Permalänk
Medlem

Betong

HTPC/filserver byggt på ett Fractal Design Array R2 chassi.
Mer info och bilder i min bygglog här.

Betong

Permalänk

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och annorlunda! Hur blev ljudnivån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Riktigt snyggt och annorlunda! Hur blev ljudnivån?

Det som hörs något är PSUn som sitter i toppen av chassiet, men inte mycket. Så ljudlös det kan bli i princip.

Permalänk

Hejsan!!!

Riktigt fint handarbete du får 5p och även 5p för tv-bänken

Permalänk
Medlem

Såg ditt bygge på bit-tech och var mäkta imponerad. får skriva det här istället

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Fint, som det mesta andra du har här.
En fråga bara, kör du XBMC på en PC? (går det??) Det brukar man väl köra på raspi. Eller du kanske har en sådan igång bredvid?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser_01:

Hejsan!!!

Riktigt fint handarbete du får 5p och även 5p för tv-bänken

Tackar, så svårt att hitta bra TV bänkar så fick bygga en egen

Skrivet av astrob0y:

Såg ditt bygge på bit-tech och var mäkta imponerad. får skriva det här istället

Bygglogen på bit-tech är i princip samma som den här på SweC, fast på engelska då förstås

Skrivet av hag.com:

Fint, som det mesta andra du har här.
En fråga bara, kör du XBMC på en PC? (går det??) Det brukar man väl köra på raspi. Eller du kanske har en sådan igång bredvid?

XBMC till raspberry pi kom bra mycket senare än till PC. Kör själv under Windows 7 då mITX kortet verkade ha vissa problem att köra problem fritt i Linux.

Permalänk
Medlem

Gillade att du hade power LED(?) baktill!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Gillade att du hade power LED(?) baktill!

Hade faktiskt först glömt av att jag skulle montera on/off knappen:) (och är en power LED i knappen)
Men bak sitter den bra, kan bli irriterande i längden att ha en stor lysande knapp bredvid TVn.

Permalänk
Medlem

snyggt som vanligt från dig kryll, älskar dina arbeten!

alltid 5p till dig

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Hade faktiskt först glömt av att jag skulle montera on/off knappen:) (och är en power LED i knappen)
Men bak sitter den bra, kan bli irriterande i längden att ha en stor lysande knapp bredvid TVn.

Riktigt smart tänkt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Oerhört stilrent och snyggt, lade en välförtjänt poäng på siffran 5.
Bra jobbat kryll!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte riktigt hålla med om att den är snygg men den är onekligen annorlunda och cool.

5 poäng för denna annorlunda verk.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

vikt?

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Tack alla

Skrivet av Operatören:

17Kg totalt, med diskar och allt.
Original chassiet väger ca. 4.5Kg

Permalänk
Medlem

Sämsta LAN-datorn ever.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Fint, som det mesta andra du har här.
En fråga bara, kör du XBMC på en PC? (går det??) Det brukar man väl köra på raspi. Eller du kanske har en sådan igång bredvid?

Finns för Windows som ett vanligt program och som ett operativ (XBMCbuntu).
Jag kör det också för min tv.

Skrivet av Mordarosten:

Sämsta LAN-datorn ever.

Tror ju inte hans syfte var lan iaf ^^

Snyggt chassi iaf, 5p.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Nice! Bra jobbat, 5p.

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Sämsta LAN-datorn ever.

LOL jepp

1. Det är en HTPC/NAS
2. Bygger på en "sketen" AMD E-450 med HD 6320 grafik.
3. Den är gjord i betong...
4. Var nog 10år sen jag var på LAN senast

Permalänk

Riktigt snyggt! Stilrent 5 av 5, helt klart!

Permalänk
Medlem

grymt bygge, följt byggloggen också och killar den moderna skandinaviska designen som är stilren och simpel men ändå så man lägger märke till den och blir intresserad!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk

mycket välbyggt och stilrent 5p

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Dock tyckte jag inte den passade in super bra där bredvid tvn men det har inte med chassit själv att göra så det blir en självklar 5p från mig! Tänkte även fråga vad programmet heter som man ser på tvn? Sätt det hemma hos en kompis och tyckte det verkade sjukt bra men har glömt vad han sa det hete, så jag hoppas helt enkelt att du kan hjälpa mig:P

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Avstängd

ja, en STATIONÄR dator. Den står nog där den står. Men snyggt var det inte IMO. Annorlunda iaf.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Riktigt snyggt! Stilrent 5 av 5, helt klart!

Skrivet av gs242:

grymt bygge, följt byggloggen också och killar den moderna skandinaviska designen som är stilren och simpel men ändå så man lägger märke till den och blir intresserad!

Skrivet av Diablo_Lino:

mycket välbyggt och stilrent 5p

Tack, tack o tack

Skrivet av HerrTech:

Riktigt snyggt! Dock tyckte jag inte den passade in super bra där bredvid tvn men det har inte med chassit själv att göra så det blir en självklar 5p från mig! Tänkte även fråga vad programmet heter som man ser på tvn? Sätt det hemma hos en kompis och tyckte det verkade sjukt bra men har glömt vad han sa det hete, så jag hoppas helt enkelt att du kan hjälpa mig:P

Kör med XBMC

Permalänk

Jättesnyggt 5p

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk

Grymt stilrent!

Permalänk
Medlem

högtalare i fronten skulle inte vara fel där bakom de du kallar "betong"
rätt ok snyggt dock som sagt, funkar inte bredvid tvn men stilrent

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

En fråga bara.. varför ska man ha betong? ^^