Vilka program _MÅSTE_ man ha? Enligt dig!

Permalänk
Medlem

Vilka program _MÅSTE_ man ha? Enligt dig!

Hej!

Skummade igenom sök lite snabbt och hittade inget liknande, ber om ursäkt om jag missat detta!

Åter till topic då, efter att ni har formaterat datorn vilka program är det som gäller & vilka klarar ni er inte utan?
Mitt bidrag:

Afterburner
iTunes
CCleaner
Spotify
Div spel

Diskutera på!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Skype
Mumble
Webbläsaer (FF/Opera)
Mailklient
iTunes
Ordbehandlare (Word)
Excell
Speccy

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Windows ^^
Google Chrome

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Hej!

Skummade igenom sök lite snabbt och hittade inget liknande, ber om ursäkt om jag missat detta!

Åter till topic då, efter att ni har formaterat datorn vilka program är det som gäller & vilka klarar ni er inte utan?
Mitt bidrag:

Afterburner
iTunes
CCleaner
Spotify
Div spel

Diskutera på!

Firefox eller dylikt, bara man inte kör internet explorer!
Spotify
Skype
Spel
Adobe reader och flash
VLC
Vuze

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Hej!

Skummade igenom sök lite snabbt och hittade inget liknande, ber om ursäkt om jag missat detta!

Åter till topic då, efter att ni har formaterat datorn vilka program är det som gäller & vilka klarar ni er inte utan?
Mitt bidrag:

Afterburner
iTunes
CCleaner
Spotify
Div spel

Diskutera på!

Skype
Spotify
Steam
Google Chrome
Utorrent
Origin
Adobe Reader, samt Flash
HVMonitor eller liknande
AMCap
MSI Afterburner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Medlem

Firefox
adobe reader för pdf´s osv
iTunes
mumble/skype
MS Word, eller lättare gratis prog som openOffice
virus program,
Youtube converter(mp3)
vlc
spelen + daemon Tools
Winrar

Ready to go efter installationen. :>

men hörru ni, Windows 8 ser man inte som ett programm , iaf inte i normalt talesätt.

stavfel
Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

Med Windows 8...

Spotify
Steam
Office

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Då jag har gjort min "egna" image så slipper jag tänka på detta Allt installeras direkt

Permalänk
Medlem
  • Google Chrome

  • WinRar

  • Flash

  • uTorrent

  • VLC

Mer än så tror jag inte att man behöver.

Permalänk
Hedersmedlem

CygWin

Permalänk
Hedersmedlem

WinRAR - Betalprogrammet vars trial aldrig tar slut! Magiskt. (Inte ens pirat, det bara är så ju)
Afterburner
FurMark

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Brukar alltid gå in på ninite.com när jag har en nyinstallerad dator och behöver utrusta den med program..

På listan står för det mesta
7zip
Cute PDF
Dropbox
FileZilla
Firefox
Flash, Java, .Net, Air
Foxit Reader
Notepad++
Microsoft Security Essentials
Steam
Skype
Spotify
VLC
Utorrent

Väldigt smidigt program som sköter all installation av de program man markerar automagiskt

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Opera
Flash
Någon musikklient
Något virusprogram
Filezilla

That's all folks

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Google Chrome
FileZilla
VLC Player
Skype/MSN/etc...
WinRAR
Daemon tools
BankID. hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Brukar alltid gå in på ninite.com när jag har en nyinstallerad dator och behöver utrusta den med program..

På listan står för det mesta
7zip
Cute PDF
Dropbox
FileZilla
Firefox
Flash, Java, .Net, Air
Foxit Reader
Notepad++
Microsoft Security Essentials
Steam
Skype
Spotify
VLC
Utorrent

Väldigt smidigt program som sköter all installation av de program man markerar automagiskt

Det där verkar VÄLDIGT spännande, får testa det ikväll!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Då jag har gjort min "egna" image så slipper jag tänka på detta Allt installeras direkt

Gör en guide om det i den pågående tävlingen.

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Medlem

Diablo 3.....

'nuff said

Permalänk
Medlem

windows commander

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem

ventrilo/teamspeak
steam
mIRC
µtorrent
UltraMon
FireFox
vlc

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

Kul tråd.

Så här ser mitt ut:

- Google Chrome
- MBAM (full)
- MSE
- dxwebsetup
- Adobe Reader
- Java
- OpenOffice

Sen kommer småprogram som Spotify, uTorrent och diverse .msc tweaks.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Valfri webbläsare
Skype
GPU-Z
7-zip och WinRAR
Valfritt anti-virus program
MSI Afterburner

Permalänk

Firefox
Valfritt musikprogram (i mitt fall Foobar/Spotify)
Skype
WinRAR
VLC
uTorrent
Daemon Tools
Antivirusprogram (Nod32 eller annat)

Sen finns det ju en drös med favoritprogram som jag aldrig skulle avinstallera, men dessa är inga "måsten".

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Intressant tråd Denna kan man säkert skumma igenom och hitta en & annan guldklimp. Själv använder jag följande:

  • Directory Opus

  • WinRAR

  • ChatZilla

  • Winamp

  • [CCCP] Combined Community Codec Pack

Jag har blivit skadad av Directory Opus. Jag klarar inte av att arbeta i en Windows miljö en längre tid utan Opus. Den klarar av att göra allt och lite till. Filhanterare som ersätter Windows egna, FTP, bildvisningsprogram, dubbla listare, sökfunktioner, filterinställningar, bättre filkopierare/flyttare etc. You name it. Allt utan att behöva förlita sig på Explorer eller behöva öppna en miljon olika fönster, undermenyer osv. Det kan, om man vill, ersätta Windows Explorer helt. Man förlorar inte Explorer, men man behöver inte använda skiten Dubbelklicka på skrivbordet och vipps så öppnas listaren.

För er som känner till Shareware-programmet Total Commander är detta något liknande, fast bättre. Det kan vara förvirrande i början att förstå sig på. Men när man väl fattat galoppen vill man inte tillbaka till Windows Explorer. Man kan t.o.m. få med sig det på ett USB-minne (i alla fall ett SanDisk U3 minne) så man inte heller behöver vara utan det på okända datorer.

60 dagars fri prövotid för Directory Opus. Prova det först. Känner ni att ni inte vill betala för programmet kan ni alltid gå över och prova Total Commander, som har en 30 dagars fri prövotid. Därefter ska man avinstallera programmet från datorn eller köpa det. Men precis som med WinRAR, går det även använda det efter 30 dagar. Dock måste man klicka bort en ruta varje gång man startar programmet. Total Commander kostar ungefär hälften av Opus men man får vad man betalar för.

Hittade även denna recensionen när jag letade runt: http://nerdbusiness.com/blog/directory-opus-10-king-review

Citat:

If you call yourself a nerd, and you're on Windows, and you're not already using Directory Opus - you'll need to read on.

Directory Opus: http://www.gpsoft.com.au/
Total Commander: http://www.ghisler.com/index.htm
(Amiga much? )

ChatZilla är en IRC klient och ett add-on till Firefox. Den är så pass avancerad som jag vill ha den utan att vara onödigt komplicerad. Med förmågan att kunna använda ordlistorna man kan installera till Firefox. När jag satt på Windows XP installerade jag även ett tillägg som heter "MinimizeToTray" så man kunde minimera klienten till systemfältet.

Men nu till paradnumret. Då jag skarpt ogillar mIRC och tycker bra om ChatZilla, ville jag hitta ett sätt att kunna köra det utan Firefox. Vilket jag gjorde.
Lite jobbigare att fixa än att bara lägga till ett normalt add-on, men ack så skönt när det väl fungerar. Även ordlistorna går att lägga till med lite pill. Är ni intresserade kan ni kolla följande länkar:

http://www.unleashedmind.com/en/blog/sun/how-to-run-chatzilla...
http://chatzilla.rdmsoft.com/xulrunner/
https://wiki.mozilla.org/ChatZilla:XULRunner

[CCCP] Combined Community Codec Pack för alla videouppspelnings-behov. Inkluderar Media Player Classic Home Cinema som överlägset spelar upp HD bäst. Man kan välja att inte installera Home Cinema om man uteslutande föredrar att använda Windows Media Player istället. Den enda codec-packen du behöver och som spelar upp allt. Inget behov av VLC.

http://www.cccp-project.net/

// Rikard

Visa signatur

|Antec P280|Asus P8Z77-V Deluxe|Corsair AX 850W|Intel Core i7-3770K|Corsair H100|Crucial BallistiX Tactical Kit 2x8GB CL8|ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC|BenQ XL2420T 24"|Sennheiser PC363D G4me|Ducky SHINE MX-Brown|Logitech® G502|SteelSeries 4HD|

Permalänk
Skrivet av o0ski:
  • Google Chrome

  • WinRar

  • Flash

  • uTorrent

  • VLC

Mer än så tror jag inte att man behöver.

Daemon tools?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

7-Zip
Steam
Origin
Google Chrome
AIDA64
uTorrent
Skype
Spotify
VLC

Permalänk
Medlem

Windows på min burk har bara ett syfte, servera spel. Resten görs i annat OS. men mitt behov och dagens install är:

Steam
MS Security Essentials

Edit: nu ljög jag, Speedfan rullar med

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Medlem

7-Zip
ImgBurn
U-Torrent
VLC
Origin
Papperskorgen
Nvidia 3D Vision Video Player
ffdshow
MS-Röj
Sandboxie
AviSynth

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

dessa klarar jag mig inte utan ^^

chrome
spotify
sublime text 2
ms office paket/open office
dropbox
vlc
utorrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Då jag har gjort min "egna" image så slipper jag tänka på detta Allt installeras direkt

Vad kör du, WDS eller SCCM? Kanske båda?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk

Winrar
Cubic Explorer
Classic Shell
Firefox
Media Player Classic
open Office
Adobe Reader & Flash Player
Diverse spel