liten fråga ang xfire

Permalänk
Medlem

liten fråga ang xfire

hej!
har letat lite på internet utan framgång, så jag tänkte fråga här.
kör just nu med 1st 6870 + amd phenom 945 (klockad till 3.3ghz)
har tänkt införskaffa ett till 6870 och köra xfire. så nu undrar jag om jag kan flaskhalsa CPU me ntanke på att jag får smålagg ibland i bf3 med min nuvarande rig.
detta kan också ha att göra med att min primära hdd just nu är kanske 4 år gammal och jag HAR en ssd men har inte orkat fixa till den än.

så nu undrar jag om det kommer funka bra att byta till min SSD som primär hdd och lägga till ett 6870 till utan att smålagga.
är inte riktigt säker om det är operativ systemet/hddn som gör att jag får små lagg eller om det är processorn som inte riktigt hänger med.

mycket tacksam för svar /Mvh Martin.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk

Kolla om processoraktivitet ligger på 100% när du spelar. Om ja, så kommer din processor flaska.

Permalänk
Medlem

testade precis lite på en 64 player server, cpun låg mellan 83-87% vid just det här tillfället. dock när jag får smålaggen är jag ganska säker på att den ligger i 100% men att dra upp GPU fläkten från auto 27% till 30% brukar hjälpa konstigt nog, skulle detta kunna betyda att det bara är dålig kylning i chassit ev cpun?

kör också allting på medium i 1024x768 så kör inga galna upplösningar eller grafik inställningar.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™