[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Iron, du måste fixa radio buggen... Är nu bannad från servern pga den...

Edit: såg att det var fixat
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Krusk mycket ledsen i ögat

Ja det förstår jag. Du får skjuta mig några extra gånger som kompensation

Permalänk
Medlem

Kommer att utöka antalet vapen som AI soldaterna bär på. Detta för att få större belöning i att döda dom. Kanske kommer de vara något fler till antalet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Kommer att utöka antalet vapen som AI soldaterna bär på. Detta för att få större belöning i att döda dom. Kanske kommer de vara något fler till antalet också.

Hmm går det att fixa så att dom bara skjuter på banditer? Heroes och överlevare kan ta skydd hoss dom och om dom dödar dom börjar dom skjuta tillbaka. Möjligt det? Skulle vara coolt i lite rollspels perspektiv

Sedan önskas någon timme natt!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Hmm går det att fixa så att dom bara skjuter på banditer? Heroes och överlevare kan ta skydd hoss dom och om dom dödar dom börjar dom skjuta tillbaka. Möjligt det? Skulle vara coolt i lite rollspels perspektiv

Sedan önskas någon timme natt!

Mvh

Fusk direkt där, eftersom man inte får minus för att skjuta AIs. Kort sagt en Hero kan gå fram och avrätta en AI och loota utan att bli beskjuten.
Visst om det hade blivit så att en hero går direkt ner på minus så är det rättvist men inte annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hmm går det att fixa så att dom bara skjuter på banditer? Heroes och överlevare kan ta skydd hoss dom och om dom dödar dom börjar dom skjuta tillbaka. Möjligt det? Skulle vara coolt i lite rollspels perspektiv

Sedan önskas någon timme natt!

Mvh

Det går att fixa så att dom bara skjuter på banditer, eller bara zombies t.ex. Går ändra på mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Fusk direkt där, eftersom man inte får minus för att skjuta AIs. Kort sagt en Hero kan gå fram och avrätta en AI och loota utan att bli beskjuten.
Visst om det hade blivit så att en hero går direkt ner på minus så är det rättvist men inte annars.

Skrivet av iRonNuke:

Det går att fixa så att dom bara skjuter på banditer, eller bara zombies t.ex. Går ändra på mycket!

Måste ju finnas fler fördelar med att vara Hero också Men varför skulle en Hero döda en AI när han är skyddad av dom när han lootar barackerna och varför skulle en Hero göra den onda handlingen? :S Han blir ju även varnad om det kommer en illasinnad person och det börjar skjutas! Varför fusk? Svårare att vara en hjälte i denna onda värld! Spelet är inte ett balanserat DM shooter (Läs Quake,CoD,BF,CS,Shoot Mania) utan en överlevnads simulator i en zombie värld!!

Ja då ett litet förslag till "Fellow Admin" att vi kanske kan rösta om AI saken på hemsidan? (Kan inte lägga ut en vote själv, värdelösa mig haha) Jag som bandit/mördare vill ju lida av minna onda handlingar och inte bli gynnad alls av att vara elak! Hjältar därimot förtjänar mer bonus saker än en skottsäker väst som bara klarar 9mm och lite mer benmuskler :/

Har tankar som att banditer får mindre blod ju mindre humanity dom har (Ner till en viss gräns såklart, men lågt!), Heroes får mer blod ju mer humanity dom har. "Bandit heartbeats" hörs som när det kom och togs bort första gången att det låter när dom är i närheten och inte bara om man siktar på dom. Kanske för kodat i modden så går ej att ändra men endå ganska roliga saker att fundera på. Jag älskar att vara bandit/mördare men vill inte bli straffad med bara en "cool" shemag runt huvudet.

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Hej, jag har satt upp ett litet formulär för att ta reda på medelåldern på Dayz spelare. Jag har postat länken på Redit och twitter men om ni grabbar skulle vilja skicka in ert svar vore det toppen.
https://docs.google.com/forms/d/1c3N7UrDeHFlhRyIhxas1O10PABhq...

Permalänk
Medlem

Rösta på om ni vill ha natt eller inte! http://dayz.comtronic.se

Permalänk

Spelare: kalle, combatlogga på NWAF. Jag och Noz besköt honom med heli i ena hangaren. runt 1240-1245 loggade han ut illa kvickt efter fått sig 70 bullor med M240 efter sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Spelare: kalle, combatlogga på NWAF. Jag och Noz besköt honom med heli i ena hangaren. runt 1240-1245 loggade han ut illa kvickt efter fått sig 70 bullor med M240 efter sig

70? Varför träffa ni inte då? Haha Ne nu till det seriösa. Jag kollar det när jag kommer hem från jobbet. Omöjligt att han kunnat fly eller såg ni loggen?

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Jag är inte den bästa heligunner skytten
Fanns inte en chans han var längst vänstra hangaren vid brandstationen. När vi börja panga på honom sen flytta han sig till högra sidan i samma hangar och där loggade han snabbt som satan. När vi upptäckte det så hade vi precis flyttat oss till vår döda skott vinkel för att kunna nå honom men försent

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Rösta på om ni vill ha natt eller inte! http://dayz.comtronic.se

Om sanningen skall fram så är det många som tycker att det är småmysigt med natt någon gång ibland.
Dock så är det även många som INTE tycker det. Och problemet är tyvärr ofta att när natten kommer så loggar halva servern.
De flesta andra tycker då att det är lite småtrist att inte många är kvar online, och att det blir mindre action.
Därmed så loggar även en del utav dem efter en stund, och servern blir närapå tom.
Därför tycker jag inte att vi skall ha natt, och röstade på det, även om det kan vara kul ibland att köra i mörkret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Rösta på om ni vill ha natt eller inte! http://dayz.comtronic.se

Det bästa alternativet även för de som inte uppskattar natte tid. Är att långsamt tona ner till natt innan omstart av server, så att det är helt mörkt max 1h. Blir mycket trevligare att spela när den tonar ner och inte bara blir helt svart som vissa serverar.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Det bästa alternativet även för de som inte uppskattar natte tid. Är att långsamt tona ner till natt innan omstart av server, så att det är helt mörkt max 1h. Blir mycket trevligare att spela när den tonar ner och inte bara blir helt svart som vissa serverar.

Exakt som jag tänkte passar bra mellan 18-21 restarten att det blir mörkare och mörkare Behöver bara vara kolsvart i max en timme då!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Exakt som jag tänkte passar bra mellan 18-21 restarten att det blir mörkare och mörkare Behöver bara vara kolsvart i max en timme då!

Mvh

Vi får se hur omröstningen faller ut, men tror inte det ska vara kolsvart utan bara skymning isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Vi får se hur omröstningen faller ut, men tror inte det ska vara kolsvart utan bara skymning isåfall?

Kolsvart e nice!

mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Spelare: kalle, combatlogga på NWAF. Jag och Noz besköt honom med heli i ena hangaren. runt 1240-1245 loggade han ut illa kvickt efter fått sig 70 bullor med M240 efter sig

Vi träffade Kalle där men han han inte logga den gången.
Annat än de så tackar jag för en av dom roligaste dagarna i spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahm91:

Vi träffade Kalle där men han han inte logga den gången.
Annat än de så tackar jag för en av dom roligaste dagarna i spelet!

Så vad hände i ditt Dayz-liv då?

Permalänk

Snabba frågor:

Är det tillåtet med snack i side.
Är det tillåtet med personliga påhopp.
?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Så vad hände i ditt Dayz-liv då?

Jag och en till snubbe lootade i cherno när HMC kom in med Helin för att dela ut lite terror, vi döda caramintz en stund senare dog vi försökte ta tillbaka gearet men med yxa/armborst gick det inte så där jättebra...
Men kul var de !

Permalänk
Medlem

Kommer nu att stänga av Side channel tills vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Snabba frågor:

Är det tillåtet med snack i side.
Är det tillåtet med personliga påhopp.
?

Absolut inte! Nu stänger vi av side channel tills vidare. Att folk inte kan uppföra sig normalt...

Permalänk

Varför hävs då BANS på personer som gjort detta?

Visst cara är tydligen inte admin?
Men denna gång gjorde han fan ett JOBB som en admin ska göra...
Bara läsa loggen och plocka ALLA som kör med personliga påhopp.

Ser inte jag ban på folk som gör personliga påhopp, ser jag ingen idé att spela på denna servern. Stack en gång tidigare, kom tillbaka. Men samma sak sker IGEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Varför hävs då BANS på personer som gjort detta?

Visst cara är tydligen inte admin?
Men denna gång gjorde han fan ett JOBB som en admin ska göra...
Bara läsa loggen och plocka ALLA som kör med personliga påhopp.

Ser inte jag ban på folk som gör personliga påhopp, ser jag ingen idé att spela på denna servern. Stack en gång tidigare, kom tillbaka. Men samma sak sker IGEN!

Alltså, vi fick ju panik när folk började bannas till höger och vänster. Vi kommer stänga av side channel tills vidare och ta det med varje enskilld person så småningom när de/om kommer online. Dock kommer en person bannas som vi vet. Kommer även byta adminlösenord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Varför hävs då BANS på personer som gjort detta?

Visst cara är tydligen inte admin?
Men denna gång gjorde han fan ett JOBB som en admin ska göra...
Bara läsa loggen och plocka ALLA som kör med personliga påhopp.

Ser inte jag ban på folk som gör personliga påhopp, ser jag ingen idé att spela på denna servern. Stack en gång tidigare, kom tillbaka. Men samma sak sker IGEN!

Nej Cara är inte admin. Tyckte det kom påhopp från båda sidorna när jag läste chat loggen. Iron tar ett snack med dom enskilt senare om vad som hände. Jag unbannade alla pga. dom blev bannade av en som inte är admin. Rätt eller fel spelar ingen roll, Det är vi admins som bannar och hoppas du förstår saken?!

Man skulle natta sonen och kommer tillbaka så bannas folk hej villt så därför fick jag också panik xD Jag hoppas du stannar på servern och njuter av att side är avstängd tillsvidare! Vi har en IRC kanal ni kan använda så länge

Väldigt märkligt att ni i HMC och prospects hamnar i så mycket ordkrig?! Ni måste även lugna ner er med vad ni säger för att vissa saker triggar igång annat. Aldrig ok med personliga påhopp men man ska inte starta och trigga mer i ett bråk heller! Säger jag inte för att vara dum utan för att hjälpa er och även att minska bråken framöver!

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Hur kan en icke admin ha tillgång till adminlösenordet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Hur kan en icke admin ha tillgång till adminlösenordet?

Hade blivit ett missförstånd när vi bytte lösenord förra gången tyvärr. Dock var det "bara" RCON-lösenordet. Lösenord kan givetvis hamna i fel händer, vi får byta lösenord oftare så att det inte upprepas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahm91:

Jag och en till snubbe lootade i cherno när HMC kom in med Helin för att dela ut lite terror, vi döda caramintz en stund senare dog vi försökte ta tillbaka gearet men med yxa/armborst gick det inte så där jättebra...
Men kul var de !

Haha nice! Trodde det bara var jag som delade ut snabb elak terror haha HMC har några bra pvp spelare men dom har sina svagheter. Testa med att smyga dig på dom! Dom kollar aldrig nära sig själva utan håller koll långt borta där dom oftast rensar allt levande istället. Här tagit eldställning 3 gånger i granar precis brevid dom nu i electro Dom behöver mer olika spelare en bara snipers. Ultimat att köra e en medic som bara ligger bakom och bandagerar och blodar och kollar ryggen medans en kille med karbin e spoter och cqc. Sedan en med distansvapen. Då e rygg,CQ och distans säkrat. Hört talas om igelkottförsvar? Det har inte HMC så använd deras svaghet mot dom Jag e jävligt dålig på att se saker men klarar mig hyffsat i skogen med att gömma mig

Spela en del arma seriöst och bli hajj på armé stridstekniska saker så hjälper det otroligt i denna militärsimulator modden e ett tips till om man spelar i grupp/clan

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Det finns ingen tanke på att köra first-person på servern, eller ha en omröstning om det ? Jag tröttnade på third-person då jag inte fann någon spänning i det längre. Överaskningsmomenten försvann med third-person och det medförde att jag nu lirar på en first-person server.

Bara en fråga om en möjlighet kring en omröstning.

Mvh Serendipity.