Diskussion! På hur många sätt kunde Diablo 3 vara bättre?

Permalänk

Diskussion! På hur många sätt kunde Diablo 3 vara bättre?

Tjenare alla på forumet. Har nu som några fler köpt och spelat Diablo och kan bara säga att jag är fruktansvärt besviken på i stort sett allt!
Jo jag har spelat och är 56 barbar act 2 hell. Men folk som jag hört med ingame har alla tyckt spelet är "f#)"awesome mega super ultra bra.

Är jag ensam med att tycka att hela spelet är SÄMST? Man kan lyckas med en bättre story kring msröj än vad Blizzard lyckats snicka ihop kring Diablo 3

Alla monster är egentligen mot varandra och vill ha svarta soulstonen? Fast egentligen är änglarna mot människorna? Änglarna blir sams med människorna *dumdumdudumm (trumpetfanfar) BOMP!* slutet gott allting gott.

Vad är bra med spelet egentligen? få mig på rätt köl för älskade verkligen diablo 1 och 2 men blizzard har ju våldfört sig på storyn och bara sabbat allt! (dessutom ser spelet VÄLDIGT fult ut och jag kan spela det på Macbook air.)

Så det positiva med spelet är?
Det är lätt?
EZ mode alltid på? har dock inte orka ta mig till inferno men alla bossar har hittils varigt möjliga att stunlocka tills det att deras död var ett faktum!

Negativa med spelet?
Bara möjligt att använda 6 spells? 2 minuters cd för barbar är riktigt tråkigt! nerfa spellsen och sätt lägre cd. stör dock enbart barbar vad jag vet hittills monk etc funkar relativt bra med bara 6 spells.
Man kan bara göra ett questen i taget sen forsätta på nästa och nästa 1 2 3 4 i följd.
Kan inte teleportera sig med waypoints alls? Man är ett hamster i ett hjul som bara kan springa åt ena hållet. hamstern kan iallafall vända och springa åt andra.
Varför döda bossar då looten är KASS!
Looten generellt är riktigt tråkig! hittat två "unika" saker då vi varigt 3 pers i party genom hela normal nightmare och påbörjat hell.
Grafiken är kass. Verkligen inte något att hurra för. Skulle alla dagar i veckan hävda att HoN har bättre grafik än Diablo 3.
Behöver väll knappt nämna igen att handlingen i spelet är väldigt krystad!
Bara fyra spelare?
Alla gubbar får alla spells? = ingen gubbe är unik, barbar är barbar monk är monk och inget mer. kan inte skapa unika builds.
Inga stats för rustningar eller dylikt gör också spelet väldigt tråkigt.

Så kommentarer och tyck och tänk. Någon övertala mig om att det är det bästa spelet Blizzard någonsin har producerat.
Är inte lika negativ som det verkligen låter i inlägget men har blivit så tom inombords när förväntningarna var så höga!

Permalänk
Skrivet av Dreifaldt:

Tjenare alla på forumet. Har nu som några fler köpt och spelat Diablo och kan bara säga att jag är fruktansvärt besviken på i stort sett allt!
Jo jag har spelat och är 56 barbar act 2 hell. Men folk som jag hört med ingame har alla tyckt spelet är "f#)"awesome mega super ultra bra.

Är jag ensam med att tycka att hela spelet är SÄMST? Man kan lyckas med en bättre story kring msröj än vad Blizzard lyckats snicka ihop kring Diablo 3

Alla monster är egentligen mot varandra och vill ha svarta soulstonen? Fast egentligen är änglarna mot människorna? Änglarna blir sams med människorna *dumdumdudumm (trumpetfanfar) BOMP!* slutet gott allting gott.

Vad är bra med spelet egentligen? få mig på rätt köl för älskade verkligen diablo 1 och 2 men blizzard har ju våldfört sig på storyn och bara sabbat allt! (dessutom ser spelet VÄLDIGT fult ut och jag kan spela det på Macbook air.)

Så det positiva med spelet är?
Det är lätt?
EZ mode alltid på? har dock inte orka ta mig till inferno men alla bossar har hittils varigt möjliga att stunlocka tills det att deras död var ett faktum!

Negativa med spelet?
Bara möjligt att använda 6 spells? 2 minuters cd för barbar är riktigt tråkigt! nerfa spellsen och sätt lägre cd. stör dock enbart barbar vad jag vet hittills monk etc funkar relativt bra med bara 6 spells.
Man kan bara göra ett questen i taget sen forsätta på nästa och nästa 1 2 3 4 i följd.
Kan inte teleportera sig med waypoints alls? Man är ett hamster i ett hjul som bara kan springa åt ena hållet. hamstern kan iallafall vända och springa åt andra.
Varför döda bossar då looten är KASS!
Looten generellt är riktigt tråkig! hittat två "unika" saker då vi varigt 3 pers i party genom hela normal nightmare och påbörjat hell.
Grafiken är kass. Verkligen inte något att hurra för. Skulle alla dagar i veckan hävda att HoN har bättre grafik än Diablo 3.
Behöver väll knappt nämna igen att handlingen i spelet är väldigt krystad!
Bara fyra spelare?
Alla gubbar får alla spells? = ingen gubbe är unik, barbar är barbar monk är monk och inget mer. kan inte skapa unika builds.
Inga stats för rustningar eller dylikt gör också spelet väldigt tråkigt.

Så kommentarer och tyck och tänk. Någon övertala mig om att det är det bästa spelet Blizzard någonsin har producerat.
Är inte lika negativ som det verkligen låter i inlägget men har blivit så tom inombords när förväntningarna var så höga!

Som du nämnde, det är tråkigt att man inte kan customiza sin karaktär lika mycket som i diablo 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känner att jag får "försvara" D3 lite. Inte för att jag är en Blizzard fanboi, men för att jag tycker att lite av din kritik är fel/orättvis/konstig.

Citat:

Bara möjligt att använda 6 spells?

Ja? I D2 kunde du i stort sett använda två spells samtidigt om man inte räknar duration-spells. 4 i expansionen.

Citat:

Man kan bara göra ett questen i taget sen forsätta på nästa och nästa 1 2 3 4 i följd.

Så precis som man kunde i Diablo och Diablo 2? Detta är inte WoW...
Här har du iallafall möjligheten att göra om samma quest flera gånger om du skulle känna för det.
Spelet är inte mer linjärt än D2, det bara känns mer linjärt pga att spelet "visar" vart du ska gå härnäst. Du behöver inte alltid ta waypointen till det nya stället, du kan springa dit om du känner för det, precis som i D2. (detta går dock inte alltid.)

Citat:

Kan inte teleportera sig med waypoints alls?

Jag förstår inte riktigt. Waypoints fungerar precis som i D2, du kan åka mellan dom bäst du vill.
I D3 har du till och med oändligt med townportals.

Citat:

Varför döda bossar då looten är KASS!

Här är jag beredd att hålla med - stora bossars loot är kass i Nightmare och vidare (men detta kan åtgärdas med hög Magic Find.)
Blizzard själva har dock sagt att bra items ska kunna droppa från random mobs, vilket de också gör. Många blåa items är bättre än gula.
Bossarna dödar man för...ja, random bossar/elitpacks dödar man för drops (de droppar alltid blått iaf) och de större bossarna dödar man pga progress?

Citat:

Looten generellt är riktigt tråkig! hittat två "unika" saker då vi varigt 3 pers i party genom hela normal nightmare och påbörjat hell.

Låter som ni har otur. Skaffa lite 'Magic Find'. Om ni redan har massa Magic Find...sa jag att det låter som otur?

Citat:

Grafiken är kass. Verkligen inte något att hurra för. Skulle alla dagar i veckan hävda att HoN har bättre grafik än Diablo 3.

Att grafiken är kass är högst subjektivt. Grafiken är kass jämfört med t.ex BF3. Dock är den (imo) verkligen inte ful. Den är ganska stilren och charmig. Jag kan förstå ifall vissa ogillar att den är så pass "tecknad" men hallå, detta är blizzard - vad hade du förväntat dig?
F.ö så är grafiken ganska bra med tanke på hur lite den kräver prestandamässigt, och fysikmotorn är bra för denna typen av spel.

Citat:

Behöver väll knappt nämna igen att handlingen i spelet är väldigt krystad!

Jo storyn är lite halvlam, i synnerhet är det orättvist mot de som gjort filmsekvenserna som är gudomligt bra.
Åandra sidan är har väl diablo-serien alltid haft en ganska rättfram handling?

Citat:

Bara fyra spelare?

Suger, håller med. Suger riktigt hårt om man är 5 polare i synnerhet.

Citat:

Alla gubbar får alla spells? = ingen gubbe är unik, barbar är barbar monk är monk och inget mer. kan inte skapa unika builds.

Till skillnad från D2 där olika spelare förvisso hade olika spells, men satt fast med dom hela spelet? Jag föredrar det faktiskt så här.
Det finns flera olika builds som funkar. Om du stör dig på att någon använder samma build som dig, ändra?
Varje klass har ca 25 abilities, varje ability har 4-5 runor som ofta totalt ändrar hur abilityn funkar - det är ganska stor variation där.
I Diablo 2 var de flesta abilities i varje talent-träd nästintill värdelösa ändå.

Om man ska klaga på något är det att vissa runor/abilities är totalt värdelösa medan vissa andra är nobrainer, men kom ihåg; detta är blizzard och spelet är mindre än en vecka gammalt - saker kommer att ombalanseras i patches ganska snart.

Jag tycker själv det är lite synd att de tog bort att man själv kunde sätta poäng i str/dex/vit/int, men jag kan förstå varför de valde att göra det till automatik.

Citat:

Inga stats för rustningar eller dylikt gör också spelet väldigt tråkigt.

Förstår inte vad du menar riktigt. Rustningarna heter olika saker och ser olika ut, och har en req.-level med olika stats. De är inte class-bound (vissa items är) och det tycker jag är ganska bra. Det är tydligt vilka items som ska gå till vilken klass, och att sätta "Barbarian only" på "Str/Vit" items, etc är helt onödigt. Vill någon ha en munk eller wizard med styrka, så låt dom.

Citat:

Någon övertala mig om att det är det bästa spelet Blizzard någonsin har producerat

Det kommer jag inte göra då det inte är blizzards bästa spel. (det priset går 'tyvärr' fortfarande till WoW), dock är D3 ett bra spel, i synnerhet om man spelar med kompisar.

Mina egna klagomål med D3 är ganska korta och delas av de flesta:
- Jag tycker inte om att det behövs internetuppkoppling 24/7. Vill jag spela single så tycker jag att jag ska få göra det. Jag förstår varför blizzard gjorde på detta sättet, men det betyder inte att jag gillar det.
- Obalans mellan klasserna (och abilities), i synnerhet i Hell/Inferno. Detta kommer garanterat att patchas snart. Blizzard gillar att balansera om sina spel, även om det inte alltid uppstår balans.
- Bara 5 klasser? Jag vet, jag vet...expansion, men ändå.
- För lite variationer på gems och inga runor. Gemsen gör för lite och är för tråkiga. (4 typer av gems och 3 effekter per gem? Wow...) Var är gems/runor som ger attackspeed/lifesteal/etc? Tråkigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag förstår inte riktigt. Waypoints fungerar precis som i D2, du kan åka mellan dom bäst du vill.
I D3 har du till och med oändligt med townportals.

Nepp, waypoints kan inte ta dig mellan akter. Det går heller inte att ta en "senare" waypoint och gå tillbaka för att döda en tidigare boss. I LoD kunde man exempelvis först döda Baal och sen ta waypointen som ledde till Pindleskin.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Det är alldeles för lätt på normal. Gled på en jävla räkmacka genom akt 3 och 4. I Nightmare så har jag sjuka problem med Butcher nu (som kontrast).

Inga vettiga/roliga dropps förrän på typ Hell.

Hela uppbyggnaden med ständig uppkoppling kunde knappt ha hanterats sämre. Hela kartgenereringen sker serverside, troligtvis för att snabba upp när kompisar ska joina i co-op. Men med tanke på hur relativt få "moduler" det finns i varje karta, och hur små kartorna är, så kan det det inte vara så mycket data som skulle skickas om genereringen sköttes clientside.
250ms i ping (med spikes på 1500+ nån gång per session) och rubberbanding i singelplayer är bedrövligt. Istället för att ha spelarpositionen på servrarna borde de haft även det clientside.

Förstår att detta delvis ska hjälpa till mot fuskare, men vad spelar det för roll när det finns...

TJUVAR! Som snor ditt session-ID och sen länsar din karaktär/er på gear och guld, tack vare att Blizz inte verkar give a fuck vad gäller spelarna och kontosäkerhet.

Fyra spelare max i multi. Skitroligt när man är typ 5 st som vill spela tillsammans. Fast det kanske är logiskt med tanke på hur underdimensionerade servrarna verkar vara.

Sen att jag har nån bugg som gör att hela spelet fryser i nån minut och sen disconnectar gör ju inte saken bättre...har inte lyckats lokalisera grunden till denna bugg, misstänker grafiken, har dock inte prövat med senaste som kom idag.

Kör som Demon Hunter med GTX680. Och 100/10 på nätet.

Edit: Och potionsystemet gillar jag inte riktigt. Tyckte bättre om det i D2.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

För ett spel som varit under utveckling i 10 år så är det väldigt ont om content.. Men det Värsta är väl att man knappt någonsin kan spela det pga av error 37 :/

Permalänk
Hedersmedlem

error 37

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

De negativa sidorna med spelet som jag kommer på direkt är: DRM, dålig story och error 37.

Permalänk
Medlem

Sämsta enligt mig är att man kan köpa sig genom spelet. förstör hela tanken med diabloserien

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Mycket konstig post av trådstartaren.

Han gnäller om storyn, trots att han säger att han älskade Diablo 1 och 2 som verkligen inte hade bättre storys.

Han klagar både på att man bara kan använda 6 aktiva skills åt gången, samtidigt som han säger att alla får alla skills och därmed blir det ingen skillnad på karaktärerna.

Gnäller om loot trots att tidigare erfarenhet med Diablo-spelen borde fått honom att förstå att det handlar om slump och att man därmed kan ha otur.

Allmänt snurrig kommentar om wayponts. Man kan teleportera sig tillbaka inom samma akt och det är bara att byta quest om man vill göra något man gjort tidigare.

Min analys efter detta, och en del jag inte orkar ta upp, är att de största bristerna ligger hos personen. Det blir inte bättre av att vara överdrivet negativ, vilket är ett av de största problemen med hur folk beter sig på nätet.

Permalänk
Medlem

Tycker dom har lyckats med det mesta i spelet.
Det enda jag tycker dom kan göra bättre är inloggningen.
Dom måste ordna ett kösystem, såsom i WoW.
Just nu är det den som spammar mest som kommer in.

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bortsett från det jag har redan klagat på så får jag MMO-vibbar av Diablo 3, vilket genomsyrar hela spelet, och det gillar jag inte heller.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Bortsett från det jag har redan klagat på så får jag MMO-vibbar av Diablo 3, vilket genomsyrar hela spelet, och det gillar jag inte heller.

Är inte det framtiden då?
Känns som att många är rädda för det nya, jag själv tycker det är skitbra att dom har gjort d3 helt online. Finns väl ingen som har köpt det som klagar på det? Jag var också emot det först eftersom jag hade tänkt att ladda ner det, men nu när jag köpt det spelar det ingen roll.

Edit: Med tanke på hur wow såg ut när det släpptes, så tror jag även de mest inbitna d2lirarna kommer bli nöjda i framtiden när de patchat upp spelet lite.

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Att ta bort alla jävla 3D saker runt om banan skulle hellre gå där fan känns ju som maple story att man bara fick gå en väg och bara den finns ju bara visa fält som man kan gå fritt på..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

ah har förstört spelet totalt. utan ah hade spelet varit mycket bättre och lootsystemet hade fungerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ectazy:

Är inte det framtiden då?
Känns som att många är rädda för det nya, jag själv tycker det är skitbra att dom har gjort d3 helt online. Finns väl ingen som har köpt det som klagar på det? Jag var också emot det först eftersom jag hade tänkt att ladda ner det, men nu när jag köpt det spelar det ingen roll.

Edit: Med tanke på hur wow såg ut när det släpptes, så tror jag även de mest inbitna d2lirarna kommer bli nöjda i framtiden när de patchat upp spelet lite.

Jag tycker precis tvärtom för även om det är kul att möjligheten finns där att kunna spela med dina polare så är Diablo 3, på designmässiga grunder, ett single player spel för inget i spelet byggdes med flera spelare i åtanke (som ett MMO) och därtill så finns det ingen riktig vettig anledning till att spela med andra.

All frustation och problemen kring Battle.net stärker ju inte direkt den bilden av din framtidsvision så den visionen hoppas jag dör en plötslig död.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Bra grafik, möjlighet att köra singleplayer och multiplayer med samma gubbe (de borde dock ha en funktion så man utöver detta kan köra singleplayer utan internet :3)
Imo är D2 fortfarande bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

d2 är mycket bättre då det har ettfungerande lootsystem som inte är uppbyggt runt ett rmah

Permalänk
Medlem

Han har så rätt i alla de där filmerna att man börjar nästa grina inför faktumet att Diablo3 har vissa core element så fel att inte ens en patch kan fixa dem.
Alla vet vid det här laget att loot systemet är ett slag i ansiktet på alla som fått nöjet att spela Diablo2, men han lyckas även pinpointa det som gör att storyn känns så lam å svag. Man blir tvångsmatad cliché på cliché som i den värsta tänkbara hollywood filmen tills man nästan känner sig förolämpad, och precis som trådskaparen skriver så känns allting extremt linjärt när man varje gång man joinar ett spel, måste utgå från en vald quest, istället för att som i D2 kunna förflytta sig fritt mellan alla akter.

Håller även med om att det inte är kul med "I win" buttons på 2 minuter CD, helt plötsligt känns det inte så lyxigt med 6 skills när 2 av dem är på CD mest hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Det är alldeles för lätt på normal. Gled på en jävla räkmacka genom akt 3 och 4. I Nightmare så har jag sjuka problem med Butcher nu (som kontrast).

Inga vettiga/roliga dropps förrän på typ Hell.

Hela uppbyggnaden med ständig uppkoppling kunde knappt ha hanterats sämre. Hela kartgenereringen sker serverside, troligtvis för att snabba upp när kompisar ska joina i co-op. Men med tanke på hur relativt få "moduler" det finns i varje karta, och hur små kartorna är, så kan det det inte vara så mycket data som skulle skickas om genereringen sköttes clientside.
250ms i ping (med spikes på 1500+ nån gång per session) och rubberbanding i singelplayer är bedrövligt. Istället för att ha spelarpositionen på servrarna borde de haft även det clientside.

Förstår att detta delvis ska hjälpa till mot fuskare, men vad spelar det för roll när det finns...

TJUVAR! Som snor ditt session-ID och sen länsar din karaktär/er på gear och guld, tack vare att Blizz inte verkar give a fuck vad gäller spelarna och kontosäkerhet.

Fyra spelare max i multi. Skitroligt när man är typ 5 st som vill spela tillsammans. Fast det kanske är logiskt med tanke på hur underdimensionerade servrarna verkar vara.

Sen att jag har nån bugg som gör att hela spelet fryser i nån minut och sen disconnectar gör ju inte saken bättre...har inte lyckats lokalisera grunden till denna bugg, misstänker grafiken, har dock inte prövat med senaste som kom idag.

Kör som Demon Hunter med GTX680. Och 100/10 på nätet.

Edit: Och potionsystemet gillar jag inte riktigt. Tyckte bättre om det i D2.

Buggen med att spelet fryser fick jag idag när jag lirade på min lvl 50 HC Witch Doctor så att den dog Riktigt kul! Har ett 7970 och 100/10 så det är iaf inget nvidia relaterat problem.

Permalänk
Avstängd

Kan inte annat en att hålla med honom till 100%

Permalänk
Medlem

Något jag hade tyckt om är en jämnare svårighets kurva. Har just nu clearat act1 inferno och håller på och kör lite butcher runs för gear och pengar. Hade tyckt det var bra om slutet av act1 faktiskt var svårare än början, och att det alltså inte skulle vara sån stor skillnad mellan slutet av act1 och början på act2.
Notera att jag inte tror att inferno är för svårt, skulle bara vilja att det var en jämnare kurva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Något jag hade tyckt om är en jämnare svårighets kurva. Har just nu clearat act1 inferno och håller på och kör lite butcher runs för gear och pengar. Hade tyckt det var bra om slutet av act1 faktiskt var svårare än början, och att det alltså inte skulle vara sån stor skillnad mellan slutet av act1 och början på act2.
Notera att jag inte tror att inferno är för svårt, skulle bara vilja att det var en jämnare kurva.

Det är medvetet för att man ska tvingas använda AH för att komma vidare.

Permalänk
Medlem

Spelet är förenklat och fördummat för att passa en större grupp spelare, av samma sk'l ser du MMO inslag som auktionshuset och onlinekrav. Detta för att du ska känna hetsen när andra har "epic items", som du aldrig får själv, att handla för att kunna spela med polarna.
Genom att ta bort frihet och möjligheten att göra en unik karaktär, blir spelet ruskigt enkelt och det enda som spelar roll är lootaka den utrustning du har, vilket för oss tillbaka till behovet av bra gear som du kan hoppas att få genom hundratals timmars grind, eller genom att hosta upp pengar. Blizzard vet att de flesta inet har tid med grindande eller vill lira på normal hela dan, alltså går man till marknaden och Blizzard tjänar massivt med slantar.
Då och då ser de till att det droppas in några nya, ännu bättre föremål än vad som funnits tidigare för att öka köphetsen på marknaden och få folk att vilja grinda lite till. Winwin för blizzard, loose loose för gamers.

A-RPG i all ära, men detta är inte ens det, det är ett rent lootbaserat actionspel, inget annat (till skillnad från Diablo 1 och 2) tyvärr. Hoppas mer på Sacred 3 eller path of exile eller liknande ^^

Permalänk
Medlem

Torchlight 2 i höst verkar lovande. Inget jävla AH i det.

Permalänk
Medlem

För alla som klagar på AH, D2 hade ju varit astrist om det inte vore för siter som d2jsp, det var ju därför man spelade D2 så länge som man gjorde, just för att man kunde hitta sånt man inte behövde och byta till sig bättre gear hela tiden, Blizzard såg detta och la in en egen AH funktion.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

För alla som klagar på AH, D2 hade ju varit astrist om det inte vore för siter som d2jsp, det var ju därför man spelade D2 så länge som man gjorde, just för att man kunde hitta sånt man inte behövde och byta till sig bättre gear hela tiden, Blizzard såg detta och la in en egen AH funktion.

Problemet är att efterfrågan på AH styr hela spelet. Inte tvärtom. Utan AH hade det varit ett helt annat spel. Nu vill man tvinga folk att använda AH och helst då RMAH för att kunna klara inferno.

Permalänk

Jag känner mig inte direkt tvingad att använda AH. Det är väl ett fritt val? Själv farmar jag mitt eget gear, har köpt 2 items på AH totalt och jag har inga problem med inferno (akt 2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärtlapp:

Jag känner mig inte direkt tvingad att använda AH. Det är väl ett fritt val? Själv farmar jag mitt eget gear, har köpt 2 items på AH totalt och jag har inga problem med inferno (akt 2).

Inga problem? Du spelar uppenbarligen inte en melee klass då