Catalyst 12.6 beta + cap profil

Permalänk
Permalänk
Medlem

Let's try it out! Info även på; https://twitter.com/#!/CatalystCreator

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Någon som vet om den fixar de totala krasher som 7XXX-serien har i TW shogun 2?

Permalänk
Medlem

i 3dmark 11 med 12.4 drivers och en klock på 1145/1650 fick jag 9488 i graphics score med de nya driversarna och samma klocks fick jag 9601 i score. ser lovande ut iaf dags att testa mer stabilitet i spel!

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk

Ingen förbättring i Diablo med CF iaf

Permalänk
Medlem

CF i Diablo?? Kan nog vara kul, men oj vad onödigt. Eller?
Väldigt lättdrivet spel tycker jag.

Men ja,, förbättringar är ju alltid bra och önskat.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

CF i Diablo?? Kan nog vara kul, men oj vad onödigt. Eller?
Väldigt lättdrivet spel tycker jag.

Men ja,, förbättringar är ju alltid bra och önskat.

Saken blir ju då att du behöver stänga av CF varje gång du ska spela spelet, eller tycker du att det är inget man behöver "bry sig om" (bara undrar)

Struntar i om det behövs eller inte.

Permalänk
Medlem

Installerade 12.6 imorse och tidigare haft problem med att skärmen låser sig i diverse olika färger i webläsaren samt att drivrutinen slutat svara (12.4).
Ska jobba några timmar nu men rapporterar om det hjälpt eller är likadant

Uppdatering, nu har jag inget ljud istället?

Slutsats:

Well, då inget ljud kom bytte jag tillbaks till 12.4 o poff så var ljudet tillbaks. Däremot så står det fortfarande 12.6 i catalyst? Kortet verkade iaf inte strula nåt i webläsaren som det gjort ibland tidigare, får se om det kanske får för sig o funka nu med de gamla efter lite ominstallationer hit o dit.
Längesen jag höll på o grejade med sånt här då jag haft en stenålderdator en längre tid nu istället och måste säga att detta med drivrutins uppdaterande inte är nåt jag direkt saknat

Körde med driver cleaner för läste nånstans att den skulle rensa ur allt?

Och nu slog mig ytterligare en sak, om jag väljer anpassad installation på 12.6 kanske jag kan låta bli att installera ljuddriversen från den o behålla de gamla fungerande där? Kommer nån riktig version komma ut snart som inte är beta?

Mer tillägg

Blir galen snart, när jag försöker få fart på 12.6 drivarna så får jag ju som sagt inget ljud, men kan heller inte öppna catalyst o ändra nåt där, det är nån fil som saknas säger den. Vad gör jag för fel?

Provat med driver sweeper o installera 12.6 utan några drivrutiner kvar, provat installera med 12.4 redan installerat på datorn. What to do? Felen med att det hänger sig i webläsaren på 12.4 kvarstår...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

12.6 betan har fungerat bra för mig tills idag, men nu har kortat börjar klocka ner sig IGEN till 500Mhz

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo