Hd 7750 i ultra på bf3????

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Inte ens 680 klara ultra...

Skitsnack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Skitsnack

absolut det borde det fanimej göra, jag kör mitt överklockade 7950 på max, inga problem liksom.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

hihi yo några påstog att man kan göra det men inte så bra typ

Ja och det stämmer ju. Det går att köra med ett 7750 på ultra men det går oerhört dåligt. Vi snackar några få fps på låg upplösning.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Mittt 7970, överklockat utan att övervolta, dippar rätt ofta ner på 30 FPS på Back to Karkand banorna.

Men 7770 klarar inte BF3 i Ultra, klart att det går att starta spelet, men det du kommer antingen att lagga fruktansvärt, eller bli tvungen att dra ner upplösning rätt rejält, annars är det inte vad man brukar mena med "Klara av".

Det gjorde mitt 7970 med på tiden jag hade ett. Eller inte 30, men 45 var inte allt för ovanligt i alla fall. GTX680 är ju avsevärt bättre än HD7970 i just BF3 så det är väl inte så konstigt? Har inte testat de nyare banorna i de nya mappacksen(för jag vägrar köpa det eftersom EA mjölkar sönder) men i B2K och vanilla-banorna så går jag aldrig under 67 fps i alla fall.

Permalänk
Medlem

Drar ju BF3 i ultra utan aa och 4x, ssao, 1080p med GTX 460, med 30-45 FPS Ibland drop till 22-25FPS XD Men den e ganska extremt överklockad Kör annars på High

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Du får inte 60 stabila FPS.

får upp emot stabila 70 med mitt fabriksöverklockade GTX 680 så nu tycker jag du snackar skit

och till TS: 7750 klarar ultra i 800x600 laggfritt, men i normala upplösningen som inte är från 1998 så klarar det kortet absolut inte bf3 i ultra

Permalänk

Kraven för att kunna starta spelet kan nog de flesta här vara överens om att ett HD7750 uppfyller. Sedan kommer vi till den mer intrikata frågan kring när ett kort klarar av spelet i ultra eller inte. Om det inte är ett specialkort med mer än 1GB minne så sätter troligen det stopp för ultra om man inte har en väldigt låg upplösning. Sedan har vi ju problemet att det inte är ett starkt kort från början. Jag skulle inte tro att kortet i fråga klarar BF3 i ultra med en acceptabel fps i fullskärm och multiplayer.
När jag spelat en del äldre FPS-spel i singleplayer så har jag klarat mig med 25fps. Sedan får ju varje person göra en egen bedömning.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk

Ett oklockat 680 klarar inte att köra BF3 på ultra på Qonquest Large 64-players utan att någonsin hamna under 60 FPS enligt mina erfarenheter, men överbevisa mig gärna!

P.S
Ursäkta för OT!

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Ett oklockat 680 klarar inte att köra BF3 på ultra på Qonquest Large 64-players utan att någonsin hamna under 60 FPS enligt mina erfarenheter, men överbevisa mig gärna!

P.S
Ursäkta för OT!

Menar du då att det inte klarar ultra? för att den dippar under 60?

Permalänk
Skrivet av Burks:

Menar du då att det inte klarar ultra? för att den dippar under 60?

För mig är Ultra när alla inställningar är på Max och FPS'en aldrig dippar under 60, men alla har väl sina egna uppfattningar. Men med din uppfattning klarar väl de flesta grafikkort BF3 på Ultra.

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

För mig är Ultra när alla inställningar är på Max och FPS'en aldrig dippar under 60, men alla har väl sina egna uppfattningar. Men med din uppfattning klarar väl de flesta grafikkort BF3 på Ultra.

Jag ställde en helt vanlig fråga utan att vara otrevlig på något sätt. Jag får ett otrevligt svar, Kul..

"Men med din uppfattning klarar väl de flesta grafikkort BF3 på Ultra"

Hur kan du veta något om min uppfattning? jag har inte gett dig den?

Permalänk
Skrivet av Burks:

Jag ställde en helt vanlig fråga utan att vara otrevlig på något sätt. Jag får ett otrevligt svar, Kul..

"Men med din uppfattning klarar väl de flesta grafikkort BF3 på Ultra"

Hur kan du veta något om min uppfattning? jag har inte gett dig den?

Det var absolut inte menat som otrevligt så ursäkta om du uppfattade det så. Men nu när vi är inne på otrevligheter så kanske inte ditt första inlägg var världens trevligaste?

-Menar du då att det inte klarar ultra? för att den dippar under 60?

Kanske misstolkade det?

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Stårk:

Du menar 1280x1024? 4:3 upplösning.

For the record, det är 5:4, alltså ännu mer kvadratiskt än 4:3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Det var absolut inte menat som otrevligt så ursäkta om du uppfattade det så. Men nu när vi är inne på otrevligheter så kanske inte ditt första inlägg var världens trevligaste?

-Menar du då att det inte klarar ultra? för att den dippar under 60?

Kanske misstolkade det?

Om du tog mitt inlägg som otrevligt så tog du det fel (Konstig skrivet, inlägget som du läser nu alltså)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

men detta är om ATI kort.

AMD**

Permalänk
Skrivet av Burks:

Om du tog mitt inlägg som otrevligt så tog du det fel (Konstig skrivet, inlägget som du läser nu alltså)

Japp så går det när man sover efter skolan... Menade självklart ditt ''Skitsnack'' inlägg. Men vad är din uppfattning?

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Japp så går det när man sover efter skolan... Menade självklart ditt ''Skitsnack'' inlägg. Men vad är din uppfattning?

Min uppfattning är att Gtx 680 klart är godkänd för Bf3 ultra i 1080P. Om den dippar ned till 50 eller så så är det inget jag märker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

kW kommer alltidvara hp i mina ögon.
Pluto kommer alltid vara en planet i mina ögon.
AMD grafiksektion kommer alltid vara ATI i mina ögon.
etc etc.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Crossfire 7750 skulle väl kunna ge lite hopp om spelbara FPS på ultra, men annars så är det nog ett troll

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shawn882:

tja min kompis säger att hd 7750 klarar bf3 i ultra jag själv har ett XFX hd 6870 och kör i high på 1680 x 1050 min fråga är då att detta är väll bara Skitsnack eller?

Med 5-10 fps ev. Men i spelbar fps (kring 60) så är det en ren och skär lögn.. om han nu inte snackar om Single player.

Skrivet av KRQKAN:

kW kommer alltidvara hp i mina ögon.
Pluto kommer alltid vara en planet i mina ögon.
AMD grafiksektion kommer alltid vara ATI i mina ögon.
etc etc.

Ändrar fortfarande inte det faktum att ATI som företag inte länge existerar.. De är uppköpta av AMD och har sedan 2009 inte hetat ATI utan AMD. Alltså existerar inte ATI som ett företag längre. De är AMD.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Många dårar i denna tråd som sprider felaktig information.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Och nu är karusellen igång..IGEN

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Många dårar i denna tråd som sprider felaktig information.

Ursäkta? Vad är denna "felaktiga" informationen som du pratar om?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av sj6:

Många dårar i denna tråd som sprider felaktig information.

Japp, och det tar aldrig slut.

Ser dagligen trådar här på Sweclockers där användare får sprida felaktigheter (som närmast liknar trollning) vilket faktiskt kan "skada" andra användare om de köper fel saker p.g.a. att de fått vissa dåliga råd.

Men ifrågasätter man detta får man bara skit kastat på sig.

Permalänk
Avstängd

Här har man det på svart och vitt..

All test runs have enabled:

DX11
Ultra mode
4xMSAAAA enabled
16x AF enabled
HBAO enabled
Level: Operation Swordbreaker

http://www.guru3d.com/article/amd-radeon-hd-7750-and-7770-rev...

Obs. detta är i SP. I multiplayer sjunker DPS:en ÄNNU lägre..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

http://img191.imageshack.us/img191/3523/imageviewd.png

Här har man det på svart och vitt..

All test runs have enabled:

DX11
Ultra mode
4xMSAAAA enabled
16x AF enabled
HBAO enabled
Level: Operation Swordbreaker

http://www.guru3d.com/article/amd-radeon-hd-7750-and-7770-rev...

Obs. detta är i SP. I multiplayer sjunker DPS:en ÄNNU lägre..

Gubben lilla, den felaktiga informationen kom(mer) inte från dig, läs tråden så ska du få se på idioter. Jag skrev många dårar, innebär inte de som har rätt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Du får inte 60 stabila FPS.

om du menar att fpsen ligger fryst på 60 så får du nog tänka om, det är omöjlig.

Men om man kör på ultra med bara x2 AA på 1920 1080p så ligger det fint mellan ca 90 60 fps, kan såklart dippa ner på 55 någon enstaka gång beroende på situationen och antalspelare, det är min erfarenhet med min rigg.

Självklart klarar inte ett 680 ultra på allt full AA med en fps som aldrig någonsin går under 60 men det är absolut inte någon kattastrof. Jag skulle inte påstå att det "inte klarar" ultra bara för att det dippar ner under 60 ibland så länge det inte känns såsigt vilket är under ca 55 fps så är det fin fint.

Så för viss del så har folk rätt i att ett ensamt 680 inte pressar ut fulla inställningar på 1080p men samtidigt så är folks respons på frågan alldeles för dramatisk, "klarar 680 ultra?" "NEJ! absolut inte fpsdropp AAAHH" lite så är det nästan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Skitsnack

Isåfall beror det på vilken karta man kör Metro64 funkar i 60fps (för mig @ 1920x1200) men inte B2K kartorna (kan gå ned till 40).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Gubben lilla, den felaktiga informationen kom(mer) inte från dig, läs tråden så ska du få se på idioter. Jag skrev många dårar, innebär inte de som har rätt.

Fråga inte heller om det var jag som spred denna "felaktiga information" utan ville bara att du specificerade dig

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Isåfall beror det på vilken karta man kör Metro64 funkar i 60fps (för mig @ 1920x1200) men inte B2K kartorna (kan gå ned till 40).

Vi har redan klarat upp vad vi anser som en acceptabel fps för ultra i 1080P.