22-24" skärm till spel och film (Serier,Anime)

Permalänk
Medlem

22-24" skärm till spel och film (Serier,Anime)

Hejsan jag tänkte kolla om man skulle kunna få tipps på en ny skärm då min samsung 226bw skulle behöva en kompis.

Jag ska anväda den till lite alltmöjligt från spel ( Diablo 3,BF3) till film/Serier/Anime kollande.

Tror inte 120hz och 3D är så mycket för mig då jag mest surfar och inte spelar så mycket spel på PC.

Har satt en budget på 2700 samma pris som jag köpte min samsung 226bw för.

Tack på förhand :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill du göra en chansning så kan du ju alltid beställa en av de billigare (med enklare fot) skärmarna från Korea, runt 340$, vilket motsvarar ungefär 2300:-, och om du har otur och få betala full tull/skatt så blir det max runt 3000:-. Men då får du ju en snabb 27" 1440p S-IPS skärm, istället för en 22-24"

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Vill du göra en chansning så kan du ju alltid beställa en av de billigare (med enklare fot) skärmarna från Korea, runt 340$, vilket motsvarar ungefär 2300:-, och om du har otur och få betala full tull/skatt så blir det max runt 3000:-. Men då får du ju en snabb 27" 1440p S-IPS skärm, istället för en 22-24"

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Nja känner nog att jag vill köpa från en svensk "butik" med tanke på garantier och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Hejsan jag tänkte kolla om man skulle kunna få tipps på en ny skärm då min samsung 226bw skulle behöva en kompis.

Jag ska anväda den till lite alltmöjligt från spel ( Diablo 3,BF3) till film/Serier/Anime kollande.

Tror inte 120hz och 3D är så mycket för mig då jag mest surfar och inte spelar så mycket spel på PC.

Har satt en budget på 2700 samma pris som jag köpte min samsung 226bw för.

Tack på förhand :).

Skickades från m.sweclockers.com

Dell UltraSharp U2412M eller en Asus pa238q skulle vara min rekommendation.

Det finns ett rätt stort forum om dellen som du kan kolla igenom, har själv asusen och är väldigt nöjd! Fabrikskalibrerad är ett stort plus!