Skillnader på garantier, GeForce GTX 680

Permalänk

Skillnader på garantier, GeForce GTX 680

Det har varit en del diskussioner angående GTX 680.
Korten är exakt likadana tillskillnad från klistermärket på dem, och garantierna.

Det jag själv hört är att EVGA har generösa garantier. Men exakt vilka, vet jag inte.

Jag är lite nyfiken på om någon har bra koll på skillnaderna på de olika märkenas garantier på just GTX 680. Med tanke på att det kan skilja upp till 500-600 kronor på olika referenskort så kan det vara intressant.

Det jag är nyfiken på är om det är fler skillnader än dessa som jag skrivit nedan. Personligen tycker jag att det är värt ganska mycket att få ett helt års extra fabriksgaranti.

Asus: 36 mån fabriksgaranti
MSI: 36 mån fabriksgaranti
EVGA: 36 mån fabriksgaranti (Med möjlighet att köpa till längre garanti. EVGA tillåter även byte av kylare utan att bryta garantin.)
Gainward: 24 mån fabriksgaranti
Zotac: 24 mån fabriksgaranti
Palit: ?? mån fabriksgaranti
KFA2: ?? mån fabriksgaranti
Point of View: ?? mån fabriksgaranti

Permalänk
Medlem

Dessutom säger dom att MSI korten är mer "kompatibel" för MSI Afterburner än andra kort.

Samma sak för EVGA i EVGA Precision programmet.

Om det nu stämmer så är det också något att tänka över.

Permalänk
Medlem

Evga:
Long-term warranties are available to the original owner on applicable parts if registered by the original owner within 30 days of purchase. A valid invoice is required from an authorized reseller to verify any long term warranty. If parts with long-term warranty availability are not registered within 30 days of purchase, they will have a 3 year limited warranty.

=10år garanti om det är registrerat inom 30dagar.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

ASUS har ju sitt egna GPU Tweak med. Så det verkar som de flesta har sitt eget anpassade program efter sina kort. Programmen är dock ganska identiska.

Permalänk

Är det inte även så att EVGA har något step-up-program? Om man vill uppgradera sitt kort inom 30 dagar så betalar man bara mellanskillnaden?
Har för mig det var så tidigare i alla fall.

Permalänk
Medlem

Med t.ex Evga så får du byta kylare etc utan att garantin bryts, det är väl det som är den stora fördelen med dem.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Evga:
Long-term warranties are available to the original owner on applicable parts if registered by the original owner within 30 days of purchase. A valid invoice is required from an authorized reseller to verify any long term warranty. If parts with long-term warranty availability are not registered within 30 days of purchase, they will have a 3 year limited warranty.

=10år garanti om det är registrerat inom 30dagar.

Om du läste hela texten kanske du märkt att det inte gäller 680. Dom har suffix KR, vilket betyder 3 år, inget extra vid registrering. Däremot kan man köpa till 2 eller 7 år till 5 alt 10.

Så EVGA ska ändras till 36 mån med möjlighet att köpa längre. Samt att det alltid gäller produkten, inte köparen.

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Med t.ex Evga så får du byta kylare etc utan att garantin bryts, det är väl det som är den stora fördelen med dem.

Är du säker på att EVGA är de enda som tillåter det?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Rutger Janåker:

Är du säker på att EVGA är de enda som tillåter det?

På Geforcesidan är det så, dock försvinner garantin för alla skador som kan ha uppkommit i samband med kylarbytet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync