Mobiltelefon, 4-5000kr

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon, 4-5000kr

Min 6310i har redan börjat föra stora problem med sig och nu är jag ute efter en mindre mobil som är _väldigt_ problemfri. Gärna med färgskärm. Prisklass; runt 4000-4500 kr max.

Vad är det som gäller? Även om T68i är "gammal", så verkar den fungera bra. Har hört få klagomål på den. Nokia har ju även en ny rackare, 6610, men den är lite dyrare. Litar i och för sig inte ett dyft på Nokia längre. Vad säger ni?

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Hedersmedlem

T68an är ju najjs som sjutton och nu borde de väl fått iordning på alla problem den hade i början.

Fast 256färger känns kanske lite lite nu, 6610an verkar ju i överlag vara "tuffare". Men jag tror inte man ska lite för mycket på den, ny Nokia modell låter inge vidare stabilt i mina öron.

Men du skriver ju inte riktigt vad du vill ha mer, ska du köpa det stabilaste som finns köp en 3330 eller nått sånt. Men jag antar pga budgeten och din förra att du vill ha nått mera "high end". Finns ju massa fina mobiler - speciellt om man kan avstå från färskärm.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

hm asså jag är jävligt sugern på Panasonic GD87, med färgskärm och kamera! hm yndrar hur bra den kameran e..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

T68-modellerna är ju allmänt kända för att vara sega!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

En T300 kanske?

MMS, Polyfoniska ringsignaler (24 stämmor), IR, Wap 2.0, GPRS, 256 färger i displayen (De är så små så det märks inte så mycket att det "bara" är 256 färger, fräcka nedladdningsbara spel, bakgrundsbilder, teman, skärmsläckare, ringsignaler..

2500 får man hosta upp för en sån rackare. Väl spenderade pengar tycker jag

Permalänk
Medlem

Om du inte skall köpa en ny lur före januari, släng ett öga på Siemens S55

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAz
Om du inte skall köpa en ny lur före januari, släng ett öga på Siemens S55

Verkar läcker. Verkar inte heller så dyr. Synd att de verkar klaga på displayen, annars verkar den rocka.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

S55 eller en GD87. Ericsson e skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duff
S55 eller en GD87. Ericsson e skit.

Vad är problemet med SE?

Permalänk
Medlem

ja, fördelen emd siemensen är ju att man får med en kamera, den enda mobil-kameran med blixt!

men jag skulle nog slänga ett öga på Panasonic GD87, ruskigt fin, vist ingen bluetooth, men så mycket annat! och vilken display! ruskigt fin!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

En GD87 kostar ju verkligen 4000 också

Permalänk

Samsung SGH-T100

"1,8" TFT färgskärm med 4096 färger"

en kompis har en sån, den är trevlig.

http://www.alfadigi.com/cgi-bin/catalog/product_info.php?cPat...

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Gäst

Om du ska köpa japansk flipflop telefon ta en panasonic framför samsungen. Samsungens battertid är patetiskt kort.

Permalänk
Medlem

I min värld är Samsung koreanskt

Edit: Mellanslag Mellanslag, glömmer man bort dig blir världen suddig

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Gäst

I din värld heter du bjarte och har en turkos häst

Permalänk
Medlem

hm fan läste att bilderna med GD87 inte var nåt att hänga i julgranen.....
åså kostar den fan 7000:- blä.

..... i min värld tänkter jag gå å slagga nu..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apa100
hm asså jag är jävligt sugern på Panasonic GD87, med färgskärm och kamera! hm yndrar hur bra den kameran e..

vet inte riktigt hur den är... men kan tänkas at den är ungefär som Nokia 7650s? Såg kort från en sån i fredag... var okej.. iaf på den lilla nokia skärmen

Permalänk
Medlem

Samsung s100

Permalänk
Medlem

bilderna som GD87 tar har mycket lägre upplösning än 7650 och P800 kan ta (och för den delen kamrorna till T68) men dessa kamror är ju framför allt till för att ta bilder till MMS och för att visas på mobil-displayer, och dessa kan ändå inte visa den högsta upplösningen på 7650 osv.
medans GD87:ans kamera tar bilder i en upplösning som är dennsamma som skärmen klarar (lite större än va skärmen klarar) och uppfyller därmed sitt ändamål!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

7210 tycker jag iaf! Den e svinbra! Har inte hittat nått att klaga över på den! Har haft min i ca 1 och en halv månad nu...

Visa signatur

Pågående projekt Quiet Dream - Ska bli klar innan DH
Kom förbi plats 50 rad 13 och häsla på!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dadde
7210 tycker jag iaf! Den e svinbra! Har inte hittat nått att klaga över på den! Har haft min i ca 1 och en halv månad nu...

Ah, trevligt. Då kan jag fråga dig om hurvida kalendern funkar, på min T39a (påminnelser, ingen kalender precis ) så piper det först två gånger och sen börjar det ringa när telefonen ska påminna en om något. På 7210an kan man väl ställa in vad det ska vara för signal eller? Helst vill man ju ha nån diskret signal, typ SMS-melodin.
Rätt snopet när man drar upp telefonen och tror att det är nån som ringer och sen ser man - nehepp, det var en påminnelse och inget samtal.
På min polares 7650 suger just den här funktionen, han säger att det inte går att ha nån signal alls till kalendern utan rätt vad det är dyker det bara upp ett meddelande på displayen. Inget vidare att märka vad det var man skulle gjort för en timma sen när man bestämmer sig för att dra upp mobilen från fickan.

Nu ska jag klä julgran, hoho vad skojigt.
Eller inte...

Visa signatur

««« »»»