Något riktigt skumt händer...

Permalänk
Medlem

Något riktigt skumt händer...

Tjenare!

Ibland måste jag starta om min dator innan jag ska starta ett spel för annars får jag bara 5 fps. Men annars har jag runt 60-80 fps gäller alla spel jag har t.ex BF3 ARMA II BFBC2 o.s.v Vad kan vara felet.

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vad som är fel, men prova att installera om Windows?

Förresten, kolla energispar inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuty:

Ingen aning om vad som är fel, men prova att installera om Windows?

Förresten, kolla energispar inställningarna.

JAg orkar inte installera alla 20 spel jag har... Finns det inget annat?

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Kolla minneshanteringen i i aktivitetshanteraren

Permalänk
Medlem

Kolla i MSI Afterburner eller liknande att klockfrekvenserna verkligen går upp i 3D-nivåer. Jag hade problem med att de inte gjort det med senaste drivrutinerna från nVidia (har ett GTX 570), stannade kvar på 2D-frekvenser även om jag manuellt försökte ställa upp. Fick också starta om datorn för att tillfälligt åtgärda det.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

På IDLE ligger mitt Fysiska på 54% Jag tror nog jag kollar att ram-minnena sitter i.

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad fortfarande samma skit...

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Kör registry mechanic och installera om eller roll-back grafikdrivrutinerna.

Sedan som andra sagt: kolla om något ligger och drar kraft med hjälp av aktivitetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Det funkade med en äldre driver Tack

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrez:

Det funkade med en äldre driver Tack

bra, bra