Permalänk
Medlem

Asus HD7770 krashar

Angående: ASUS HD7770-DC-1GD5-V2

Köpte ett 7770 i sommras för att använda det i min HTPC, som jag också ibland soffspelar på. Men det "krashar" ut till Windows lite då och då. Temperaturerna är helt godkända, DirectCu-kylaren gör ett bra jobb. Det verkar snarare att det är nån form av drivrutinsproblem, för spelet stängs inte av på något sätt utan man bara tabbas ut till Windows mitt i spelet eller i filmen. Jag har kört allt från drivrutinerna 12.4 och upp till 12.8, men problemet har återfunnits i alla versioner. Jag inbillar mig dock att det inte sker lika ofta i 12.8.

Vad tror du? Kan detta bero på dåliga drivare eller är det kanske ett undermåligt nätagg eller nåt annat som påverkar?
Och är det någon annan som har haft detta tabbande problemet med samma eller annat kort? Dela i så fall med dig av dina erfarenheter!

Edit: Bild på grafikkortet.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K w/ Scythe Shuriken | 8GB Corsair Vengeance LP PC3-12800 CL9 | ASUS Radeon HD7770 DirectCu 1GB V2 | ASUS Maximus V Gene Z77 | OCZ Vertex 4 128GB | Silverstone GD04B USB 3.0 M-ATX | Corsair CX 430W V2