Permalänk

Loading screen

Köpte Arma 2 CO igår för att kunna spela DayZ. Efter att ha laddat ner allting så försöker jag joina en server (v1.7.2.4) och efter en stunds laddande kommer det upp en text där det står loading, problemet är bara att den inte försvinner..

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 REV 3.1 | intel core i5 2500K | Corsair Vengance 8GB | ASUS Radeon HD 6970 OC | Corsair CS800 | Samsung 1TB 7200rpm |

Permalänk
Medlem

Det tar ofta väldigt lång tid! Men testa lite olika servrar så brukar det lösa sig:)

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Hade också väldiga problem med det igår. Installerade om BattleEye vilket ska hjälpa, men icke! Dock så kom vi in på en server till slut. Men har inte haft sådana problem tidigare. Dessutom så spawnade jag vid kusten?! Trots att vi var vi Berzino sist. Någon mer som har spawnat "fel"? Vad vad kan det bero på?

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Lånar tråden lite. Hade också väldiga problem med det igår. Installerade om BattleEye vilket ska hjälpa, men icke! Dock så kom vi in på en server till slut. Men har inte haft sådana problem tidigare. Dessutom så spawnade jag vid kusten?! Trots att vi var vi Berzino sist. Någon mer som har spawnat "fel"? Vad vad kan det bero på?

Samma problem här. Nästan varje gång jag loggar in så hamnar jag vid kusten. Likaså har laddningstiden ökat rejält. Oftast måste man avbryta och försöka på ngn annan server. Detta problem uppstod under gårdagen och håller fortfarande i sig.

Måste ha skett ngt under gårdagen. Har inte uppdaterat ngt och det har funkat bra tidigare.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Hade också en hel del loading problem igår kväll. Kom plötsligt och enbart på vissa servrar, tyvärr min campserver :(. Uppdaterade dock till 1.7.2.5 idag och det hade servern också gjort och idag fungerade det bra, ingen aning om det finns någon koppling. Men kan helt enkelt vara så att hive-servern hade det tufft igår kväll. Känns som att loadingproblemen kommer mer kring primetime på helger nämligen.

Angående spawna vid kusten så verkar det ha något med 1.7.2.4/5 att göra. När jag försökte joina en 1.7.2.5 med fel version så hamnade jag vid kusten efter det.