Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

8024 med Mecenat
Har du fixat så det är rätt med benify, för 8495 är ordinarie pris

Ja.

Permalänk
Skrivet av Klockverk:

Produkt: Seagate Expansion Desktop, 6 TB, Extern Hårddisk, 3,5 tum, USB 3.0
Länk: https://www.amazon.se/Seagate-Expansion-Hårddisk-Notebook-Mod...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4899993
Pris: 1020 kr

Ser att den inte är i lager förrän 9 december 2020 nu, ursäkta

Ni som är mer insatta i externa hårddiskar, är detta ett bra pris? Visserligen är 6 TB lite väl mycket då jag främst behöver sortera dokument och bilder men kan passa på om det är ett bra erbjudande

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Jag beställde en hårddisk på cdon via Xstra Digital Storage. Dom flyttade fram datumet för frakt ett par gånger och lämnade inte in paketet. Jag hade dock bara tålamod att vänta ca 2 veckor. Sen avbeställde jag den via cdon varpå Xstra Digital Storage svarade inom ett par timmar att dom makulerat ordern.

Beställde några hårddiskar från det företaget (via Cdon) den 10/10 som enligt dom skulle finnas i lager (2 st 6TB Toshiba och 1 st Seagate 8TB), det förhalades och bortförklarades vid åtskilliga kontakter, men i slutet på förra veckan dök förvånande nog Toshibadiskarna upp och idag kom FedEx med Seagaten.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd

Kanon pris på en riktigt snabb m.2 SSD med lagringsutrymmet 960GB . Blir nog ett klipp för mig iaf!

https://www.komplett.se/product/1153863/datorutrustning/lagri...-

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenheter av ThunderDrive.io? Jag fick erbjudande via GDGT deals och med koden APPS40 skulle det kosta 35,40$ för lifetime 2Tb cloud lagring vilket rent spontant verkar FÖR bra för att inte ha nån hake någonstans. Så jag tänkte postar här i diskussionstråden om någon vet mer...

https://deals.gdgt.com/sales/thunderdrive-cloud-storage-lifet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellowk:

Någon som har erfarenheter av ThunderDrive.io? Jag fick erbjudande via GDGT deals och med koden APPS40 skulle det kosta 35,40$ för lifetime 2Tb cloud lagring vilket rent spontant verkar FÖR bra för att inte ha nån hake någonstans. Så jag tänkte postar här i diskussionstråden om någon vet mer...

https://deals.gdgt.com/sales/thunderdrive-cloud-storage-lifet...

Verkar inte vara något att rekommendera!
https://www.trustpilot.com/review/thunderdrive.io

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk

Ni som köpte skärmstativ från Amazon (Märke HUANO) förut, hur är de?
Är de värda fullpris? Kan någon jämföra med Deltaco-stativen som säljs av inet just nu?

Menar t.ex. denna https://www.amazon.se/HUANUO-bildsk%C3%A4rmsarm-roterbar-gasf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSide:

Ni som köpte skärmstativ från Amazon (Märke HUANO) förut, hur är de?
Är de värda fullpris? Kan någon jämföra med Deltaco-stativen som säljs av inet just nu?

Menar t.ex. denna https://www.amazon.se/HUANUO-bildsk%C3%A4rmsarm-roterbar-gasf...

Jag köpte stativet för två skärmar för 60kr och testade det lite snabbt i 5min sen bytte jag tillbaks till mitt gamla stativ som jag tycker känns mycket stadigare.
Som sagt, jag testade stativet bara 5 min med 2st 27" och jag gillade det inte, men gav ju inte stativet en ärlig chans heller.
Nu ligger det nedpackat i en låda nere i källaren.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/2515908/deltaco-arm-0351-gasdrive...
Jag är sugen på detta stativ, någon som kan avslöja måttet på fot-ryggen? Alltså delen som hamnar mellan skrivbordet och väggen, då skrivbordet står med någon centimeters mellanrum för sladdar att ta sig in bakom tänker jag att det kan gå, men vill ogärna dra ut det ytterligare då skivan är 3 meter lång och mellanrummet skulle bli störande i andra änden utan armar eller sladd :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plusmoms:

Som sagt så bygger jag min bedömning utifrån vad jag läst från andra som testat den. Jag har personligen inte ägt en Q950T.
Men det krävs ju inte mycket efterforskning för att bli tveksam till ett köp ett ljudsystem som kostar 15.000:- (ordinarie pris). Även när det kostar kring 7000:- känns det inte som ett givet köp. Ska jag försöka sammanfatta det hela är det dålig användarupplevelse. Det blir aldrig som utlovat och du sitter och pillar på inställningar istället för att njuta av ljudet.

Sonos arc levererar som utlovat (förutsatt att du kör eARC). Plug and play och grymt ljud är det jag eftersöker.

Finns Q950T eller någon annan ljudlimpa från Samsung med på någon form av topplista?

Själv köpte jag HW-Q86R (2019 års modell, kallad HW-Q80R i de flesta länder) för strax under 5000 kr nyligen. Är väldigt nöjd med den och den fanns länge i topp på RTINGS lista över "Best soundbars" inom sin priskategori. Den fick dock bättre betyg än årets modeller i deras recension (därför jag köpte den, nu när den fått eARC-stöd i senaste firmware-uppdateringen) men det indikerar i alla fall att Samsung brukar kunna göra bra soundbars. Den har fått mig att uppskatta ljudspåret för exempelvis The Mandalorian och Rogue One på ett helt annat sätt än innan.

Det enda som var dåligt var hur den vägrade att ansluta till mitt WiFi men ingen funktion som jag bryr mig om kräver heller det så det gör mig inget. Var bara att koppla in och använda direkt. Sonos produkter kräver ju faktiskt konfiguration via en app för att alls fungera så ur den synvinkeln är de mindre plug and play än dessa. Gissar dock att du snarare menar bra förkonfigurerade ljudinställningar?

Har dock hört mycket bra saker om Sonos Arc också, men kan nog vara så att den rabatteras först någon gång nästa år när den blivit lite äldre och de närmar sig en lansering av en efterföljare. Med det sagt skadar det ju inte att ändå hålla utkik om det är en produkt man är intresserad av.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Tips som alla här kanske redan har koll på men som ändå blev nytt för mig idag...
jag skapade och använda mig av Komponentkoll för att köpa denna dator idag: https://komponentkoll.se/bygg/olMXg

Men jag upptäckte att priserna som den förhandsvisar inte är helt korrekta. Jag lyckades få ned mina kostnader drygt 300kr genom att öppna upp varje återförsäljare för varje komponent. Vissa hade lägre priser än som stod via komponentkoll och andra hade högre. Så hade jag kört rakt av på deras rekommendation så hade det blivit dyrare i slutändan.

TIPS: Men andra ord så supervärt att gå in på återförsäljarna och dubbelkolla så att priserna stämmer, finns hundralappar att tjäna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomat2:

.....
TIPS: Men andra ord så supervärt att gå in på återförsäljarna och dubbelkolla så att priserna stämmer, finns hundralappar att tjäna!

*spara

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr_Flash:

Att sätta tid på att leta efter billigare priser på något som man redan tänkt köpa tycker jag då är att tjäna pengar eftersom arbetet man gör ger en mer pengar i slutändan än vad man skulle haft innan

Permalänk
Medlem

Hur är det att köpa mobilabonnemang + mobil på comviq? Kan man ångra abonnemanget och behålla mobilen som man kan på tele2 och sedan få slutfaktura?

Permalänk
Skrivet av Rickepip:

Hur är det att köpa mobilabonnemang + mobil på comviq? Kan man ångra abonnemanget och behålla mobilen som man kan på tele2 och sedan få slutfaktura?

Tele2 har ingen bindingstid på abonnemangen, på Comviq blir det 24 månader bindningstid på abonnemanget med 24 månader avbetalning på telefonen. Så det går inte göra som på Tele2, det blir slutfaktura på 24 månader mobil+abonnemang i så fall. Vid ånger på abonnemang ångras telefonen också.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

Syrran min letar ny, större skärm för jobb, någon som sett något bra erbjudande? 30''+ och frekvens spelar ingen roll.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TzunSu:

Syrran min letar ny, större skärm för jobb, någon som sett något bra erbjudande? 30''+ och frekvens spelar ingen roll.

Det är extremt dåligt med skärmar men lite rea är det ju på denna https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...
Annars är det kanske inte helt fel att köpa en mindre 4k tv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Någon som kan fixa bra deal på en z fold2 ev med abonnemang? 😃 tycker Telenor var lite snåla med enbart 50kr rabatt om jag blev bunden kund

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Någon som kan fixa bra deal på en z fold2 ev med abonnemang? 😃 tycker Telenor var lite snåla med enbart 50kr rabatt om jag blev bunden kund

Telenor har helt slopat bindningstid, vill du ha bra pris mot att binda upp dig så ska du nog kolla på operatörer som fortfarande använder sig av den sortens abonnemang Telia, Comviq och Tre på rak arm, men förmodligen även Halebop och Hallon. Tele2 och Telenor är däremot helt utan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Telenor har helt slopat bindningstid, vill du ha bra pris mot att binda upp dig så ska du nog kolla på operatörer som fortfarande använder sig av den sortens abonnemang Telia, Comviq och Tre på rak arm, men förmodligen även Halebop och Hallon. Tele2 och Telenor är däremot helt utan!

Telenor gav 50kr rabatt om man hade telefon på avbetalning hos dom så ”binda sig” kanske var fel val men det är ju typ det man är om man betalar av känner jag 😁 3 kunde inte ens erbjuda familjelösning med just den telefonen av någon dum anledning så där förlorade dom en ny kund 🤷🏻

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Telenor gav 50kr rabatt om man hade telefon på avbetalning hos dom så ”binda sig” kanske var fel val men det är ju typ det man är om man betalar av känner jag 😁 3 kunde inte ens erbjuda familjelösning med just den telefonen av någon dum anledning så där förlorade dom en ny kund 🤷🏻

Hos telia verkar du ju iallafall spara 2600 i förhållande till kontantpriset, men du förlorar samma summa på att teckna deras abonnemang i 2 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Auktion på hörlurar.
Så pass många att man borde kunna få sig ett par för bra pris.
Lägger man 50kr som bud landar det på 185kr.
Blåmärke HBL-600 och HBL-800

https://www.pn-trading.se/Auktioner.aspx#tabselect=A3Astores1...

Tillkommer det inte massa avgifter och moms på dem?
(eller var det annat ställe jag tänker på)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Tillkommer det inte massa avgifter och moms på dem?
(eller var det annat ställe jag tänker på)

Tillkommer moms på 25% och slagavgift på 10% plus moms (totalt minst 125 kr).

Sedan måste du få hem prylarna på något vis.

Permalänk
Medlem

Skulle beställa en billigare 2 tb ssd m2 innan fredagen är slut och ingen är aktiv längre... Hoppas det kommer mer innan jul

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Tillkommer det inte massa avgifter och moms på dem?
(eller var det annat ställe jag tänker på)

Jo men precis. Så bud på 50kr landar på 185kr efter allt. Så bra pris för dessa lurar hur som.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Blocket har halva priset på vissa kategorier till och med imorgon. Hoppas det är OK att tipsa om, vi alla behöver bidra till en mer cirkulär/hållbar miljö och ekonomi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Podukt: Sony WH-1000XM4 BT-hörlurar
Länk: https://www.eglobalcentraleu.com/sony-wh-1000xm4-wireless-noi...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5250941
Pris: 2850 kr

€280, dvs. priset hamnar runt 2850:- Verkar som att man kan få en €10-15 värdekod ifall man signar up sig för nyhetsbrev/sms (dvs. säljer sin själ )

OBS: EglobalcentralEU får lite sådär betyg på Trustpilot.

Jag har handlat av EglobalcentralEU för något år sedan och fick grejerna. Men Satsar inte på Sony Mx mer då mina gamla Mx2 är döda då jag haft dem ute. Andra gången det hänt. Troligen batteriet som farit illa och är ett känt problem på MX1,2 och 3. Blev ett par realurar för 1500 kr = JABRA ELITE 85H BLACK istället. Redan testat i regn några timmar. Håller för det. Ljudet är bättre på Sony men efter lite inspelning av lurarna så märker jag det inte längre. Lite vana också att gå från mullrig bas till mer snärtig. Och helt underbart att ha riktiga knappar istället för toutch-control.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av carlen:

Produkt: TV 42"
Länk: https://www.amazon.se/DYON-TV-apparat-hotelll%C3%A4ge-USB-med...
Kategori:TV
Prisjakt: okänd
Pris: 1675kr

Bra pris på en 42" TV. Funkar säkert fint för sovrum / sommarstuga. Men rekommenderar o kika recensioner o googla om den iom ej känt märke

1590kr på conrad, cdon mm.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av priinseen:

1590kr på conrad, cdon mm.

Är inte det på 32”-modellen?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord