för varmt chassi för mina komponenter?

Permalänk
Medlem

för varmt chassi för mina komponenter?

Tänkte börja med ett rullande nybygge av en dator. Alltså börja med att köpa chassi och nätagg och sedan fortsätta med CPU osv. Tänkte skaffa typ en i5:a senare samt ett 7950/gtx 670. Tänkte även klocka lite smått och undrar nu då ifall ett nzxt h2 har för dålig löftflöde för detta?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Tänkte börja med ett rullande nybygge av en dator. Alltså börja med att köpa chassi och nätagg och sedan fortsätta med CPU osv. Tänkte skaffa typ en i5:a senare samt ett 7950/gtx 670. Tänkte även klocka lite smått och undrar nu då ifall ett nzxt h2 har för dålig löftflöde för detta?

Absolut, Det är inte ultimat, men det har bra flöde!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Absolut, Det är inte ultimat, men det har bra flöde!

Så du tror de kommer funka att clocka processorn lite å så med? Tänkte självklart köpa 2 fläktar till för att fylla upp dom 2 extra platserna samt någon bra CPU kylare. Någon som har ett nzxt h2 som kan visa specs å temperatur?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Så du tror de kommer funka att clocka processorn lite å så med? Tänkte självklart köpa 2 fläktar till för att fylla upp dom 2 extra platserna samt någon bra CPU kylare. Någon som har ett nzxt h2 som kan visa specs å temperatur?

Temperaturen avgörs av dina komponenter, och jag tror inte det kommer bli mycket svalare i något annat chassi. och om du köper en bra cpu kylkare kommer klocken inte bli något problem.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Temperaturen avgörs av dina komponenter, och jag tror inte det kommer bli mycket svalare i något annat chassi. och om du köper en bra cpu kylkare kommer klocken inte bli något problem.

det jag funderar på är ju som sagt typ i5 gtx 670/7950 8gb ram osv. läste nämligen lite å såg att vissa tyckte den va för varm..:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Absolut, Det är inte ultimat, men det har bra flöde!

Det har inte så bra flöde av luft på grund av så lite öppning i fram.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

det jag funderar på är ju som sagt typ i5 gtx 670/7950 8gb ram osv. läste nämligen lite å såg att vissa tyckte den va för varm..:P

Beror på om det är gamla eller nya i5:) I för sig är den nya lite svalare så länge man inte klockar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kan inte se att det ska bli några överhettnings problem i det chassit Så länge du har en ordentlig CPU kylare och kanske någon extra insugs fläkt.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Kan inte se att det ska bli några överhettnings problem i det chassit Så länge du har en ordentlig CPU kylare och kanske någon extra insugs fläkt.

tänkte lägga till en insugs fläkt i botten och en extra utsug i toppen så e alla platser fyllda:) tänkte nog nya i5:an isåfall

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!