2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2 av dessa diskar och dom har fungerat klockrent, men nu har en av dom börjat bråka.
HDDns blå lampa börjar blinka och sen låser sig hela datorn
Klart som korvspat att disken var i stortsett full Håller på och försöker tömma den, det går några GB i taget innan allt låser sig och sedan ska den formateras om för att testa. Surt om den är trasig.

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

En feature om man citerar från seagates hemsida är följande:
"Built-in power management automatically ensures energy-efficient operation"

Detta verkar inte riktigt fungera hos mig, någon som vet någon om hur man kan fixa det? Använder inte diskarna så ofta men vill ändå alltid ha dom inkopplade, så att dom stänger av sig själva vid inaktivitet vore praktiskt.

EDIT: Jag läste om seatools och försökte installera det, det verkar dock inte riktigt fungera på windows 8 då det inte hitta några diskar? Någon som vet något om detta?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryptodamus:

Har löst det tror jag. Laddade ner segate drive software(finns på segates hemsida). Där kan man ställa in efter hur lång tid den ska varva ner. Verkar som att inställningen Blir sparad på själva disken också då den varvas ner även när jag har den i min tv. När den inte används. Btw så upptäckte inte programmet mina diskar när jag hade den kopplad till usb 3.0 portarna. Kopplade in i usb 2.0 valde att disken skulle värva ner efter 3min. Sedan koppla in i 3.0 igen. Funkar prefekt.

Skriv gärna hur det gick. Om du provar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Arion:

En feature om man citerar från seagates hemsida är följande:
"Built-in power management automatically ensures energy-efficient operation"

Detta verkar inte riktigt fungera hos mig, någon som vet någon om hur man kan fixa det? Använder inte diskarna så ofta men vill ändå alltid ha dom inkopplade, så att dom stänger av sig själva vid inaktivitet vore praktiskt.

EDIT: Jag läste om seatools och försökte installera det, det verkar dock inte riktigt fungera på windows 8 då det inte hitta några diskar? Någon som vet något om detta?

Kolla det jag har skrivit igen. Programmet heter inte seatools.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Kolla det jag har skrivit igen. Programmet heter inte seatools.

Jag har nu laddat ner rätt program men hittade ändå inte diskarna, varken i USB3 eller USB2...

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Jag har nu laddat ner rätt program men hittade ändå inte diskarna, varken i USB3 eller USB2...

Då stödjer det inte win 8.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Köpte denna disk och hann flytta. Över1tb sen krascha den låser datorn om jag har den i.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Skrivet av Smekt-Burkmat^:

Är det komplicerat att ta isär skalet och få ut disken, vill ju inte skrota chassit, utan ta isär det och få ut disken.

Fick värma upp skalet för att få upp det, rätt jobbigt och jag knäckte ändå några tappar.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Hur blev ni avhjälpta med strömadaptrarna som avger högfrekvent missljud? Inte orkat ta tag i det förrän nu? Fick ni nya utskickade på en gång eller hur gick det till?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur blev ni avhjälpta med strömadaptrarna som avger högfrekvent missljud? Inte orkat ta tag i det förrän nu? Fick ni nya utskickade på en gång eller hur gick det till?

Dom ville ha hela hddn inskickad, och jag hade nyligen fört över 1,5gb filer över usb2. Så jag slaktade hddn istället och slängde in den i datorn.

Permalänk
Medlem

Jag fick en ny skickad till mig. Tog tre dagar innan den låg i brevlådan. Behövde inte skicka in min gamla.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Jag fick en ny skickad till mig. Tog tre dagar innan den låg i brevlådan. Behövde inte skicka in min gamla.

Jag behövde skicka in min, och fick pengarna tillbaka istället, detta var dock 2,5".

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

synd att detta inte las upp i dagens fynd... skulle gärna köpt 2 st...

eller det är inte så att detta erbjudande finns kvar någonstans? undangömt och glömt?

Inlägg sammanfogade
Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

synd att detta inte las upp i dagens fynd... skulle gärna köpt 2 st...

eller det är inte så att detta erbjudande finns kvar någonstans? undangömt och glömt?

nja men gick att få tag på dessa för under 500kr om man var i inets senaste butik i malmö tror jag det var. Men nu är ju diskarna ganska billiga ändå

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Jag fick en ny skickad till mig. Tog tre dagar innan den låg i brevlådan. Behövde inte skicka in min gamla.

Var det från CDON eller från tillverkaren? Jag har kontaktat CDON och blev ombedd att skicka in diskarna, vilket jag inte orkar göra.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Var det från CDON eller från tillverkaren? Jag har kontaktat CDON och blev ombedd att skicka in diskarna, vilket jag inte orkar göra.

Skicka ett mejl till Seagate så skickar dem ut en ny adapter till dig. Då behöver du ej skicka in disken eller göra något du får endast en ny adapter snabbt och enkelt dem vet nu också att det var många fel på just den batchen så hänvisa bara till cdons bra deal så får du en ny gratis.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Skicka ett mejl till Seagate så skickar dem ut en ny adapter till dig. Då behöver du ej skicka in disken eller göra något du får endast en ny adapter snabbt och enkelt dem vet nu också att det var många fel på just den batchen så hänvisa bara till cdons bra deal så får du en ny gratis.

Krånglig sajt att hitta var man mejlar angående detta. Måste ha ett kund nummer. Började fylla i "costumer account" och såg sedan att det gällde de fall man ville ha "data recovery" tjänst. Känner mig smått handikappad just nu x)
Vad heter för övrigt strömadapter på engelska? Powersupply bara eller?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Krånglig sajt att hitta var man mejlar angående detta. Måste ha ett kund nummer. Började fylla i "costumer account" och såg sedan att det gällde de fall man ville ha "data recovery" tjänst. Känner mig smått handikappad just nu x)
Vad heter för övrigt strömadapter på engelska? Powersupply bara eller?

Support/Contact Us/Email Support

http://support2.seagate.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Support/Contact Us/Email Support

http://support2.seagate.com/

Nope... fyller jag i där och trycker submit står det att min fråga redan blivit besvarad och blir skickad till FAQ! >,<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...