Äckligt billiga fläktar på amazon, fel prissättning eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jan 2012

Äckligt billiga fläktar på amazon, fel prissättning eller?

Hallå! Kollade på lite saker på amazon, och så stötte jag på denna fläkten http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001K6XYWY/ref=ox_sc_act_t... Hur kan den vara så billigt? Den verkar vara bra kvalle till och med, pwm styrd osv.. Vet nån något om fläktarna? Typ om dom är så dåliga så dom måste vara så billiga?

Arc Mini Asrock PRO4-M i5 3570k Antec 620 PNP XFX 7970 Corsair XMS3 16GB 1600MHZ OCZ ZT 750W Crucial M4 64GB

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

De kostade £0,95 tills i februari och kanske £0,25 mellan februari och april, så det är nog inte fel på prissättningen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jan 2012

Tänkt att ta 5 stycken för 10 kr... löljigt...

Arc Mini Asrock PRO4-M i5 3570k Antec 620 PNP XFX 7970 Corsair XMS3 16GB 1600MHZ OCZ ZT 750W Crucial M4 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Mar 2011

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168354260...
Samma fläkt, 15USD.

Skulle se om jag kunde beställa några för det verkar ju vara bra grejer, men frakten landar på £215 så nej tack.
Skulle det landa på £10, visst, men inte 215. Då är det ju billigare för mig att ta Ryanair till England själv och hämta fläktarna på plats.

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Postage & Packing är 40 pund för en fläkt så det blir ju en del ändå...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av roxkyp:

Hallå! Kollade på lite saker på amazon, och så stötte jag på denna fläkten http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001K6XYWY/ref=ox_sc_act_t... Hur kan den vara så billigt? Den verkar vara bra kvalle till och med, pwm styrd osv.. Vet nån något om fläktarna? Typ om dom är så dåliga så dom måste vara så billiga?

När det gäller amazon så sätter dom ofta produkten billigt med dyr frakt. t.ex så kostar den fläkten £0.15 här i england med £5 i frakt. så £5.15 är inte så billigt längre

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || Silverstone FT05B
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 1600X || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jan 2012

Bor Ju i England så för mig blir det ganska bekvämt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Items: GBP 3.00
Postage & Packing: GBP 515.00
Order Total: GBP 518.00
Payment Total: SEK 5 852,01

Helt OK för 30 fläktar.... endast 6000 kr frakt.........................

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lost in space
Registrerad
Jan 2009

Amazon brukar ha hutlösa fraktpriser Synd för det finns en hel del roligt där men man backar när frakten blir tre gånger så dyr som prylen man vill ha...

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av mp5sd:

Amazon brukar ha hutlösa fraktpriser Synd för det finns en hel del roligt där men man backar när frakten blir tre gånger så dyr som prylen man vill ha...

Eller 400 gånger så dyr. Otroligt löjlig fraktkostnad. Kan inte tänka mig att en enda jävel köper en sån fläkt med den fraktkostnaden.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

amazon.co.uk har fri frakt (även till sverige) om man handlar över 25 £, dock tillhandahålls den där fläkten inte av amazon utan ett annat företag och då blir det just det företagets frakt priser som gäller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2009

amazon.de , priserna lite högre, frakten lite mindre...

ASUS P9X79 | RX 580 | Corsair DDR3 XMS3 8x8Gb | Intel I7 3820 | 2x Samsung 840 Pro 256Gb + 1 Intel 520 256 + 1 Crucial M500 256Gb
DELL XPS 15 | I7 | 512GB | 16GB ram | 4K EYEFINITY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Gäller inte FREE Super Saver Delivery i fallet ovan? För ordrar över £25.
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_...

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av sp1k3n:

Gäller inte FREE Super Saver Delivery i fallet ovan? För ordrar över £25.
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_...

Se mitt svar ovan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jan 2012

Jo men om JAG ska köpa den blir det nog bra priser pga jag bor i england

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

blir billigare att köpa fläktar för 25£ (massor ) istället för att köpa 3 st med frakt

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Haha Frakt till UK låg på ca £5 per fläkt xD

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Jag har aldrig betalat mer än ca 350kr i frakt (USA-Sverige) för normalstora paket så det är nåt skumt med den handlaren (Frakten för en elbas från england blev 70£)

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av roxkyp:

Jo men om JAG ska köpa den blir det nog bra priser pga jag bor i england

Bor du inte i Falun?

Btw så kommer jag ihåg när jag skulle köpa en plånbok från Amazon.co.uk för 20 pund så kostade frakten exakt lika mycket. Sjuka fraktpriser företagen har som säljer på Amazon. Amazon har däremot vänliga priser när det gäller internationella leveranser.

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av azz0n^:

Bor du inte i Falun?

Btw så kommer jag ihåg när jag skulle köpa en plånbok från Amazon.co.uk för 20 pund så kostade frakten exakt lika mycket. Sjuka fraktpriser företagen har som säljer på Amazon. Amazon har däremot vänliga priser när det gäller internationella leveranser.

Hoppar just nu mellan Falun och England, ska flytta helt till england i augusti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Jag skulle också beställa ett par fläktar därifrån, då jag såg att ett par fläktar som jag ville ha kostade omkring 15 svenska kronor stycket. La 4 stycken i kundvagnen och gick vidare till betalning, skrev in kod osv och sedan visade det sig att de tog cirkus 300kr frakt PER fläkt. Så istället för att det skulle kosta omkring 300kr för hela kalaset som jag trodde, så tittade jag på en slutsumma på 1260kr, där fläktarna endast bestod av 60kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av mp5sd:

Beställt saker på Amazon England och brukar oftast bli förvånad över vad billig frakten är.. 20-40kr eller så.. men kanske beror på vad man beställer och vart ifrån är ju massvis med företag som säljer genom Amazon.

Men inte beställt datorprylar mest böcker eller filmer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Farsta
Registrerad
Aug 2002

Så är det med vissa saker som säljs nuförtiden. Skitbilliga produkter men säljaren tar igen kostnaden på frakten istället.

Börjar bli vanligare och vanligare.

Jag utvecklar spel, kolla in utvecklingsbloggen: http://tavernblog.soderqvist.org/

Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower - Corsair TX750M, 750W PSU - Intel Core i7-7700K - Crucial Ballistix Sport LT DDR4 16GB -ASUS Strix Z270F Gaming, Socket-1151 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung PM961 SSD 512GB