Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

DayZ - Livräddarna

Permalänk
Skrivet av Freddan962:

Det kan vi tänka oss att göra så länge vi inte har något på gång

Edit: Bandit skinnet kom tillbaks i 1.7.2.5 tillsammans med humanity.

oh, my bad xD Härligt, tycker bandit skinnet behövs

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

oh, my bad xD Härligt, tycker bandit skinnet behövs

Jo visst, men lite tråkigt när man har 0 murders och får bandit skin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Jo visst, men lite tråkigt när man har 0 murders och får bandit skin

Det är rätt buggat

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

En fråga bara; Om ni inte har något att göra, kan ni tänka er att ge en skjuts till ens lik? Igår dog plötsligt alla på servern (man såg typ 40 namn i killfeeden), antar att det var en hacker, hade varit härligt med skjuts tillbaka då.

Sj så loggade jag in på en server där alla precis hade blivit dödade, det låg lik över hela elektro. Bilar och bussar över allt

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis fick hjälp med ett brutet ben, skjuts i helikopter och lite allmänna tips! När vi skulle få morfin så försvann det först men Livräddarna agerade snabbt och åtgärdade problemet. Det hela gick smidigt och bemötandet var trevligt!

Tack så mycket för hjälpen! Ni förtjänar en sån här eller något liknande: http://en.wikipedia.org/wiki/Voluntary_Medical_Service_Medal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjedjick:

Jag och en kompis fick hjälp med ett brutet ben, skjuts i helikopter och lite allmänna tips! När vi skulle få morfin så försvann det först men Livräddarna agerade snabbt och åtgärdade problemet. Det hela gick smidigt och bemötandet var trevligt!

Tack så mycket för hjälpen! Ni förtjänar en sån här eller något liknande: http://en.wikipedia.org/wiki/Voluntary_Medical_Service_Medal
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Volu...

Kan inte göra mycket än att hålla med!

Det var till stor nytta!

Permalänk

Förstår inte igentligen varför alla tycker om L85. Hittad vid varje helikopterkrasch ju, iaf dem 7st jag har hittar. Samt m107 o massor med FNs

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Medvetet dog, Patrullen upphört?

Permalänk
Medlem

xonic501
jag dog när jag sprang in i ett stängsel med Värmesökande +as50, vill verkligen inte förlora mina saker
jag finns vid kamenka

Permalänk

Hey! Det här var verkligen den tråden jag sökte

IGN: eddmaan
Skype användarnamn: eddmaan
Jag har råkat ut för: En hacker dödade min gubbe och fick mig att spawna utan både flashlight och ryggsäck. Nu har jag fått en ganska bra start med en AKM och vettigt inventory. Men jag har ett STORT problem, zombies har käkat på min sidfläsk och jag ligger just nu på 140 blod och är i akut behov av en blod transfusion, finns det någon snäll själ som skulle kunna ordna det imorgon någon tid, lägg till mig på skype isf!

Jag finns vid: I en skogsdunge ovanför flygplatsen utanför Balota, har inga koordinat.

Permalänk

Tjenare. Tänker göra ett litet inlägg här; har knappt någon tid idag eller imorgon bara så att ni vet. Men jag kommer in så fort det går!

Permalänk

IGN: Kentsson
Skype användarnamn: metalbast
Jag har råkat ut för: Har 230blod och ingen som kan hjälpa mig med en transfusion
Jag finns vid: Strax nordöst om Black Mountain

Min lillebror spelar spelet också men han är så dålig på att orientera så han hittar inte vart han är, så vi lär inte se varandra.

EDIT: Nvm, är död.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Skrivet av metalbast:

IGN: Kentsson
Skype användarnamn: metalbast
Jag har råkat ut för: Har 230blod och ingen som kan hjälpa mig med en transfusion
Jag finns vid: Strax nordöst om Black Mountain

Min lillebror spelar spelet också men han är så dålig på att orientera så han hittar inte vart han är, så vi lär inte se varandra.

Har du två blodpåsar så möter jag dig på mitten, fast det är en bit att gå när man svimmar stup i kvarten, bara man inte stöter på en spelare så.. Du kan se min pos i mitt inlägg på förra sidan!

Annars är jag fortfarande i akut nöd, finns det någon som kan komma med blodtransfusion vid balota så snälla kom kom!

EDIT: Dog av nå zombie men tur nog så spawnade jag inte för långt bort och kunde springa till mitt corpse igen.

Permalänk
Skrivet av eddmaan:

Har du två blodpåsar så möter jag dig på mitten, fast det är en bit att gå när man svimmar stup i kvarten, bara man inte stöter på en spelare så.. Du kan se min pos i mitt inlägg på förra sidan!

Annars är jag fortfarande i akut nöd, finns det någon som kan komma med blodtransfusion vid balota så snälla kom kom!

Nvm, jag lyckades dö Stod tre zombies jämte mig men ingen attackerade och helt plötsligt var jag död.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

Har precis börjat spela DayZ och vart DC efter att jag klättrade upp i en fyr, när jag loggade in igen så fick jag spawna i luften bredvid fyren och ramla ner på marken. Ligger där nu med brytna ben, 7k blod, röd mat ikon och har ingen aning om vad jag ska göra. Går det kanske att begå självmord (jag har ändå ingenting som är speciellt bra)?

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

Har precis börjat spela DayZ och vart DC efter att jag klättrade upp i en fyr, när jag loggade in igen så fick jag spawna i luften bredvid fyren och ramla ner på marken. Ligger där nu med brytna ben, 7k blod, röd mat ikon och har ingen aning om vad jag ska göra. Går det kanske att begå självmord (jag har ändå ingenting som är speciellt bra)?

klättra upp i fyren igen och hoppa?

Permalänk

IGN: Johannes
Skype användarnamn: Johannes Linnsén
Jag har råkat ut för: Firefight, tog ihjäl killen men nu har jag såpass lite blod och thirst mätaren börjar snart blinka, har lite för bra gear för att vilja ta livet av mig.
Jag finns vid: Norr om Devil's Castle uppe i skogen.

Edit
----------
Ps. Kan du skjutsa mig neröver på kartan så kan du få en ghillie suit utav mig.

Permalänk
Medlem

Hej på er!
Tänkte höra om det är någon som är nära Northwest airfield? tror jag det blir.
Är inte exakt där ,men kommer till saken snart.
Jag körde runt en traktor och råkade nudda en stenmur och då bröt jag benet, svimmade och började blöda.
Så då var det färdig spelat. Jag skulle behöva ett bandage och blod påse.
Tyvärr så kan jag inte ge något speciellt, MEN jag ger gärna tillbaka 1 eller 2 blodpåsar.
Gearet har jag precis hunnit fixa så har inga reserver någonstans.

Ligger där "Ural Civilian" spawnar. En bra bit ovanför Lopatino

Förväntar mig friendly och ingen backstabbing :>!½

Permalänk

Är inne på Se #00 LU351. Dog vid Zub, mina kompisar vaktar grejerna, men jag kommer inte dit jag dör och dör om och om igen! Hjälp mig, jag är vid Otmel!

Skype: PM

Permalänk
Medlem

Behöver: Morfin
Skype: PM
Lyckades hoppa ner från ett en våning och bröt benet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Hej på er!
Tänkte höra om det är någon som är nära Northwest airfield? tror jag det blir.
Är inte exakt där ,men kommer till saken snart.
Jag körde runt en traktor och råkade nudda en stenmur och då bröt jag benet, svimmade och började blöda.
Så då var det färdig spelat. Jag skulle behöva ett bandage och blod påse.
Tyvärr så kan jag inte ge något speciellt, MEN jag ger gärna tillbaka 1 eller 2 blodpåsar.
Gearet har jag precis hunnit fixa så har inga reserver någonstans.

Ligger där "Ural Civilian" spawnar. En bra bit ovanför Lopatino

Förväntar mig friendly och ingen backstabbing :>!½

Behöver du fortfarande hjälp? Jag är inte speciellt långt borta och hjälper gärna till om det behövs.
Skicka PM isåfall med mer information och hur vi kan lösa saken...

Se bara till att höra av dig snabbt för risken finns att jag dör

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

Behöver du fortfarande hjälp? Jag är inte speciellt långt borta och hjälper gärna till om det behövs.
Skicka PM isåfall med mer information och hur vi kan lösa saken...

Se bara till att höra av dig snabbt för risken finns att jag dör

Det är lungt, är långt ifrån nu.

men tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falknlol:

Behöver: Morfin
Skype: PM
Lyckades hoppa ner från ett en våning och bröt benet.

Det är ju smart om du säger vart du är.
annars kommer ingen rädda dig.

Permalänk
Skrivet av adfi:

Det är ju smart om du säger vart du är.
annars kommer ingen rädda dig.

Eller så kanske platsen inkluderades i PM:et?
Vissa vill inte avslöja sin position för andra här som kanske vet vilken server han räddar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenjolov:

Eller så kanske platsen inkluderades i PM:et?
Vissa vill inte avslöja sin position för andra här som kanske vet vilken server han räddar på.

Du tror inte chansen ökar att bli räddad om han säger att jag är vid Berezino tex?
Tror inte det är många som är sugna på att PM'A.

"-Vart är du? Jag kan komma och rädda dig om du är nära NW Airfield"
"-Nä. Jag är i Dolina"

hopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Det är lungt, är långt ifrån nu.

men tack ändå

Härligt att det löste sig. Själv loggade jag in för att se var jag var och hittade ett tältläger med kanske 5-6 tält. Tälten var fulla med snipergevär av olika sorter, nv-goggles, rangefinders och massa annat gött. Första gången jag ser tält fyllda med ett helt gäng stora ryggsäckar också

....så det är jag som ska tacka

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Skrivet av adfi:

Du tror inte chansen ökar att bli räddad om han säger att jag är vid Berezino tex?
Tror inte det är många som är sugna på att PM'A.

"-Vart är du? Jag kan komma och rädda dig om du är nära NW Airfield"
"-Nä. Jag är i Dolina"

hopp.

Jodå, det tror jag. Chansen att bli räddad ökar ju såklart, men även risken av att bli ambushad av något ful typ som övervakat tråden i smyg ökar.
Dock lär ju risken för det vara väldigt liten här på Sweclockers, men ta inte allt för givet.
I'm just sayin'

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

Härligt att det löste sig. Själv loggade jag in för att se var jag var och hittade ett tältläger med kanske 5-6 tält. Tälten var fulla med snipergevär av olika sorter, nv-goggles, rangefinders och massa annat gött. Första gången jag ser tält fyllda med ett helt gäng stora ryggsäckar också

....så det är jag som ska tacka

haha vsg :p. Var inte där för ofta bara då kommer du bli skjuten.
Jag fick lära mig det den hårda vägen ^^

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg flyttade*

Diskussionen om vapen i DayZ fortsätter här.

Permalänk

Hade 500 blod efter en annan dåre nästan sköt ihjäl mig.
Campade sjukhuset i cherno i väntan på att någon skylle dyka upp och förhoppningsvis hjälpa mig med en blood bag.
Gick fram till han, dock hade jag en AKM i handen och skrek "wait wait wait, i need your help!" och så vänder han sig om och dödar mig med en makarov

Är så jävla trött på det här nu, Dayz har blivit en Deathmatch! Man hinner fan inte ens trycka på micken innan den andre börjar skjuta Skulle vänt mig hit istället.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"