Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan fysiskt kolla på ett Prodigy chassi?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Ser lite tomt ut i svenska handeln med detta chassi och dess unika färg: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1548335

Är ute efter ett sånt chassi för att modda det till min sambo som är så förtjust i chassit.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Ser lite tomt ut i svenska handeln med detta chassi och dess unika färg: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1548335

Är ute efter ett sånt chassi för att modda det till min sambo som är så förtjust i chassit.

Finns på inet
http://www.inet.se/produkt/6901731/bitfenix-prodigy-orange-mi...

Visa signatur

-

Permalänk
Bitfenix

Hejsan allihopa!

Mitt namn är Catarina Hsu och jag kommer från och med idag att ta över som svensk representant för BitFenix, det är alltså mig ni vänder er till om ni har eventuella frågor, funderingar eller eventuell feedback kring våra produkter. Ni är givetvis välkomna att lämna egna förslag!

Jag kommer att göra mitt yttersta för att Ni skall bli så nöjda som möjligt och förhoppningsvis kommer vi att kunna hålla en bra kommunikation med varandra!

Med vänliga hälsningar,
Catarina Hsu - Svensk representant, BitFenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Hejsan allihopa!

Mitt namn är Catarina Hsu och jag kommer från och med idag att ta över som svensk representant för BitFenix, det är alltså mig ni vänder er till om ni har eventuella frågor, funderingar eller eventuell feedback kring våra produkter. Ni är givetvis välkomna att lämna egna förslag!

Jag kommer att göra mitt yttersta för att Ni skall bli så nöjda som möjligt och förhoppningsvis kommer vi att kunna hålla en bra kommunikation med varandra!

Med vänliga hälsningar,
Catarina Hsu - Svensk representant, BitFenix

Välkommen hit!
Är inne på mitt andra (tekniskt sett tredje) BitFenix chassi.
Började med ett Raider, som jag fick RMA på för att det var massor med fel på det.

Nu har jag ett Prodigy i orange som jag är jättenöjd med.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Hej! köpte ett bitfenix Shinobi XL (vit med fönster) till mitt datorbygge.
nu när jag har byggt dator märker jag att frontpanelen på chassit inte funkar som den ska, microfon ingången funkar inte, så jag behöver koppla min mic direkt via moderkortet om den ska funka.
dock så funkar ljudingången på frontpanelen! Hur kan vi lösa detta?
Tacksam för svar!

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av sQuille:

Hej!

Jag är mycket intresserad av att bygga om min burk till mITX och kollar då främst på Prodigy. Jag har läst att referenskylare på grafikkortet är att föredra och undrar då hur mitt GTX 680 med en Twin Frozr 3-kylare på skulle prestera rent ljudmässigt och kylningsmässigt i detta lilla chassi?

Undrar även om mitt semi-modulära Corsair TX650-nätagg skulle passa i chassit?

Vad som även skulle vara nice är ett Prodigy utan benen och handtagen, just för att göra lådan lite mindre i ren mITX-anda

Hej!

Den skall kunna prestera lika bra i Prodigy som i vilket annat chassi som helst! Ljudmässigt skall det inte heller vara så annorlunda.
Ett tips är att söka runt på olika forum och hemsidor för att hitta mer information om just dina komponenter med BitFenix Prodigy och se vad andra har att säga om det!

Med vänliga hälsningar,
Catarina

Skrivet av godspeed:

Någon som vet var man kan fysiskt kolla på ett Prodigy chassi?

Hej!

Du kan hitta Prodigy-chassin i till exempel Inets fysiska butiker!

Med vänliga hälsningar,
Catarina

Skrivet av HerrGoreMann:

Välkommen hit!
Är inne på mitt andra (tekniskt sett tredje) BitFenix chassi.
Började med ett Raider, som jag fick RMA på för att det var massor med fel på det.

Nu har jag ett Prodigy i orange som jag är jättenöjd med.

Hej!

Tack så jättemycket! Vad roligt att du är nöjd med ditt Prodigy.

Med vänliga hälsningar,
Catarina

Skrivet av Quiki:

Hej! köpte ett bitfenix Shinobi XL (vit med fönster) till mitt datorbygge.
nu när jag har byggt dator märker jag att frontpanelen på chassit inte funkar som den ska, microfon ingången funkar inte, så jag behöver koppla min mic direkt via moderkortet om den ska funka.
dock så funkar ljudingången på frontpanelen! Hur kan vi lösa detta?
Tacksam för svar!

Hej!

Har du dubbelkollat så att alla sladdar är kopplade rätt?
Mitt tips är att uppdatera drivrutinerna samt att kolla ljudenhetsinställningarna. Man vet aldrig om det är någon ruta som inte är ikryssad korrekt.
Kvarstår problemet så hör av dig!

Med vänliga hälsningar,
Catarina

Permalänk
Medlem

Tjena bitfenix
ska köpa erat bitfenix prodigy snart men vill ha en h100 i toppen så jag måste ju ta bort cd läsare grejen.
men jag vill fortfarande ha eran bitfenix recon så går det att fästa den utan att ha kvar cd läsare grjen.
om inte går det att modda på något sätt.
och för en h100 fortfarande kvar även om man har reconen då den är ganska liten

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

Tjena bitfenix
ska köpa erat bitfenix prodigy snart men vill ha en h100 i toppen så jag måste ju ta bort cd läsare grejen.
men jag vill fortfarande ha eran bitfenix recon så går det att fästa den utan att ha kvar cd läsare grjen.

Nu var det inte mig du frågade, men jag har gjort precis detta.
Jag vände på fronten, det är några nitar att borra ur, sen vänder du på plåtbiten i fronten så sloten för 5,25" hamnar i botten och nitar tillbaka.
Ska du använda orginalhållaren för 5,25" måste du borra hål i botten för att fästa den. Jag gjorde en egen hållare som bara monteras i själva frontpanelen med två korta bultar+mutter.

Såhär blev min prodigy med 5,25" i botten, där det ska in en Recon p.g.a. 240mm radiator i toppen (öppna spoiler för bilden)

Sorry för trådnappning, men då jag hade svaret passade jag på

Dold text
Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Nu var det inte mig du frågade, men jag har gjort precis detta.
Jag vände på fronten, det är några nitar att borra ur, sen vänder du på plåtbiten i fronten så sloten för 5,25" hamnar i botten och nitar tillbaka.
Ska du använda orginalhållaren för 5,25" måste du borra hål i botten för att fästa den. Jag gjorde en egen hållare som bara monteras i själva frontpanelen med två korta bultar+mutter.

Såhär blev min prodigy med 5,25" i botten, där det ska in en Recon p.g.a. 240mm radiator i toppen (öppna spoiler för bilden)

Sorry för trådnappning, men då jag hade svaret passade jag på

tackar
tyvär så ska jag ha kvar hårdiskburen :/
men tror du att den skulle få plats?

men tack ändå

Visa signatur

Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

när släpps prodigy M?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

tackar
tyvär så ska jag ha kvar hårdiskburen :/
men tror du att den skulle få plats?

men tack ändå

Blir nog väldigt tight, Recon är typ 7cm djup med kablarna om man ska lyckas dra dem på ett bra sätt.
I fronten har du cirka 4cm fram till HD-buren i botten. (måttade lite snabbt med skjutmåttet, inte 100% exakt)
Även i toppen, mellan radiator och till insidan av frontpanelen är det cirka 4cm, så det får inte plats där heller. Jag kör dock inte H100 utan vanlig 240mm, kan skilja lite.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Blir nog väldigt tight, Recon är typ 7cm djup med kablarna om man ska lyckas dra dem på ett bra sätt.
I fronten har du cirka 4cm fram till HD-buren i botten. (måttade lite snabbt med skjutmåttet, inte 100% exakt)
Även i toppen, mellan radiator och till insidan av frontpanelen är det cirka 4cm, så det får inte plats där heller. Jag kör dock inte H100 utan vanlig 240mm, kan skilja lite.

okej :/
aa får se hur det går

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan! Jag har en fråga. Har ganska nylige köpt mig en Recon. När jag ska installera reconservice så har jag haft problem att komma in i programmet. Jag googlade mitt problem och fann då att man måste öppna upp port i routern för att kunna nå fläktkontrollen. Finns det något enklare sätt att installera programmet? Känner inte att jag behöver ha tillgång till den på andra datorer.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Vet inte om frågan är ställd förut men, När kan vi få se m-atx versionen av Prodigy i Svenska butiker? Ni hade ju någon prototyp på Computex

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av zZerf:

Tjena bitfenix

Hej!

Vi rekommenderar att du använder en mindre modell från Corsair H-serien då kylningen kommer vara nästan densamma som en Corsair H100.

Skrivet av sander00se:

när släpps prodigy M?

Hej där!
Mer information om Prodigy M kommer släppas i slutet av juli.

Skrivet av frizzy10:

Hejsan! Jag har en fråga. Har ganska nylige köpt mig en Recon. När jag ska installera reconservice så har jag haft problem att komma in i programmet. Jag googlade mitt problem och fann då att man måste öppna upp port i routern för att kunna nå fläktkontrollen. Finns det något enklare sätt att installera programmet? Känner inte att jag behöver ha tillgång till den på andra datorer.

Hej!

Du kan testa att installera våran BETA-version!
http://sourceforge.net/projects/phoebetria/

Skrivet av simon253:

Vet inte om frågan är ställd förut men, När kan vi få se m-atx versionen av Prodigy i Svenska butiker? Ni hade ju någon prototyp på Computex

Mer information om just Prodigy M kommer att släppas i slutet av juli så håll utkik!

Permalänk
Medlem

Hej! Undrar om den vanliga Bitfenix Prodigy kommer utgå när Prodigy M kommer?

Personligen så föredrar jag den "vanliga" prodigy när moderkortet ligger ner och m-itx kommer nog alltid räcka för mig som det ser ut.

Tycker Prodigy är ett grymt chassi som ser väldigt snyggt ut, några mindre finslipningar hade man ju dock kunnat göra. Som t ex att handtagen känns lite svaga och att chassit gungar lite så fort man tar tag i det.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Personligen så föredrar jag den "vanliga" prodigy när moderkortet ligger ner och m-itx kommer nog alltid räcka för mig som det ser ut.

Tycker Prodigy är ett grymt chassi som ser väldigt snyggt ut, några mindre finslipningar hade man ju dock kunnat göra. Som t ex att handtagen känns lite svaga och att chassit gungar lite så fort man tar tag i det.

Inte för att jag är någon Bitfenix representant

Men jag tror nog inte att dom gör det, tror det finns många som du som gillar M-ix som det ligger just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Inte för att jag är någon Bitfenix representant

Men jag tror nog inte att dom gör det, tror det finns många som du som gillar M-ix som det ligger just nu

Jo får hoppas på det. Hade varit skönt med en bekräftelse på hur planerna ser ut.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Jo får hoppas på det. Hade varit skönt med en bekräftelse på hur planerna ser ut.

Passa på att köpa ett på direkten så länge då?

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av shogun-r:

Hej!

BitFenix Prodigy kommer inte att utgå när vi släpper BitFenix Prodigy M så du kan vara lugn! Tack för din feedback.

Permalänk
Medlem

Har haft mitt prodigy ett tag och här kommer kommentarer och önskemål.

Hur tänkte ni när man inte kan ha 2x120mm och 5.25 i fronten samtidigt? Detta ger problem eftersom man måste ha 5.25 plåten monterad för att använda alla 3.5 enheter.

Fortfarande efterfrågar jag normala fötter och lister.

Finns det "hålad" sidoplåt med startknapp? Då jag vill ha startknappen på andra sidan utan att kväva GPU.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Dahle86:

Har haft mitt prodigy ett tag och här kommer kommentarer och önskemål.

Hur tänkte ni när man inte kan ha 2x120mm och 5.25 i fronten samtidigt? Detta ger problem eftersom man måste ha 5.25 plåten monterad för att använda alla 3.5 enheter.

Fortfarande efterfrågar jag normala fötter och lister.

Finns det "hålad" sidoplåt med startknapp? Då jag vill ha startknappen på andra sidan utan att kväva GPU.

Hej!

Tack för dina åsikter och din feedback. Har vidarebefordrat detta till BitFenix produktavdelning.
Jag tror att Phenom M kan intressera dig om du är ute efter ett chassi med normala fötter, här har du en liten förhandsvisning: http://www.techpowerup.com/live/images/Computex_2013/bitfenix...

Det finns dessvärre ingen hålad sidopanel med IO för BitFenix Prodigy. De sidopaneler vi har till Prodigy är den som kommer med chassit samt ett med fönster som går att köpa till. BitFenix Prodigy M kommer däremot ha IO placerad på den andra sidan.
-
Den 15e augusti kommer vi att släppa mer information om BitFenix Prodigy M och när den bör finnas tillgänglig här i Sverige.
I september släpps mer information om BitFenix Phenom och BitFenix Phenom M.

Med vänliga hälsningar,
Catarina

Permalänk
Bitfenix

Prodigy M - Vad tycker ni?

Hej Sweclockers!

Som ni kanske sett och hört så släpper vi snart BitFenix Prodigy M och något som vi uppskattar är givetvis feedback, kommentarer och åsikter om våra produkter från er datorentusiaster! Nedan kan ni se en liten förhandsvisning på Prodigy M - Vad tycker ni?
Den 15e augusti kommer vi att släppa mer information om BitFenix Prodigy M och när den bör finnas tillgänglig här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers!

Som ni kanske sett och hört så släpper vi snart BitFenix Prodigy M och något som vi uppskattar är givetvis feedback, kommentarer och åsikter om våra produkter från er datorentusiaster! Nedan kan ni se en liten förhandsvisning på Prodigy M - Vad tycker ni?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/100192...

Ser ju fint ut men min första tanke är att den är uppochner, jag hade velat att fläktarna blåser på GPU.
Se till att man kan montera ODD vanligt och uppochner.
Sätt liknade mesh i botten som på toppen så man kan vända.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers!

Ser trevligt ut, ni har utnyttjat utrymmet till max. Dock ser jag inget fläktfilter till den bakre fläkten.

Permalänk
Avstängd

Hej Sweclockers!

Det ser trångt ut där uppe, får man plats med en h100i + fläktar?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Det ser trångt ut där uppe, får man plats med en h100i + fläktar?

Jag tror det redan sitter en H100I där om du kollar på cpun?

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sampee:

Jag tror det redan sitter en H100I där om du kollar på cpun?

Oh vad bra tack.

Hur kunde jag missa det?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Oh vad bra tack.

Hur kunde jag missa det?

Klockan är trots allt nästan 05.00..