Adjö till Hotmail och välkommen till Outlook.com

Permalänk
Avstängd

Adjö till Hotmail och välkommen till Outlook.com

Permalänk
Medlem

Att klicka på länken uppgraderar en automagiskt. En aning störande.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Tja, vågar inte trycka pga ovanstående kommentar från HugSeal.

Kan inte nån lägga upp lite skärmdumpar?

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Än så länge diggar jag det nya UI:et. Bytte till blå kant. Än så länge är det samma funktioner som innan. Det är UI:et som är nytt.

Permalänk
Medlem

Länk över UI:et

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/07/hands-on-with-microsof...
http://mashable.com/2012/07/31/outlook-hotmail-review/

Allt är inte riktigt klart än enligt uppdaterings mailet som man får i inkorgen

Gamla inställningar från dit Hotmail/MSN konto importeras in automatiskt

Permalänk
Medlem

Tycker det är snyggt och jävlar vad snabbt jämfört med det gamla. Nu är det ju faktiskt likvärdigt med Gmails UI vad gäller snabbhet och smidighet, tog bara några år...

Om nu bara resten av *.live.com, typ Skydrive, får samma facelift så hade det varit riktigt trevligt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Hotmail/MSN har både skydrive och office online varit integrerade sen lång tillbaka.

Därmed bör dem båda tjänsterna vara kvar i nya mail versionen. Ser nu att det är gamla UI:et på skydrive. I mailet som man får i upgrade står det att allt är inte klart än.

Tryck på pilen bredvid ordet outlook så dyker skydrive,kalander,kontakter och mail upp

Permalänk
Medlem

Tycker den är simpel och snabb men jag tycker att den känns gammal men det är förmodligen på grund av den gråa och blåa färgen, inget dåligt med det dock.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag eller ser det ut som kopia av gmail? I för sig bra att de fixar den gräsliga UI. Skulle vara skönt om någon erbjöd mörk bakgrund. Den här nya designen är jobbig för ögonen. För mycket vitt (gmail har samma problem).

Edit: Fan. Gmail har mörk design Hade ingen anning. Helt underbart nu.

Permalänk
Medlem

Klar förbättring. Det gamla UI:et såg ut som skit!

Permalänk

Gillar starkt faktiskt

Permalänk
Medlem

Alla nyheterna än så länge
http://www.engadget.com/2012/07/31/outlook-preview-email-serv...

För att få väck det jobbiga meddelandet om POP i underkanten måste man gå in i inställningar för för borttagning av mail.

Permalänk
Medlem

Först fick man en chock men med tanke på hur det gamla ser ut så är det nog en förbättring helt klart.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

NICE! Tack för fyndet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Att klicka på länken uppgraderar en automagiskt. En aning störande.

Om detta stämmer så blir jag faktigst förbannad på ts. Loggade in på hotmail tidigare idag och det var det samma som alltid. Nu däremot är den ny.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Om detta stämmer så blir jag faktigst förbannad på ts. Loggade in på hotmail tidigare idag och det var det samma som alltid. Nu däremot är den ny.

Gillar ni inte det nya så kan ni byta tillbaka till det gamla, tryck på kugghjulet i högra hörnet och tryck på "Återgå till Hotmail".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Gillar ni inte det nya så kan ni byta tillbaka till det gamla, tryck på kugghjulet i högra hörnet och tryck på "Återgå till Hotmail".

Vilket kugghjul? Väl inne i hotmail så ser det normalt ut ser jag nu. men när man ska logga in så är det annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Tycker det är snyggt och jävlar vad snabbt jämfört med det gamla. Nu är det ju faktiskt likvärdigt med Gmails UI vad gäller snabbhet och smidighet, tog bara några år...

Om nu bara resten av *.live.com, typ Skydrive, får samma facelift så hade det varit riktigt trevligt.

Tyvärr är det också mycket snyggare än Gmail..

Permalänk
Skrivet av Burks:

Vilket kugghjul? Väl inne i hotmail så ser det normalt ut ser jag nu. men när man ska logga in så är det annorlunda.

Tror inte du kan göra något åt login sidan.

Permalänk
Keeper of Traditions

Oj, finns det folk som faktiskt använder det fortfarande..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag har sedan tidigare två olika Hotmailadresser. Tidigare gick det snabbt att byta, det gick ordna en knapp uppe till höger. Går det åstakomma med Outlook.com? Det verkar inte som att aliasfunktionen har någon sådan funktion. Riktigt snyggt är det dock! Fina tangentbordsgenvägar finns också!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Oj, finns det folk som faktiskt använder det fortfarande..?

tydligen, ännu skummare att folk använder deras hemsida för att dra ner hotmail mail istället för att dra in det genom andra program eller gmail själv.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Loggade in på det gamla mailkonto som jag använder som skräppostkonto. Tänkte prova att ändra mailadressen och får detta meddelande:
"Du får inte använda @hotmail.se i ditt Microsoft-kontos e-postadress. Försök med en annan e-postadress."

Så de tänker tydligen gå ifrån hotmail helt och hållet. @live.se/com funkar dock fortfarande.

Skrivet av Newklear:

Oj, finns det folk som faktiskt använder det fortfarande..?

Finns det folk som fortfarande använder MSN så finns det självklart de som fortfarande använder mailen. Blir fortfarande lite förbryllad varje gång någon frågar efter min MSN. Drar alltid en suck som svar och undrar varför folk fortfarande använder det. Gick själv över till skype och röstsamtal för åratal sedan.

Permalänk
Medlem

Om du redan har en gammal adress så ändras det inte till det nya. Det är bara nya adresser som får outlook.com ändelsen.

Vill hellre ha hotmail än jobbiga gmail. För er som har tänkt komma med kommentarer som säger bytt till gmail. Skriv det i en annan tråd.

Permalänk
Medlem

Tycker det nya UI:t verkar smidigt, har inte haft Hotmail på många år men passade på att regga en @outlook.com (medan det finns bra adresser kvar...).

/Erik

Permalänk
Medlem

Jag gillar det, betydligt enklare och klarare vy över allt. Kan hålla med om att designen kan upplevas som en aningen stel

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Gillar ni inte det nya så kan ni byta tillbaka till det gamla, tryck på kugghjulet i högra hörnet och tryck på "Återgå till Hotmail".

Bra kommentar. Och för att förtydliga, att det byter automagiskt är inte något negativt direkt. Nya fungerar väldigt mycket bättre än vad hotmail gjorde.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Oj, finns det folk som faktiskt använder det fortfarande..?

Oj, finns det fortfarande folk som tror att mailkapning osv beror på kontotypen, och inte på användaren bakom?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

passade på att regga en @outlook.com (medan det finns bra adresser kvar...)

Smart idé, skaffade själv en förnamn.efternamn@outlook.com adress. Kanske kan vara bra att ha i framtiden

Dock så verkar det som om mitt Chrome plugin har slutat att fungera, trots att jag använder mig av den gamla hotmail layouten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Smart idé, skaffade själv en förnamn.efternamn@outlook.com adress. Kanske kan vara bra att ha i framtiden

Dock så verkar det som om mitt Chrome plugin har slutat att fungera, trots att jag använder mig av den gamla hotmail layouten

Jag tycker då gmail är smidigare på det sättet Förnam@efternamn.se