Dammsög chassi => dags för nytt grafikkort.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kimzi:

Pilla på ett element innan du leker med dammsugaren om du nu behöver smeka munnstycket..

Ännu en som inte vet vad det handlar om eller hur det fungerar, mycket tråkigt.

Vad har ett element med datorkomponenternas och operatörens potentialskillnad att göra?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Pilla på ett element innan du leker med dammsugaren om du nu behöver smeka munnstycket..

Goddag yxskaft.

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Pilla på ett element innan du leker med dammsugaren om du nu behöver smeka munnstycket..

Och vad tror du händer när dammsugare är igång?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Att folk förnekar och förringar ESD än idag.. I cry for this generation.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Om du nu inte har möjlighet till ett annat alternativ, så fungerar en dammsugare, sen att man behöver tänka sig för.

Enklare att förklara genom att citera:
"touch a grounded metal object once in a while to remove any charge from your body. Touching a water tap works extremely well."

En fråga dock.
Borde det hjälpa att använda sig av anti statisk aluminiumtejp om man kör med ett vanligt plastmunnstycke?

EDIT:
Doh, jag får lov att be om ursäkt. Tänkte på gummi-munnstycke men skrev plast.
Har hört att dessa munnstycken inte ska vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Om du nu inte har möjlighet till ett annat alternativ, så fungerar en dammsugare, sen att man behöver tänka sig för.

Enklare att förklara genom att citera:
"touch a grounded metal object once in a while to remove any charge from your body. Touching a water tap works extremely well."

En fråga dock.
Borde det hjälpa att använda sig av anti statisk aluminiumtejp om man kör med ett vanligt plastmunnstycke?

EDIT:
Doh, jag får lov att be om ursäkt. Tänkte på gummi-munnstycke men skrev plast.
Har hört att dessa munnstycken inte ska vara några problem.

Nej det blir inte nödvändigtvis bättre med gummi, du kan läsa lite vad en professor i ESD tycker om dammsugning i följande länk! Där finns även lite allmänn info om ESD som är vettig! http://www.sweclockers.com/forum/3-ovrigt/230416-esd-statisk-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

Nej det blir inte nödvändigtvis bättre med gummi, du kan läsa lite vad en professor i ESD tycker om dammsugning i följande länk! Där finns även lite allmänn info om ESD som är vettig! http://www.sweclockers.com/forum/3-ovrigt/230416-esd-statisk-...

Väldigt intressant sammanfattning, den hade jag missat helt. Tack så mycket!
Dock verkar det ändå vara lite till och från gällande vad man ska använda.

Men jag tar tillbaka mitt tidigare uttalande gällande gummi, och ber om ursäkt för att jag förvirrade folket ^^;

Hade ändå varit kul att veta om det skulle hjälpa med anti statisk aluminiumtejp på munnstycket?