Hjälp! skärm sönder. går detta att laga?

Permalänk

Hjälp! skärm sönder. går detta att laga?

hej jag har fått lite problem med min skärm
http://imageshack.us/g/210/img0092tx.jpg/
jag har kollar och det är ej grafik kortet. ränderna som man kan se på skärmen är där även när DVI/VGA inte är i kopplad.
någon som kan hjälpa mig här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon.low:

hej jag har fått lite problem med min skärm
http://imageshack.us/g/210/img0092tx.jpg/
jag har kollar och det är ej grafik kortet. ränderna som man kan se på skärmen är där även när DVI/VGA inte är i kopplad.
någon som kan hjälpa mig här?

Släng skräpet och köp en ny Skärmar kostar ju inget idag.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

aa tack hade kanske förväntat mig lite mer av ett svar på om det gick att laga bara.

för självklart går det att laga frågan är bara hur svårt och finns det någon som kan och skulle kunna förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon.low:

aa tack hade kanske förväntat mig lite mer av ett svar på om det gick att laga bara.

för självklart går det att laga frågan är bara hur svårt och finns det någon som kan och skulle kunna förklara?

Hade samma fel på min förra skärm. Jag hade garanti så jag fick den utbytt. För att vara exakt så lagar de inte det där felet, de byter bara ut hela panelen. Sjävklart förutsatt att det inte finns flera fel med samma symptom. Mer än så vet jag inte.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk

Öppna upp, koppla ur kablarna som sitter inombords och sen koppla in igen, har du tur är det bara lite glapp mellan styrkortet och skärmpanelen. Har du otur och detta inte funkar... mja... testa att trycka försiktigt på olika punkter av skärmens kanter eller styrkortet för att se om det blir bättre, funkar inte det så kanske du får mer nöje av att smälla till den. ^^ Good luck!

EDIT: Prova först att med butiken ta ut det på reklamationsrätt, kan vara vettigaste startpunkten.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •