Permalänk

AMD </3 m-atx, why?

Kan någon människa förklara för mig varför det inte görs några fina m-atx brädor för amd sockets som t.ex. nu med en 990fx styrkrets? Jag vill verkligen skala ner min rigg men då ska man behöva punga ut 2 lax för en ny cpu också även fast jag inte behöver en vilket känns lagom kul!

ps. ledsen om det finns en tråd om detta men jag lyckades inte hitta en nu på morgonkvisten.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Vad är du ute efter? Ett kraftfullt chipset i m-ATX form? Och om du inte vill punga ut pengar för en intel rigg så lugna dig. Att vilja en massa och lägga pengar på skit man inte behöver är lyxfällan.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Sökte du något sådant här?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/147983-asus_m5a88-m-a...

Det ger väl fortfarande mer/motsvarande som en Intel Z77 bräda i samma format?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Sökte du något sådant här?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/147983-asus_m5a88-m-a...

Det ger väl fortfarande mer/motsvarande som en Intel Z77 bräda i samma format?

Det där är inte så långt ifrån det jag skulle villja ha men avsaknaden av intern USB3, inga vinklade sata-portar, att det bara är 4-pin ström till cpu:n och en taskigare styrkrets gör att det går bort.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skrivet av chipsfingers:

Det där är inte så långt ifrån det jag skulle villja ha men avsaknaden av intern USB3, inga vinklade sata-portar, att det bara är 4-pin ström till cpu:n och en taskigare styrkrets gör att det går bort.

Var det bästa jag kunde finna via Prisjakt (tror jag)
Säg till om du hittar något!

Mejla moderkortstillverkare!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Jag förstår TS.
Vart ine på att bygga ett litet m-ATX system baserat på AMD. Men avsaknaden av vinklade SATA kontakter gör att samtliga moderkort för AMD går bort.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raghor:

Jag förstår TS.
Vart ine på att bygga ett litet m-ATX system baserat på AMD. Men avsaknaden av vinklade SATA kontakter gör att samtliga moderkort för AMD går bort.

Han vill ha 990FX....

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Han vill ha 990FX....

Behöver inte vara 990fx men jag vill ha en styrkrets som levererar interna USB3 och sata 6 sedan skall moderkortet ha bra strömförsörjning till cpu:n och vinklade sata-kontakter, känns inte som en overklig dröm då det redan är verklighet på intel-sidan.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LTsm:

Han vill ha 990FX....

Och va hade de med saken å göra?
Han vill ha ett moderkort i m-ATX, och sen om de vart 990FX eller ej vart av mindre betydelse. De vart utbudet som ges bland moderkorten som inte är av belåtelse för TS. Samma för min del som för TS. Därför höll jag med han!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Förstår precis vad TS menar. det finns flera moderkort i ATX och AM3 som är väldigt "vettiga". Dock saknat de i mATX alltid något. Exempelvis ingen VRM-kylning, maximalt 4+1 faser, eller vinklade SATA-kontakter som tidigare nämnt.

Förhoppningsvis kanske det kommer något när Piledriver släpps men det svårt att veta i förhand.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.