2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Roligt, min disk har tydligen blivit bortslarvad och får jag en ersättningsdisk efter att ha väntat i ca en månad på den? Nope, pengarna tillbaka. Nä, Webhallen och Inet blir det nog i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått meddelande om att mina 2 diskar blivit bortslarvade och att jag inte får någon ny leverans. Om dom inte ändrar sig och håller sitt löfte om att ersätta Smartdeal beställningen med Samsung diskar förlorar jag det goda förtroendet jag haft för dom.

Permalänk

Trots att jag fick möjlighet att beställa nya så fick man detta mail efteråt, hmm...

Bäste kund,

Du har beställt en hårddisk ur vår Smarta Deals-kampanj. Som vi tidigare meddelat dig har tyvärr den hårddisk som skickades till dig försvunnit i Postens hantering. Då detta var en begränsad kampanj fanns det endast ett visst antal hårddiskar att tillgå, och dessvärre kan vi därför inte skicka denna produkt till dig på nytt.

Vi ber dig därför att se över nedanstående två alternativ på lösning som erbjuds;

1. Vi ersätter dig med ”Extern-3.5 WD My Book Essential USB3.0 2TB” till samma pris som din ursprungliga beställning. Denna hårddisk är likvärdig med den som skickades till dig.

Du kan läsa om produkten här.

2. Vi kompenserar dig med en rabattkod värd 200 kr.

Var vänlig återkom med vilket av ovanstående alternativ som du önskar, så kommer vi att hjälpa dig. Du kan nå oss här.

Känns ju inte lönt, är igentligen usb 3 som gör en sugen resten är skitsamma.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Trots att jag fick möjlighet att beställa nya så fick man detta mail efteråt, hmm...

Bäste kund,

Du har beställt en hårddisk ur vår Smarta Deals-kampanj. Som vi tidigare meddelat dig har tyvärr den hårddisk som skickades till dig försvunnit i Postens hantering. Då detta var en begränsad kampanj fanns det endast ett visst antal hårddiskar att tillgå, och dessvärre kan vi därför inte skicka denna produkt till dig på nytt.

Vi ber dig därför att se över nedanstående två alternativ på lösning som erbjuds;

1. Vi ersätter dig med ”Extern-3.5 WD My Book Essential USB3.0 2TB” till samma pris som din ursprungliga beställning. Denna hårddisk är likvärdig med den som skickades till dig.

Du kan läsa om produkten här.

2. Vi kompenserar dig med en rabattkod värd 200 kr.

Var vänlig återkom med vilket av ovanstående alternativ som du önskar, så kommer vi att hjälpa dig. Du kan nå oss här.

Känns ju inte lönt, är igentligen usb 3 som gör en sugen resten är skitsamma.

Vad är det som inte känns lönt? Du får ju likadan ersättnings disk som oss andra bara en annan tillverkare?
Dem erbjuder sig till och med att ge dig 200kr gratis om du inte vill ha disken.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Jag har skickade tillbaka 2 st 2TB diskar till CDON igår, som dom hade skickat till mig utav misstag.

Kan inte säga att det är många rätt dom gör...

Inköpare från månen.
+ Ordersystem från helvetet.
+ Sommarjobbare från "jag bryr mig inte land".
= CDON

Permalänk
Skrivet av saddam:

Jobbigt. Jag vill ju ha en intern disk. Vågar man öppna chassit då...

Vad har ni gjort som vill ha en intern disk? Struntar ni i att garantin bryts?

Kort sagt: Japp!

Är man försiktig så märks det ej att man öppnar chassit vilket även är bra om man vill använda det senare. Skulle det gå så illa att själva disken skulle haverera så är jag mer brydd om filerna jag förlorar än hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zkronk:

Är det bara jag som har råkat ut för en transformator som låter som en gammal bil som har en slirande fläktrem?
Tog en stund i morse att lista ut vad det var för något oljud innan jag lyssnade närmare den nya hårddiskens transformator.

(Det låter bara illa när hårddisken är i viloläge, när den är igång och snurrar så är transformatorn tyst)

Om du hade läst några inlägg uppåt hade du märkt att du inte är den enda som har samma problem.
Jag kontaktade seagate om detta och dom har nu skicka ny strömkabel åt mig via DHL.

Permalänk

Plockade ur min disk utan problem.

Verkar gå svalt och fint och ha okej överförings hastighet

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Vad är det som inte känns lönt? Du får ju likadan ersättnings disk som oss andra bara en annan tillverkare?
Dem erbjuder sig till och med att ge dig 200kr gratis om du inte vill ha disken.
Skickades från m.sweclockers.com

Och endå skiljer det 200kr? då är det överpris seageta kör med.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Core2Quad:

Plockade ur min disk utan problem.

Verkar gå svalt och fint och ha okej överförings hastighet

Vad är överföringshastigheten? fick 130 något via USB3

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Vad är överföringshastigheten? fick 130 något via USB3

Får 155MB/s som högst, jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Och endå skiljer det 200kr? då är det överpris seageta kör med.

Va? Förstår inte vad du menar. Förklara gärna.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Om du hade läst några inlägg uppåt hade du märkt att du inte är den enda som har samma problem.
Jag kontaktade seagate om detta och dom har nu skicka ny strömkabel åt mig via DHL.

Har även jag upptäck likadan problem. Hur gick du till väga för att få en ny strömadapter? Tänkte man kanske skulle kontakta cdon istället.

Edit: Är det någon som har lyckats få sina diskar att gå i viloläge när dem inte används(när dem används som extern? Såg nått om det tidigare men eftersom det har varit kaos i den här tråden så går det inte och hitta något.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Va? Förstår inte vad du menar. Förklara gärna.

Ja om Seageta disken kostar 1200kr ny och Western 1000kr och det är samma disk i så blåser seageta en på pengar, den nya disken verakr ha poblem, fått endast 1 omdöme på prisjakt och det var inte bra, iallafall så verkar inte disken finnas i lager längre så beställer man lär man få vänta längre.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Vad tycker ni? beställa nya diskar eller ta dem 200kr?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Vad tycker du själv?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Vad tycker ni? beställa nya diskar eller ta dem 200kr?

Kör på uteslutningsmetoden, finns det något annat i deras sortiment som du hellre vill ha och kan nyttja 200:- till? (är ju inte att du får 200:- rakt i handen).

Annars så är det ju bara att köra på ersättningsdisk, faktum är ju att seagate-disken i sig är en ersättningsdisk istället för muttrar eller dylikt från första början så borde ju i grund och botten inte vara något problem att ta emot en wd istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Har även jag upptäck likadan problem. Hur gick du till väga för att få en ny strömadapter? Tänkte man kanske skulle kontakta cdon istället.

Edit: Är det någon som har lyckats få sina diskar att gå i viloläge när dem inte används(när dem används som extern? Såg nått om det tidigare men eftersom det har varit kaos i den här tråden så går det inte och hitta något.

Jag kontaktade seagate om detta och dom har nu skicka ny strömkabel åt mig via DHL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Ja om Seageta disken kostar 1200kr ny och Western 1000kr och det är samma disk i så blåser seageta en på pengar, den nya disken verakr ha poblem, fått endast 1 omdöme på prisjakt och det var inte bra, iallafall så verkar inte disken finnas i lager längre så beställer man lär man få vänta längre.

Vad spelar det för roll vad seagaten kostar ny eller wd? Dem erbjuder dig i stort sett likadan disk som vi alla andra har fått? Vad mera vill du ha?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är datorn eller hårddisken. Kör USB 2.0 och får 6,30MB/s när jag gör en backupp på en systemdisk och överför typ 350mb :s Återstår 7 timmar. Kör på G31 chipset och E5300@3.4ghz. Skickar från en WD Blue 500gb hdd.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Har hänt mig med, dock 4-5 år sedan men endå.

Tycker synd om dig. :/

Är den helt kass?

Den är stendöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Vet inte hur det är med era diskar, men min ström kontakt som man kopplar i väggen har börjat föra ett mystiskt ljud? Någon som har samma problem?

Detta är vanligt med externa strömadaptrar AC -> DC av sämre kvalité, det är spolar eller kondingar som börjar tjuta/vibrera när den går på tomgång. Märker av detta fenomen på rätt många adaptrar jag har själv till diverse saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vet inte om det är datorn eller hårddisken. Kör USB 2.0 och får 6,30MB/s när jag gör en backupp på en systemdisk och överför typ 350mb :s Återstår 7 timmar. Kör på G31 chipset och E5300@3.4ghz. Skickar från en WD Blue 500gb hdd.

Förklaringen är att du kör USB 2.0 vilket inte är så snabbt.

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Förklaringen är att du kör USB 2.0 vilket inte är så snabbt.

Men den hastigheten är för låg, fick 13-14 på usb 2 med min gamla disk.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Holm01:

Den är stendöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Öhh, jaja då får du få ny.

Skrivet av Nzt:

Vad spelar det för roll vad seagaten kostar ny eller wd? Dem erbjuder dig i stort sett likadan disk som vi alla andra har fått? Vad mera vill du ha?

Jo för att det känns inte rätt att ett "företag" tar mer än ett annat.

Skrivet av WolfOfVengeance:

Kör på uteslutningsmetoden, finns det något annat i deras sortiment som du hellre vill ha och kan nyttja 200:- till? (är ju inte att du får 200:- rakt i handen).
Ja men blir nog att jag skiter i det, hade gärna haft 10tb till så man suttit på 30tb totalt men får prioritera annat istället.
Annars så är det ju bara att köra på ersättningsdisk, faktum är ju att seagate-disken i sig är en ersättningsdisk istället för muttrar eller dylikt från första början så borde ju i grund och botten inte vara något problem att ta emot en wd istället

Ja men jag ser det inte så iom hade dem inte ersatt muttrarna med en hårddisk så hade jag inte handlat där, deras sak att se till så inte sådana här saker händer.

Skrivet av backspace:

Vad tycker du själv?

Iom omprioritering så kör jag på 200kr rabatt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jag såg att Western Digitals Elements Desktop 2.0 2TB ligger ute för 799kr på Elgiganten/Netonnet, är inte det ganska prisvärt? Blir ju 0,40kr/GB, nästan nere i samma priser som de var före översvämningarna. Frågan är ju hur snabbt denna skriver/läser filer..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Jag såg att Western Digitals Elements Desktop 2.0 2TB ligger ute för 799kr på Elgiganten/Netonnet, är inte det ganska prisvärt? Blir ju 0,40kr/GB, nästan nere i samma priser som de var före översvämningarna. Frågan är ju hur snabbt denna skriver/läser filer..

Var 499kr innan översvämningarna. Köpte två och öppnade upp dom och på insidan satt Western Digital Black.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Var 499kr innan översvämningarna. Köpte två och öppnade upp dom och på insidan satt Western Digital Black.

Det hade jag ingen aning om.
Köpte min Elements 2TB för 599kr 2-3 månader före översvämningarna.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Efter massa strul med CDON har jag 4 st av dessa diskar trots att jag inte vill ha dem.
Om någon är intresserad till "inköpspriset" så hojta till.

Finns i Skåne och slipper gärna skicka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Detta är vanligt med externa strömadaptrar AC -> DC av sämre kvalité, det är spolar eller kondingar som börjar tjuta/vibrera när den går på tomgång. Märker av detta fenomen på rätt många adaptrar jag har själv till diverse saker.

Okey! En fråga till, kan detta vara farligt? T.ex. risk för brand eller något?