Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Headset och nya chassit ser riktigt snygga ut, hoppas det blir sweclockers recension på nya chassit comrade också

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

http://bitfenix.img.bgcdn.net/products_teasers/54_en.jpg?1387...

I torsdags så lanserade vi vårat nyaste chassi, Comrade. Ett chassi som är riktat till dom som bygger med en liten budget men som ändå vill ha ett chassi med bra funktioner och kvalité.
]

Gillade det rena utseendet, speciellt den vita blev jag nyfiken på om jag bara kunde hitta lite matchande tangentbord och monitorer någonstans så vore det toppen. Men de där fötterna som man ser på en del billigare chassin ger jag inte mycket för. Fast det är väl ganska lätt ordnat med ett tiopack gummifötter från ClasOhlson för 24kr (om man nu ska köra på riktigt hård budget dvs.)

Permalänk
Avstängd

Välkommen!

Börjar väl med en fråga jag har haft länge: Finns det något chassi likt Colussus som inte är fulltower? ÄLSKAR verkligen Colussus' design men fulltower är alldeles för stort för mig

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Traktorsson:

Headset och nya chassit ser riktigt snygga ut, hoppas det blir sweclockers recension på nya chassit comrade också

Tack för feedbacken, roligt att du gillar utseendet.

Skrivet av decee:

Gillade det rena utseendet, speciellt den vita blev jag nyfiken på om jag bara kunde hitta lite matchande tangentbord och monitorer någonstans så vore det toppen. Men de där fötterna som man ser på en del billigare chassin ger jag inte mycket för. Fast det är väl ganska lätt ordnat med ett tiopack gummifötter från ClasOhlson för 24kr (om man nu ska köra på riktigt hård budget dvs.)

Vad roligt att du tycker så! Den är ju väldigt clean och stilren. För 35 euro (ca 320kr) som priset ligger på så tycker vi att vi fått med mycket bra funktioner och finesser.

Skrivet av subtector:

Välkommen!

Börjar väl med en fråga jag har haft länge: Finns det något chassi likt Colussus som inte är fulltower? ÄLSKAR verkligen Colussus' design men fulltower är alldeles för stort för mig

Tack så mycket!

Ja vi lanserade faktiskt Colossus Mini för någon vecka sen, en version för mITX och en för mATX. Mera info har du här:

http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/colossus-m...
http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/colossus-m...

Vill även passa på att önska alla en god jul!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BitFenix Sverige:

Tack för feedbacken, roligt att du gillar utseendet.

Vad roligt att du tycker så! Den är ju väldigt clean och stilren. För 35 euro (ca 320kr) som priset ligger på så tycker vi att vi fått med mycket bra funktioner och finesser.

Tack så mycket!

Ja vi lanserade faktiskt Colossus Mini för någon vecka sen, en version för mITX och en för mATX. Mera info har du här:

http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/colossus-m...
http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/colossus-m...

Vill även passa på att önska alla en god jul!

Nice! Så j*vla sexigt. Synd bara att det är lite för litet för min rigg. Någon aning om ett midi tower släpps snart?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Kan ni dela med preliminärt datum för Bitfenix Recon 2?

Skrivet av BitFenix Sverige:

Den finslipas fortfarande så kan inte lämna ut ett datum än.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Det finns alltså inte en chans att du skriver hur länge till kommer man behöva vänta eller åtminstone i vilken kvartal kommer den att släppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Tack för feedbacken, roligt att du gillar utseendet.
Vad roligt att du tycker så! Den är ju väldigt clean och stilren. För 35 euro (ca 320kr) som priset ligger på så tycker vi att vi fått med mycket bra funktioner och finesser.
Tack så mycket!

Har ni inget lanseringsdatum ännu eller är jag totalvirrig när jag kollat runt?
För det priset blir det givet köp för lite moddning, har t.ex. ett par riktigt sexiga aluminiumfötter http://mnpctech.com/images/products/cmbHAF932_pc_case_feet_mnpctech3.jpg och lite annat från MNPCTech liggandes som nog skulle trivas bra att moddas in på det där chassit.

Gott Nytt År & God Fortsättning!

Permalänk
Medlem

Undrar också om ni vet när comrade når ut till handeln? hade tänkt köpa ett merc men det här chassit såg fruktansvärt snyggt ut! Vill ha

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av subtector:

Nice! Så j*vla sexigt. Synd bara att det är lite för litet för min rigg. Någon aning om ett midi tower släpps snart?

Inget vi har planer på just nu tyvärr, men jag ska föra vidare det som ett förslag.

Skrivet av bl00keRs:

Det finns alltså inte en chans att du skriver hur länge till kommer man behöva vänta eller åtminstone i vilken kvartal kommer den att släppas?

Sist jag frågade så höll dom fortfarande på att finslipa på den, ska fråga igen så fort alla röda dagar är förbi och alla börjat komma tillbaka till jobb. Återkommer med svar.

Skrivet av decee:

Har ni inget lanseringsdatum ännu eller är jag totalvirrig när jag kollat runt?
För det priset blir det givet köp för lite moddning, har t.ex. ett par riktigt sexiga aluminiumfötter http://mnpctech.com/images/products/cmbHAF932_pc_case_feet_mnpctech3.jpg och lite annat från MNPCTech liggandes som nog skulle trivas bra att moddas in på det där chassit.

Gott Nytt År & God Fortsättning!

Skrivet av Ragin Pig:

Undrar också om ni vet när comrade når ut till handeln? hade tänkt köpa ett merc men det här chassit såg fruktansvärt snyggt ut! Vill ha

Vad roligt att ni gillade chassit, med MNPCTechs fina produkter blir det defintivt ett häftigt bygge. Jag har inte hört något om ett datum än, men Caseking som är våran distributör i hela Europa kommer få in den 6 januari, så den lär nog finnas tillgänglig inom några veckor.

http://www.caseking.de/shop/catalog/advanced_search_result.ph...

Permalänk
Medlem

Hej fick hem mitt Bitfenix comrade. Fattas 7 st skruvar för moderkortet. Nätet för frontfläktarna satt löst på ena sidan plus att det satt snett, så jag fick lov att riva bort det och limma om på nytt, så det blev rakt. Mycket slagg kvar efter skruvhålen från fabrik, dremlade bort alla vassa kanter i skruvhålen. Visst att chassit inte kostar allt för mycket men lite mer kvalitet än det hade jag räknat med. Men det som retar mig mest är skruvar som fattas.

Mvh Jimmy

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Lurta:

Hej fick hem mitt Bitfenix comrade. Fattas 7 st skruvar för moderkortet. Nätet för frontfläktarna satt löst på ena sidan plus att det satt snett, så jag fick lov att riva bort det och limma om på nytt, så det blev rakt. Mycket slagg kvar efter skruvhålen från fabrik, dremlade bort alla vassa kanter i skruvhålen. Visst att chassit inte kostar allt för mycket men lite mer kvalitet än det hade jag räknat med. Men det som retar mig mest är skruvar som fattas.

Mvh Jimmy

Vad tråkigt att det blivit så för dig. Det är ju ett budget-chassi, men såklart så ska det inte fattas delar eller vara något fel på det. Skicka ett PM till mig så ska vi lösa det här!

Permalänk
Bitfenix

Vi har nu uppdaterat våran supportdel av hemsidan. Den nya kommer fungera mycket bättre då man kommer att få ett "ticket nummer" för varje supportärende som kommer göra det lättare att följa allting.

Det går fortfarande att maila till support@bitfenix.com men vi föredrar att man numera använder sig av hemsidan. Det kommer även gå fortare att få svar därifrån.

http://support.bitfenix.com/

Permalänk
Bitfenix

Detta chassi kanske ni känner igen från Computex förra året. Det var då ett koncept som nu börjar bli verklighet, men vad vi vill göra är att jobba nära communityn med detta chassi, se vad ni tycker, om det är något ni vill ändra eller lägga till. Här har ni ett helt album med bilder på chassit. Kolla gärna in och kommentera vad ni tycker.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152214170476388.1073741837.349216296387&type=1

Era åsikter betyder mycket för oss på BitFenix!

Permalänk

Hej Bitfenix!

Jag undrar om ert Colossus Mini-ITX har stöd för en 240mm radiator eller en 140mm radiator?
Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
Herman

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av anderssonherman:

Hej Bitfenix!

Jag undrar om ert Colossus Mini-ITX har stöd för en 240mm radiator eller en 140mm radiator?
Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
Herman

I toppen så finns det ju plats för 2x120mm fläktar, samma i fronten och bak får det plats en 120/140mm fläkt. Så det går att få in både en 240mm radiator och/eller en 140mm radiator.

Permalänk
Bitfenix

Har ni sett att vi lanserat ett headset med? BitFenix FLO, kolla in trailern här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/541/v8ys.jpg

Detta chassi kanske ni känner igen från Computex förra året. Det var då ett koncept som nu börjar bli verklighet, men vad vi vill göra är att jobba nära communityn med detta chassi, se vad ni tycker, om det är något ni vill ändra eller lägga till. Här har ni ett helt album med bilder på chassit. Kolla gärna in och kommentera vad ni tycker.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152214170476388.1073741837.349216296387&type=1

Era åsikter betyder mycket för oss på BitFenix!

Dold text

Hade gärna sett en liten ändring.. att det var vridet 90grader!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Har ni sett att vi lanserat ett headset med? BitFenix FLO, kolla in trailern här.

http://www.youtube.com/watch?v=D2ogrgV23SY&feature=youtu.be

Vilken lökig trailer!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Kardizz:

Hade gärna sett en liten ändring.. att det var vridet 90grader!

Har fört det vidare! Tack för tipset.

Permalänk
Bitfenix

För er som är intresserad av vårat prototyp/koncept-chasse Aegis så har vi en video där hela chassit gås igenom, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

För er som är intresserad av vårat prototyp/koncept-chasse Aegis så har vi en video där hela chassit gås igenom, vad tycker ni?

http://www.youtube.com/watch?v=6mCUX55e1K4

Ser riktigt bra ut men ser ett stort problem för dom främre fläktarna +???Hur är tanken när man ska rengöra dom from damm ??? ska man behöva öppa från sidan o gå in den vägen??? ej hållbart !!!!!

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

Har direkt inget att säga om Aegis, då jag inte använder matx mitx chassin.
Men ett chassi jag skulle vara intresserad av är nog ett utan 5.25 platser och 3.5 platser. utan man sätter exemple SSD på baksidan av moderkorts plåten med snap in fästen, Fronten ska istället ha plats för en 480mm radiator och en 360/480 i toppen av chassit,
Och kanske en dedikerad plats för pumpen som är ljudinsolerande och vibrationsdämpande, Det vore nog ett dröm chassi för mig,
Det behöver inte vara jätte stort då man saknar 5.25 och 3.5 burarna så blir det lite mindre men fortfarande mycket utrymme i chassit.

Troligen är jag inte den enda som vill se detta.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Hur är det med Recon 2 då? Du skulle kolla upp det. Den finslipas i 6 månader nu. Lite väl länge tycker jag. Är det ens seriöst eller bara ett projekt som blev av och bortglömd.

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av itkoll:

Ser riktigt bra ut men ser ett stort problem för dom främre fläktarna +???Hur är tanken när man ska rengöra dom from damm ??? ska man behöva öppa från sidan o gå in den vägen??? ej hållbart !!!!!

Som sagt, detta är ett koncept-chassi som vi har börjat lägga ut bilder och videos om för att vi vill få in feedback för att kunna förbättra det. Vad menar du? Att man ska ha en lucka så man kan öppna istället? Jag för vidare feedbacken du ger mig.

Skrivet av CitroFrukten:

Har direkt inget att säga om Aegis, då jag inte använder matx mitx chassin.
Men ett chassi jag skulle vara intresserad av är nog ett utan 5.25 platser och 3.5 platser. utan man sätter exemple SSD på baksidan av moderkorts plåten med snap in fästen, Fronten ska istället ha plats för en 480mm radiator och en 360/480 i toppen av chassit,
Och kanske en dedikerad plats för pumpen som är ljudinsolerande och vibrationsdämpande, Det vore nog ett dröm chassi för mig,
Det behöver inte vara jätte stort då man saknar 5.25 och 3.5 burarna så blir det lite mindre men fortfarande mycket utrymme i chassit.

Troligen är jag inte den enda som vill se detta.

Tack för tipsen, ska föra vidare detta direkt!

Skrivet av bl00keRs:

Hur är det med Recon 2 då? Du skulle kolla upp det. Den finslipas i 6 månader nu. Lite väl länge tycker jag. Är det ens seriöst eller bara ett projekt som blev av och bortglömd.

Har inte hört något mer om det, vissa produkter tar lång tid att arbeta fram, först är de planering, sen olika prototyper, sen ska de börja produceras och testas. Men som sagt, jag har inte hört något mer om den.

Permalänk
Bitfenix

Hallå Sweclockers!

Idag lanserar vi vårat första nätaggregat, Fury! Det har inviduellt sleevade kablar out of the box, samma kvalité som våra Alchemy förlängare. Nätaggregatet kommer att komma i 550W, 650W och 750W och alla är 80+ GOLD samt använder bara japanska kondensatorer. Vi erbjuder även 5 års garanti! Vad tror ni?

Mer info här - BitFenix produktsida - BitFenix pressrelease

Här är även en video där hela nätaggregatets funktioner gås igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Hallå Sweclockers!

Idag lanserar vi vårat första nätaggregat, Fury! Det har inviduellt sleevade kablar out of the box, samma kvalité som våra Alchemy förlängare. Nätaggregatet kommer att komma i 550W, 650W och 750W och alla är 80+ GOLD samt använder bara japanska kondensatorer. Vi erbjuder även 5 års garanti! Vad tror ni?

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/843/eztk.jpg

Mer info här - BitFenix produktsida - BitFenix pressrelease

Här är även en video där hela nätaggregatets funktioner gås igenom.

https://www.youtube.com/watch?v=-O_jHfmXWrg

Har potential att bli en favorit, ljudnivån och priset blir avgörande. Men cirkelsågsblad runt loggan känns fel.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har ett svart Bitfenix Prodigy, haft det sedan realeasen och är nöjd med det mesta. Dock fastnar det väldigt mycket damm i chassits framsida. Använder en 230mm fläkt, så dammet täcker snart hela fronten. Det är ju i grunden bra att det fastnar i fronten och inte åker in i chassit, men det blir väldigt fult ganska snabbt. Jag har sett att era nyare Prodigy-chassin, de i olika färger, har lite annorlunda front, med insug från sidorna (stämmer det?) - det finns inga planer på att introducera en sådan front även för den svarta - med möjlighet att byta ut den gamla? I nuläget plockar jag bort hela fronten och rengör den, inga problem egentligen, men önskar en snyggare/bättre lösning.

EDIT: såg nu att det finns: BITFENIX Solid-Front Panel heter de visst! Fanns en svensk återförsäljare vad jag förstår.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Det var en duktigt stor sata-power kabel!

Som ovan beror helt på priset men jag gillar det, vore dock roligare om det dök upp lite fler SFX psu:er som följde samma koncept!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Hejsan Bitfenix, har en Bitfenix Prodigy M Svart där fästet på ena sidan av handtaget har gått sönder så är rädd att det ska lossna nästa gång jag lyfter datorn. Upptäckte detta bara för någon vecka sedan och har inte flyttat på det sedan uppackning. Ska jag ta kontakt med CDON där jag köpte den eller kan ni fixa ett nytt handtag? Har ingen lust att skicka in hela chassit bara för detta.

Mvh Jonas

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av saturday_sun:

Hej!

Jag har ett svart Bitfenix Prodigy, haft det sedan realeasen och är nöjd med det mesta. Dock fastnar det väldigt mycket damm i chassits framsida. Använder en 230mm fläkt, så dammet täcker snart hela fronten. Det är ju i grunden bra att det fastnar i fronten och inte åker in i chassit, men det blir väldigt fult ganska snabbt. Jag har sett att era nyare Prodigy-chassin, de i olika färger, har lite annorlunda front, med insug från sidorna (stämmer det?) - det finns inga planer på att introducera en sådan front även för den svarta - med möjlighet att byta ut den gamla? I nuläget plockar jag bort hela fronten och rengör den, inga problem egentligen, men önskar en snyggare/bättre lösning.

EDIT: såg nu att det finns: BITFENIX Solid-Front Panel heter de visst! Fanns en svensk återförsäljare vad jag förstår.

Precis som du säger så finns det "solida" front-paneler med intag på sidorna, testa med en sån!

Skrivet av jonasf95:

Hejsan Bitfenix, har en Bitfenix Prodigy M Svart där fästet på ena sidan av handtaget har gått sönder så är rädd att det ska lossna nästa gång jag lyfter datorn. Upptäckte detta bara för någon vecka sedan och har inte flyttat på det sedan uppackning. Ska jag ta kontakt med CDON där jag köpte den eller kan ni fixa ett nytt handtag? Har ingen lust att skicka in hela chassit bara för detta.

Mvh Jonas

Börja med att kontakta CDon. Om inte dom kan hjälpa så kan du ta det via våran support - http://support.bitfenix.com/