Hjälp med brev till företag angående vattenblock till 4870

Permalänk
Medlem

Hjälp med brev till företag angående vattenblock till 4870

Som titeln säger så behöver jag hjälp med ett litet men betydelsefullt brev.

Har sökt med ljus och lykta efter ett par vattenblock att använda till min 4870 men inte funnit så mycket förrens nu, när jag hittade detta företag:

ekwaterblocks
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeo...

som har precis det jag söker, men inget i stock.

Tänkte derför skicka iväg ett litet mail, men då engelska inte är hundraprocentig tänkte jag att ni kunde ge en liten hjälpande korrekturläsande hand.
Skulle vara mycket uppskattat

MAIL

Hi!

My names is Anton, live in sweden and i have a litte problem.

In my pc setup i use Sappire 4870 CrossFireX (4870 refference PCB design v.1 in youre picture) and I have recently happened to grow quit fond of overclocking and stuff alike.

My problem is that even tho I think my "pretty new" crossfire setup is quite satisfying (in therms of power) I have been thinking of take it a step furter by joining the world of water cooling. It´s just this small problem, I can´t seem to find any full cover blocks for my 4870s. Have litteraly looked every where on the swedish market and outside our borders and the results are nada, nothing...

Until I finally found your site or more precise youre e-shop and this product:

EK-FC 4870 CF
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeo...

To my disappointment i see your stocks are empty even tho i aint really surprised they are in fact quit old.
Nevertheless, my question and at the same time great prospect is that it´is not entierly impossible for me to get my hands on a couple of these beauties I hope?
Or if you could give me an alternative seloution to my problem, all through i prefer this full cover block u have made.

Best regards
Anton

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Finns de inga 4870 full cover block så finns det ju inga..
De slutades antagligen tillverkas för ett bra tag sedan och hittar du mot förmodan något nytt i någon butik så är det antagligen inte speciellt nytt men oddsen är ändå mycket låga att du faktiskt lyckas hitta något..

Det jag hade gjort i din situation är att hitta ett GPUblock med fästen kompatibla för ditt kort, (mått x*xmm) och möjligen eTT MOSFET/VRM block till spänningstegulatorerna..

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Vill du så kör en spellcheck på den, du har många stavfel och grammatiskt trassel

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Finns de inga 4870 full cover block så finns det ju inga..
De slutades antagligen tillverkas för ett bra tag sedan och hittar du mot förmodan något nytt i någon butik så är det antagligen inte speciellt nytt men oddsen är ändå mycket låga att du faktiskt lyckas hitta något..

Det jag hade gjort i din situation är att hitta ett GPUblock med fästen kompatibla för ditt kort, (mått x*xmm) och möjligen eTT MOSFET/VRM block till spänningstegulatorerna..

Nä precis, ungefär det jag har väntat mig. Men försöka kan man ju alltid.
Kommer säkert bli en lösning liknande den du skriver men Mosefet vrm block? är det något liknande detta:
http://www.frozencpu.com/products/14311/ex-blc-991/EK_ASUS_Ma...
eller
http://www.inet.se/produkt/5321455/ek-mosfet-asus-x58-kit
Ser ju givetvis att dessa är till för moderkort men sådant borde väll kunna användas även till grafikkortets komponenter, möjligtvis så blir själva monteringen en kluring men går säkert att lösa på något sett.

Skrivet av OskarD90:

Vill du så kör en spellcheck på den, du har många stavfel och grammatiskt trassel

Aha å fasen, har kört en google sökning på varje rad jag skrivit och på så sätt har vissa ord rättats men det kanske är långt ifrån säkert att köra den varianten
Vad borde jag använda istället? ska testa med Open Office.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

orkade inte ta allt utan skummade igeon snabbt

Hi! My name is Anton, I live in Sweden and I have a little problem.

In my PC setup I use Sapphire 4870 Crossfire (4870 reference PCB design v.1 in your picture) and I have recently happened to grow quit fond of overclocking and stuff alike.

My problem is that even thou I think my "pretty new" crossfire setup is quite satisfying (in terms of power) I have been thinking of take it a step further by joining the world of water cooling. It´s just this small problem, I can´t seem to find any full cover blocks for my 4870s. Have literally looked everywhere on the Swedish market and outside our borders and the results are nada, nothing...

Until I finally found your site or more precise your e-shop and this product:

EK-FC 4870 CF
http://www.ekwaterblocks.com/shop/bl...c-4870-cf.html

to my disappointment I see your stocks are empty even thou I am not really surprised they are in fact quit old.
Nevertheless, my question and at the same time great prospect is that it’s not entirely impossible for me to get my hands on a couple of these beauties I hope?
Or if you could give me an alternative solution to my problem, all through I prefer this full cover block u have made.

Best regards
Anton

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Skrivet av Zibbit:

Som titeln säger så behöver jag hjälp med ett litet men betydelsefullt brev.

Har sökt med ljus och lykta efter ett par vattenblock att använda till min 4870 men inte funnit så mycket förrens nu, när jag hittade detta företag:

ekwaterblocks
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeo...

som har precis det jag söker, men inget i stock.

Tänkte derför skicka iväg ett litet mail, men då engelska inte är hundraprocentig tänkte jag att ni kunde ge en liten hjälpande korrekturläsande hand.
Skulle vara mycket uppskattat

MAIL

Hi!

My names is Anton, live in sweden and i have a litte problem.

In my pc setup i use Sappire 4870 CrossFireX (4870 refference PCB design v.1 in youre picture) and I have recently happened to grow quit fond of overclocking and stuff alike.

My problem is that even tho I think my "pretty new" crossfire setup is quite satisfying (in therms of power) I have been thinking of take it a step furter by joining the world of water cooling. It´s just this small problem, I can´t seem to find any full cover blocks for my 4870s. Have litteraly looked every where on the swedish market and outside our borders and the results are nada, nothing...

Until I finally found your site or more precise youre e-shop and this product:

EK-FC 4870 CF
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeo...

To my disappointment i see your stocks are empty even tho i aint really surprised they are in fact quit old.
Nevertheless, my question and at the same time great prospect is that it´is not entierly impossible for me to get my hands on a couple of these beauties I hope?
Or if you could give me an alternative seloution to my problem, all through i prefer this full cover block u have made.

Best regards
Anton

Skrivet av etermos:

orkade inte ta allt utan skummade igeon snabbt

Hi! My name is Anton, I live in Sweden and I have a little problem.

In my PC setup I use Sapphire 4870 Crossfire (4870 reference PCB design v.1 in your picture) and I have recently happened to grow quit fond of overclocking and stuff alike.

My problem is that even thou I think my "pretty new" crossfire setup is quite satisfying (in terms of power) I have been thinking of take it a step further by joining the world of water cooling. It´s just this small problem, I can´t seem to find any full cover blocks for my 4870s. Have literally looked everywhere on the Swedish market and outside our borders and the results are nada, nothing...

Until I finally found your site or more precise your e-shop and this product:

EK-FC 4870 CF
http://www.ekwaterblocks.com/shop/bl...c-4870-cf.html

to my disappointment I see your stocks are empty even thou I am not really surprised they are in fact quit old.
Nevertheless, my question and at the same time great prospect is that it’s not entirely impossible for me to get my hands on a couple of these beauties I hope?
Or if you could give me an alternative solution to my problem, all through I prefer this full cover block u have made.

Best regards
Anton

Men herregud, kan ingen stava nuförtiden?
Det stavas quite, though, although, terms och you

Edit: Markerade alla era stavfel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

orkade inte ta allt utan skummade igeon snabbt

Hi! My name is Anton, I live in Sweden and I have a little problem.

In my PC setup I use Sapphire 4870 Crossfire (4870 reference PCB design v.1 in your picture) and I have recently happened to grow quit fond of overclocking and stuff alike.

My problem is that even thou I think my "pretty new" crossfire setup is quite satisfying (in terms of power) I have been thinking of take it a step further by joining the world of water cooling. It´s just this small problem, I can´t seem to find any full cover blocks for my 4870s. Have literally looked everywhere on the Swedish market and outside our borders and the results are nada, nothing...

Until I finally found your site or more precise your e-shop and this product:

EK-FC 4870 CF
http://www.ekwaterblocks.com/shop/bl...c-4870-cf.html

to my disappointment I see your stocks are empty even thou I am not really surprised they are in fact quit old.
Nevertheless, my question and at the same time great prospect is that it’s not entirely impossible for me to get my hands on a couple of these beauties I hope?
Or if you could give me an alternative solution to my problem, all through I prefer this full cover block u have made.

Best regards
Anton

Skrivet av infinity08:

Men herregud, kan ingen stava nuförtiden?
Det stavas quite, though, although, terms och you

Edit: Markerade alla era stavfel...

Tackar för hjälpen

Haha får väll erkänna att även om jag inte har några problem att göra mig förstådd så finns det bra med utrymme till att förbättra det skriftliga

Skickar brevet nu, återkommer senare med resultatet.

Edit: sättet man kan kontakta dom på är att man "Submit A Ticket" jag antar att det är det som menas med support?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Hi!

My name is Anton, I live in Sweden and I have a slight problem.

In my PC-setup I use Sappire 4870 CrossFireX (4870 reference PCB design v.1 in your picture) and I've recently growth quite a fond of overclocking and such.

My problem is that even though I think my "pretty new" crossfire setup is quite satisfying (in terms of power) I 've been thinking of to take it a step further by joining the world of water cooling. It's just this small problem; I can't seem to find any full cover blocks for my 4870s. I have litteraly looked everywhere on the swedish market and outside our borders and the results are not good, well I've found nothing in fact.

Until I finally found your site or more precise your e-shop and this product: 

EK-FC 4870 CF
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeo...

To my disappointment I see your stocks are empty even though I wasn't surprised because they are in fact quite old.
Nevertheless, my question and at the same time great prospect; is it possible for me to get my hands on a couple of these beauties?
Or if you could give me an alternative solution to my problem, all though I prefer this full cover block you have made.

Best regards
Anton

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Zibbit:

Tackar för hjälpen

Haha får väll erkänna att även om jag inte har några problem att göra mig förstådd så finns det bra med utrymme till att förbättra det skriftliga

Skickar brevet nu, återkommer senare med resultatet.

Lugnt. Länken fungerar inte, btw. Kanske bör kolla det innan du skickar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Lugnt. Länken fungerar inte, btw. Kanske bör kolla det innan du skickar.

Damn, missade det :/ men skickade även med exakt produktnamn så förhoppningsvis förstår dom vilken produkt det är frågan om.

Men konstigt, kanske har att göra med att jag är inloggad så det sker via mitt konto.
Men då borde denna funka bättre (test)

http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeo...

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av Zibbit:

Damn, missade det :/ men skickade även med exakt produktnamn så förhoppningsvis förstår dom vilken produkt det är frågan om.

Men konstigt, kanske har att göra med att jag är inloggad så det sker via mitt konto.
Men då borde denna funka bättre (test)

http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeo...

Verkar bero på att länken förkortas i citat här på sweclockers forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Verkar bero på att länken förkortas i citat här på sweclockers forum.

Ja så är det nog!

Fick nu ett svar av dom:

Dear Mr. Anton

thank you for contacting us and for interest.

We are sorry to tell that EK-FC 4870 CF waterblocks are being discontinued.
However you may try with universal blocks like EK-VGA Supreme HF

Best regards, Gregor

Vilket även förklarar varför inte länken funkar längre, dom tog precis bort produkt ur sortimentet :/
Men han han ger förslag på att använda denna ist:

EK-VGA Supreme HF

och den finns i tre varianter

Nickel
http://www.ekwaterblocks.com/shop/ek-vga-supreme-hf-nickel.ht...

Acetal
http://www.ekwaterblocks.com/shop/ek-vga-supreme-hf-acetal.ht...

Plexi
http://www.ekwaterblocks.com/shop/ek-vga-supreme-hf-plexi.htm...

Vad är skillnaden på dessa? förrutom att Acetal inte är transparent?

Borde jag kanske starta en ny tråd?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Det blir nog skitdyrt om du ska börja Importera saker! Är det värt det för ett 4 år gammalt grafikkort?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

skillnaden mellan de olika metaller/plettering är allt ifrån prestanda till korresion bland andra metaller, rekommenderar att du hittar nån guide som kan hjälpa dig mer med det

Och för VRMblocket; skulle ICKE rekommendera att du försöker dig på ett moderkortsblock för MOSFET då avståndet mellan hålen det fästes igenom lär vara helt åt helvete fel... Om jag inte minns helt fel så skall det finnas några universal VRMblock för grafikkort som lär passa, om inte så är det bara att mäta avståndet mellan hålen i ditt kort på voltageregulatorerna och gå efter det...

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Dina grafikkort känns lite väl gamla för att skaffa vattenblock till. Vore det inte bättre att sälja de och lägga pengarna från de samt vattenblocken till att köpa ett nytt grafikkort? Med tanke på att vattenblocken kommer kosta mer än grafikkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyfek:

Det blir nog skitdyrt om du ska börja Importera saker! Är det värt det för ett 4 år gammalt grafikkort?

Varför skulle import vara dyrt? Frakten från EK brukar gå på runt 60kr, och då de ligger i Europa slipper du moms samt tull. Jag håller med om att vattenkylning till gamla kort är ovärt dock.

Permalänk
Medlem

Problemet (enligt mig) är i alla fall med referensmodellerna av 4870 att de inte har mycket utrymme nog att höja spänningen, aka: du når din max frekvens på runt 800ish en bra bit innan temperaturen börjar bli ett problem...

någon som kan instämma?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Problemet (enligt mig) är i alla fall med referensmodellerna av 4870 att de inte har mycket utrymme nog att höja spänningen, aka: du når din max frekvens på runt 800ish en bra bit innan temperaturen börjar bli ett problem...

någon som kan instämma?

Jag kör Sapphire Vapor-X 4870 I crossfire, de brukar ligga runt 80 grader på BF3 i ett trångt chassi. I överlag så är GPUn ganska kall, värre med minnena som toppar uppemot 100 grader

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080