Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Sjukt spel, man ser kulan gå igenom organ och ryggraden på fienden :P. Bara jag som har problem med konstigt ljud? Det ekar typ och svårt att höra var fienden är.

Nep inte haft det, har ibland hört när jag skjuter med automatgevären att det låter som sprängda högtalare men det är säkert fixat i retail!

P.S blev ny sida nu så skriver här också för alla som undrar!

279kr inkl frakt på webhallen!!

http://www.webhallen.com/spel/pc/153011-sniper_elite_v2_inkl_...

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Beställt och redan fått det då Webhallen skickade spelet en vecka för tidigt.....kan dock inte spela det då Steam säger jag måste vänta tills 4 maj :/. Bara att vänta nu I guess, haha

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem

Spelat igenom demot en gång. Överraskande trevligt, känns som det mesta sitter så som tex spelkänsla och gameplay.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiritHunter:

Beställt och redan fått det då Webhallen skickade spelet en vecka för tidigt.....kan dock inte spela det då Steam säger jag måste vänta tills 4 maj :/. Bara att vänta nu I guess, haha

Trevligt jag beställde mitt inatt så lär få det någon gång i veckan! om det inte bara var en miss av dom så att du hade tur och fick det tidigare.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Spelat igenom demot en gång. Överraskande trevligt, känns som det mesta sitter så som tex spelkänsla och gameplay.

Ja precis, det viktigaste verkar vara på plats.. så då kanske vi har en till då som köper det ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

runt 250kr på webhallen

Värt !

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Lite OT, men känns onödigt och göra en helt ny tråd!

Blev väldigt sugen på och se lite ww2 sniper filmer nu..

Har fixat dessa:

The thin red line
Saving private ryan
Full metal jacket
Enemy at the gates

jag kommer ihåg en film där det är ett gäng som är i ett snöbetäckt landskap och dödar tyskar tror jag, och i slutet så snor dom en tysk bil och åker igenom tyska lägret och lurar tyskarna att dom är tyskar, någon som vet vad denna film heter ?? hade uppskattat det!

Never mind, hittade filmen det var Saints and soldiers.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Absolut

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Ni som ska spela demot, sikta på bollarna/kulorna fin "animation" för det eller vad man ska säga. Jag garvade allafall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Ni som ska spela demot, sikta på bollarna/kulorna fin "animation" för det eller vad man ska säga. Jag garvade allafall

-.- stängde precis ner spelet måste starta det igen o testa!

EDIT: lyckades inte få till nån animation på kulorna

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Lite OT, men känns onödigt och göra en helt ny tråd!

Blev väldigt sugen på och se lite ww2 sniper filmer nu..

Har fixat dessa:

The thin red line
Saving private ryan
Full metal jacket
Enemy at the gates

jag kommer ihåg en film där det är ett gäng som är i ett snöbetäckt landskap och dödar tyskar tror jag, och i slutet så snor dom en tysk bil och åker igenom tyska lägret och lurar tyskarna att dom är tyskar, någon som vet vad denna film heter ?? hade uppskattat det!

Never mind, hittade filmen det var Saints and soldiers.

Haha...nu blev jag också sugen på att se lite sniper filmer bara för det, tack

Skrivet av Theunit:

Trevligt jag beställde mitt inatt så lär få det någon gång i veckan! om det inte bara var en miss av dom så att du hade tur och fick det tidigare.

Jo kul att jag fick det tidigare, men som sagt testade skriva in koden i Steam men den sa blankt nej. Kan dock sitta titta på det fina fodralet som ligger brevid mig här

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem

När man spelar spelet, är det i 3rd person view(som GTA) eller den klassiska "viewen" som i CoD och BF?

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

När man spelar spelet, är det i 3rd person view(som GTA) eller den klassiska "viewen" som i CoD och BF?

3rd-person

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiritHunter:

Haha...nu blev jag också sugen på att se lite sniper filmer bara för det, tack

Jo kul att jag fick det tidigare, men som sagt testade skriva in koden i Steam men den sa blankt nej. Kan dock sitta titta på det fina fodralet som ligger brevid mig här

Hehe aah, måste man ladda ner det från steam då alltså ? eller medföljer cd-skiva ? fixa dom filmerna jag skrev mycket bra! sitter och glor "Save private Ryan" just nu ska beta av alla innan fredag!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Vem tar på sig ansvaret och starta en Steam-grupp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naamah:

Vem tar på sig ansvaret och starta en Steam-grupp?

Jag har aldrig gjort något liknande, så jag skippar gärna

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Jag har aldrig gjort något liknande, så jag skippar gärna

Då tar jag tag i saken!
Vad ska gruppen heta då?

Vad heter du på Steam? Skicka PM så lägger jag till dig

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Hehe aah, måste man ladda ner det från steam då alltså ? eller medföljer cd-skiva ? fixa dom filmerna jag skrev mycket bra! sitter och glor "Save private Ryan" just nu ska beta av alla innan fredag!

Nej du måste inte ladda ner det från Steam, skiva ingår är bara det man måste aktivera det via Steam. Testade t.om att sätta i skivan och köra därifrån men innan installationen börjar måste man skriva in key.

Efter de filmerna är man ju duktigt taggad när det är dags för spelet...haha

Skrivet av Naamah:

Vem tar på sig ansvaret och starta en Steam-grupp?

Du?

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad gruppen heter någonting med sniper elite iallafall antar jag ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiritHunter:

Nej du måste inte ladda ner det från Steam, skiva ingår är bara det man måste aktivera det via Steam. Testade t.om att sätta i skivan och köra därifrån men innan installationen börjar måste man skriva in key.

Efter de filmerna är man ju duktigt taggad när det är dags för spelet...haha

Du?

Haha, ja det lär man vara lite därför jag vill kolla!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Så, grupp är startad.
I brist på fantasi blev det smått trista och gråa namnet SwecSnipers.

http://steamcommunity.com/groups/swecsnipers

Har gjort den invite-only, då jag har dålig erfarenhet av startade grupper - Folk som gått med i gruppen för att luras och sprida skadliga länkar.

Skicka PM till mig om ni vill bli invitade!

Permalänk
Medlem

jepp detta är ju ett givet köp älskar ettan och detta kommer säkert vara lika bra.

ps är det någon som vet om det är samma snubbar som gör sniper ghost warior spelen där 2an kommer ut nu i juni då dom är väldigt lika

Permalänk
Medlem

Hmm ser intressant ut! Ska ladda ner demot och kolla om det e kul Isåfall blir det nog köp på det också! Tack för tipset! Hade ingen aning om att det ens fanns XD Får lite vibbar från ett gammalt PS One/2 spel där man sprang runt... Någon som vet vad det spelet kan heta?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Hmm ser intressant ut! Ska ladda ner demot och kolla om det e kul Isåfall blir det nog köp på det också! Tack för tipset! Hade ingen aning om att det ens fanns XD Får lite vibbar från ett gammalt PS One/2 spel där man sprang runt... Någon som vet vad det spelet kan heta?

Hör av dig när du testat vill veta vad du tyckte om det! .. angående spelet från ps2 så har jag ingen aning, kanske sniper elite det första ? alltså ettan?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Har testat demot nu och kan bara säga att jag fastna för det direkt.
gjorde en beställning direkt via webbhallen.
Tack för tipset för att ni berättade att den bara kostade 249 där, annars hade jag köpt det via steam för mycket mer

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Har testat demot nu och kan bara säga att jag fastna för det direkt.
gjorde en beställning direkt via webbhallen.
Tack för tipset för att ni berättade att den bara kostade 249 där, annars hade jag köpt det via steam för mycket mer

Lungt hehe, jag fastnade också för det direkt längtar tills fredag!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naamah:

Så, grupp är startad.
I brist på fantasi blev det smått trista och gråa namnet SwecSnipers.

http://steamcommunity.com/groups/swecsnipers

Har gjort den invite-only, då jag har dålig erfarenhet av startade grupper - Folk som gått med i gruppen för att luras och sprida skadliga länkar.

Skicka PM till mig om ni vill bli invitade!

Hej! Har oxå förbokat det och hakar gärna på er grupp så du får gärna "invita" mig Deba149 på Steam

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av muttepig:

jepp detta är ju ett givet köp älskar ettan och detta kommer säkert vara lika bra.

ps är det någon som vet om det är samma snubbar som gör sniper ghost warior spelen där 2an kommer ut nu i juni då dom är väldigt lika

Det är inte samma gäng, minns inte vad dom heter men Sniper: Ghost Warrior görs i CryEngine 3 medans Sniper Elite V2 väl är i UnrealEngine?

Visa signatur
Permalänk

Testade demon nu är jag kär.....igen.

Detta var ju helt sjukt kul.
Och grafiken var ju dessutom helt fenomenalt bra.

Demon ger jag 9/10

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Medlem

Robbaz förklarar spelet

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts