men kommit from till en punkt nu att det är tid att upgradera. Och detta pågrund av det nya hi10p encoding(10bit).

Jag tittar mest på Anime och flesta Fansubs grupper använder sig nu av hi10p. Så jag undrar är där någon som har en mediaspelare som hanterar detta format och är nöjd. Har kolla själv på POPCORN HOUR C-300 men vet inte riktigt.. Jag vill inte ha en HTPC annars hade jag löst detta problemet lätt

Jag skulle tro att du inte kommer hitta någon mediaspelare som stödjer det alls i dagsläget. Varifrån har du fått att Popcorn Hour C300 skulle stödja det?

Mig vetligen är det i dagsläget htpc som gäller om du vill kunna spela upp hi10p. Troligtvis måste du bygga den själv också då de flesta "färdigbyggda" förlitar sig på hårdvaruacceleration.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない