Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilka av doma skulle passa bf3 bäst?

Permalänk
Medlem

Vilka av doma skulle passa bf3 bäst?

Skulle Redeon HD7850 klara bf3 på högre grafik än Redeon HD6970?.

En till vad skulle dom komma upp i för grafik och vilken fps i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Edit: SööÖÖÖöööK

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

svaret har du i diagrammet.

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
99:e percentilen

Observera dock att de siffrorna inte avspeglar verkligheten. Diagrammet visar att 7970 har minst 68 fps hela tiden. Jag har ett 7970 klockat till 1100 MHz (19 % överklockning) och det snittar väl 55–60 på High (beroende på karta och sånt), men droppar ofta långt under 50.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

det går inte söka i detta forum om du inte är en sök-expert på FBI/CIA/NASA , lättast är att gå in på google och skriva in problemet och sen ta första svaret som länkar till sweclockers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Observera dock att de siffrorna inte avspeglar verkligheten. Diagrammet visar att 7970 har minst 68 fps hela tiden. Jag har ett 7970 klockat till 1100 MHz (19 % överklockning) och det snittar väl 55–60 på High (beroende på karta och sånt), men droppar ofta långt under 50.

Dessa tester är gjorde i singeplayerläge, vilket där dom stämmer

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Observera dock att de siffrorna inte avspeglar verkligheten. Diagrammet visar att 7970 har minst 68 fps hela tiden. Jag har ett 7970 klockat till 1100 MHz (19 % överklockning) och det snittar väl 55–60 på High (beroende på karta och sånt), men droppar ofta långt under 50.

Processor Intel Core i7 3960X @ 4,0 GHz
Moderkort Asus Rampage IV Extreme
Minne 16 GB Corsair Vengeance, 1 600 MHz, 9-9-8-24
Hårddisk Crucial M4 256 GB
Nätaggregat Antec High Current Pro 1 200 W
Skärm
Samsung Syncmaster 305T
LG Flatron W2420R
Operativsystem Windows 7 Professional 64-bit

Observera SC testsystem. Det avspeglar verkligheten om du har dessa komponenter. Det ger en mycket bra och tydlig fingervisning då du jämför grafikkort mot varandra. Hur hög fps DU får beror givetvis på vilka komponenter och även drivrutiner utöver grafikkortet du har. Icke att förglömma även vilken upplösning du kör i.

Skrivet av markus9090:

det går inte söka i detta forum om du inte är en sök-expert på FBI/CIA/NASA , lättast är att gå in på google och skriva in problemet och sen ta första svaret som länkar till sweclockers!

Sökfunktionen fungerar allderles ypperligt. Nu hade ju TS inte ett problem. Han frågade:

Skulle Redeon HD7850 klara bf3 på högre grafik än Redeon HD6970?.

En till vad skulle dom komma upp i för grafik och vilken fps i så fal

l?

Och svaret jag gav honom var svart på vitt. Jag skrev "7850" i sökrutan, väntade 1 sekund, =

Recensioner och artiklar
AMD Radeon HD 7870 och 78502012-03-05

Visst, det finns säkert nya medlemmar som inte känner till att SC löpande gör tabeller/index över grafikkorts prestanda, men du som vart medlem sen januari borde väl känna till detta :)?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Sökfunktionen fungerar allderles ypperligt. Nu hade ju TS inte ett problem. Han frågade:

Skulle Redeon HD7850 klara bf3 på högre grafik än Redeon HD6970?.

En till vad skulle dom komma upp i för grafik och vilken fps i så fal

l?

Och svaret jag gav honom var svart på vitt. Jag skrev "7850" i sökrutan, väntade 1 sekund, =

Recensioner och artiklar
AMD Radeon HD 7870 och 78502012-03-05

Visst, det finns säkert nya medlemmar som inte känner till att SC löpande gör tabeller/index över grafikkorts prestanda, men du som vart medlem sen januari borde väl känna till detta :)?

Jo ja vet att det är offtopic, men du kan inte säga att sökfunktionen fungerar bra!

har testat när jag är inne på en tråd att skriva EXAKT samma rubrik i "sök" och den hittar ingenting.

Har gjort detta testet på ca 15-20 trådar

Går du in på google och skriver exakt samma sak så kommer man dock rätt:)

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Observera dock att de siffrorna inte avspeglar verkligheten. Diagrammet visar att 7970 har minst 68 fps hela tiden. Jag har ett 7970 klockat till 1100 MHz (19 % överklockning) och det snittar väl 55–60 på High (beroende på karta och sånt), men droppar ofta långt under 50.

Specs?

Skrivet av markus9090:

Jo ja vet att det är offtopic, men du kan inte säga att sökfunktionen fungerar bra!

har testat när jag är inne på en tråd att skriva EXAKT samma rubrik i "sök" och den hittar ingenting.

Har gjort detta testet på ca 15-20 trådar

Går du in på google och skriver exakt samma sak så kommer man rätt:)

Jag skrev "doma" i sök rutan och denna tråd hamnade överst direkt. Konstigt att det fungerar varje gång för mig men inte för dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Jo ja vet att det är offtopic, men du kan inte säga att sökfunktionen fungerar bra!

har testat när jag är inne på en tråd att skriva EXAKT samma rubrik i "sök" och den hittar ingenting.

Har gjort detta testet på ca 15-20 trådar

Går du in på google och skriver exakt samma sak så kommer man rätt:)

Det var märkligt, har själv aldrig haft problem med sökfunktionen. Skriver jag in "Vilka av doma skulle passa bf3 bäst?" i sök så kommer denna tråd upp.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Det var märkligt, har själv aldrig haft problem med sökfunktionen. Skriver jag in "Vilka av doma skulle passa bf3 bäst?" i sök så kommer denna tråd upp.

Jasså?:S jag får bara upp att "inga trådar hittades" :S har alltid fått de:S

EDIT: testade även denna tråd med samma resultat:S

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av eparaggare:

Dessa tester är gjorde i singeplayerläge, vilket där dom stämmer

Jag vet. Alltså inte verkligheten. Hur många sitter och spelar kampanjen om och om och om igen? Man köper BF3 för multiplayer, och det är i multiplayer det är intressant vilken framerate man får.

Skrivet av StabTheDrama:
Skrivet av Blesk:

Processor Intel Core i7 3960X @ 4,0 GHz
Moderkort Asus Rampage IV Extreme
Minne 16 GB Corsair Vengeance, 1 600 MHz, 9-9-8-24
Hårddisk Crucial M4 256 GB
Nätaggregat Antec High Current Pro 1 200 W
Skärm
Samsung Syncmaster 305T
LG Flatron W2420R
Operativsystem Windows 7 Professional 64-bit

Observera SC testsystem. Det avspeglar verkligheten om du har dessa komponenter. Det ger en mycket bra och tydlig fingervisning då du jämför grafikkort mot varandra. Hur hög fps DU får beror givetvis på vilka komponenter och även drivrutiner utöver grafikkortet du har. Icke att förglömma även vilken upplösning du kör i.

Isåfall skulle väl alla deras tabeller och diagram vara irrelevanta, eftersom det är väldigt få som har exakt de delarna. För övrigt har jag:
Intel Core i7 2600K @ 4 GHz
ASRock Z68 Extreme3 Gen3
Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz CL9
Corsair Force GT 120GB
Corsair HX750

Jag har svårt att tro att någon av de delarna flaskar i BF3. Jag spelar förstås i 1920x1080, eftersom det var den upplösningen som användes i diagrammet. Jag har 12.8, så det ska inte kunna vara drivrutinsproblem.

Jag menade bara att SweClockers diagram är glädjesiffror. Jag vet att det beror på att de testar i singleplayer, och jag borde ha skrivit det, det håller jag med om. Jag ville inte att TS skulle behöva bli besviken.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av markus9090:

Jo ja vet att det är offtopic, men du kan inte säga att sökfunktionen fungerar bra!

har testat när jag är inne på en tråd att skriva EXAKT samma rubrik i "sök" och den hittar ingenting.

Har gjort detta testet på ca 15-20 trådar

Går du in på google och skriver exakt samma sak så kommer man dock rätt:)

Skrivet av StabTheDrama:

Jag skrev "doma" i sök rutan och denna tråd hamnade överst direkt. Konstigt att det fungerar varje gång för mig men inte för dig...

Skrivet av Blesk:

Det var märkligt, har själv aldrig haft problem med sökfunktionen. Skriver jag in "Vilka av doma skulle passa bf3 bäst?" i sök så kommer denna tråd upp.

Skrivet av markus9090:

Jasså?:S jag får bara upp att "inga trådar hittades" :S har alltid fått de:S

EDIT: testade även denna tråd med samma resultat:S

Om jag får ge ett tips så är det att använda Google och inkludera sökordet site:sweclockers.com. Mycket bättre resultat än forumets sökfunktion.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Testen är även för singleplayer om jag inte minns fel.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -