Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa Samsung 65 tummare skulle ni satsa på:

Q95T - Pris 17.990:-
Q90T - Pris 16.990:-
Q80T - Pris 11.990:-

eller 65" The Frame Smart 4K TV (2020) - Pris 12.990:-

Samtliga priser är med studentrabatt (mecenat) från Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plusmoms:

Utifrån diverse reviews är jag inte super imponerad av dessa. Jag hoppas Sonos arc kommer med något erbjudande till årets BF.

Har sett att på torsdag ska det komma för Sonos Beam, som är den äldre versionen. Hifiklubben och Elgiganten kommer ha det om inte fler.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av qnorsten:

Tack för tipset, slog till nu. Även om jag redan äger ett par Jaybird X4. Kan man alltså avbryta prenumerationen direkt på en gång nu eller behöver man vänta tills man fått hörlurarna?

Det gick att avbryta direkt när man fått inloggningsuppgifterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plusmoms:

Vilken av dessa Samsung 65 tummare skulle ni satsa på:

Q95T - Pris 17.990:-
Q90T - Pris 16.990:-
Q80T - Pris 11.990:-

eller 65" The Frame Smart 4K TV (2020) - Pris 12.990:-

Samtliga priser är med studentrabatt (mecenat) från Samsung.

Skillnaden mellan Q95T och Q90T är att du får en OneConnectBox som gör att du har en separat box där allt kopplas till och från den går det endast en sladd till tvn, annars är dem identiska. Så smaksak om man vill betala extra för det, gjorde själv det
Q80T har lite sämre reflexskydd så om du har mycket ljus är den inte lika bra som dem dyrare modellerna. Frame har jag tyvärr ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plusmoms:

Utifrån diverse reviews är jag inte super imponerad av dessa. Jag hoppas Sonos arc kommer med något erbjudande till årets BF.

Du är inte jätteimponerad av Q950T men en Sonos Arc gör dig det? Hade gärna höra dina motiveringar.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SkyThread:

Skillnaden mellan Q95T och Q90T är att du får en OneConnectBox som gör att du har en separat box där allt kopplas till och från den går det endast en sladd till tvn, annars är dem identiska. Så smaksak om man vill betala extra för det, gjorde själv det
Q80T har lite sämre reflexskydd så om du har mycket ljus är den inte lika bra som dem dyrare modellerna. Frame har jag tyvärr ingen aning om.

The Frame och Serif motsvarade i alla fall förra året typ en Q70R i panelen har jag för mig, så kanske som en Q70T nu känns ju ganska logiskt.

Permalänk
Medlem

Jag beställde också Prenumerationen med mot faktura, var ingen faktura med hörlurarna, någon annan som tog mot faktura som fått den?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Du är inte jätteimponerad av Q950T men en Sonos Arc gör dig det? Hade gärna höra dina motiveringar.

Som sagt så bygger jag min bedömning utifrån vad jag läst från andra som testat den. Jag har personligen inte ägt en Q950T.
Men det krävs ju inte mycket efterforskning för att bli tveksam till ett köp ett ljudsystem som kostar 15.000:- (ordinarie pris). Även när det kostar kring 7000:- känns det inte som ett givet köp. Ska jag försöka sammanfatta det hela är det dålig användarupplevelse. Det blir aldrig som utlovat och du sitter och pillar på inställningar istället för att njuta av ljudet.

Sonos arc levererar som utlovat (förutsatt att du kör eARC). Plug and play och grymt ljud är det jag eftersöker.

Finns Q950T eller någon annan ljudlimpa från Samsung med på någon form av topplista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

The Frame och Serif motsvarade i alla fall förra året typ en Q70R i panelen har jag för mig, så kanske som en Q70T nu känns ju ganska logiskt.

Om jag minns rätt från @laxpudding motsvarar förra årets Q70R -> Q80T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Jag beställde också Prenumerationen med mot faktura, var ingen faktura med hörlurarna, någon annan som tog mot faktura som fått den?

Om du beställde med klarna faktura, brukar dem skicka fakturan när varorna skickas, vilket är mars nästa år troligen. Valde själv klarna betala direkt. Har du appen så kan du se även de som bara lagts in i klarna med inte fakturerats ännu.

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas så spännande erbjudanden i år eller är det på fredag dem kommer?
Känns som att butikerna har dessa erbjudanden en gång i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Japp.

"Mellan den 28 och 30 oktober 2020 har du gjort minst en beställning från en eller flera tredjepartssäljare (även kallade Marketplace-säljare) på Amazon.se, som sedan annullerats. Om du debiterades för beställningen/beställningarna har beloppet återbetalats till dig, alternativt återbetalas det inom kort.

Amazon strävar alltid efter att erbjuda den bästa kundupplevelsen och vi beklagar att din beställning har annullerats. Som kompensation för besväret detta orsakade, vill vi erbjuda dig ett presentkort på 100 kr att handla för. Presentkortet finns på Ditt konto på Amazon.se (https://www.amazon.se/ditt-konto) och du kan använda ditt presentkortssaldo vid nästa beställning. Ditt presentkortssaldo dras av i kassan."

Ingen kompensation i någon form här. Men det får vara ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Ingen kompensation i någon form här. Men det får vara ok.

Fick 100:- för min första avbeställning, inget för dom 10 efter. Amazon kom nog på att det skulle bli lite väl dyrt för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Fick också hem dessa Adidas-hörlurar idag och det blev gråa färger och tyvärr inte rosa men det gör faktiskt ingenting för mig.

Dessa lurarna är så sjukt snygga! Sitter perfekt vid öronen och det är verkligen bekvämt. Ljudet var faktiskt 7,5/10 för mig! Det är ju inga ANC-lurar precis men dessa är så praktiska att jag är verkligen imponerad. Behöver inte vara rädd att tappa lurarna varje gång man ska springa iväg för att hinna med bussen/tåget/t-bana 16 timmars batteritid ska kunna räcka för hela dagen.

Man får med så mycket i paketet: (fodral och alla dessa olika storlekar på kuddarna).

Måste vara helt ärlig: hade jag fått det för originalpriset så hade jag kanske till och med köpt det ändå. Visste tyvärr inte om dessa lurar sedan tidigare så man får tacka @Sebbe_a som tipsade!

Väntade faktiskt på att just Sony WH-1000XM4 ska sänkas ner i pris nu under BF men nu behöver jag inte Sony längre på ett tag!

Exakt, det är ett par bra rackare, löjligt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Skillnaden mellan Q95T och Q90T är att du får en OneConnectBox som gör att du har en separat box där allt kopplas till och från den går det endast en sladd till tvn, annars är dem identiska. Så smaksak om man vill betala extra för det, gjorde själv det

Fjärrkontrollen till Q95T är också i metall om jag har fattat det rätt En liten sak kanske, men det höjer definitivt premiumkänslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Fjärrkontrollen till Q95T är också i metall om jag har fattat det rätt En liten sak kanske, men det höjer definitivt premiumkänslan.

Jaha, det stämmer att fjärrkontrollen är i metal (bara tunt runt om, plast inuti). Har tyvärr inte sett den på Q90t så kan inte säga något om den, men då fick man kanske lite mer än bara lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Skillnaden mellan Q95T och Q90T är att du får en OneConnectBox som gör att du har en separat box där allt kopplas till och från den går det endast en sladd till tvn, annars är dem identiska. Så smaksak om man vill betala extra för det, gjorde själv det
Q80T har lite sämre reflexskydd så om du har mycket ljus är den inte lika bra som dem dyrare modellerna. Frame har jag tyvärr ingen aning om.

OneConnectBox i mitt hjärta. Så bra grej. Har en 2019, en 85a, tokvärt att betala extra för.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mellan Q90T och 95T så är det "one connect box" som är skillnaden (även Q80T saknar one connect box).
Q90 samt 95 har båda "anti glare" vilket betyder att den reflekterar bort nästan allt ljus.

"There are not many differences between the Samsung Q80T and Q90T. The major difference between them is the number of dimming zones of their local dimming."

Hade satsat på Q95T om valet stod mellan 90 samt 95.

Vilken av dessa Samsung 65 tummare skulle ni satsa på:

Q95T - Pris 17.990:-
Q90T - Pris 16.990:-
Q80T - Pris 11.990:-

eller 65" The Frame Smart 4K TV (2020) - Pris 12.990:-

Samtliga priser är med studentrabatt (mecenat) från Samsung.
[/quote]

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

OneConnect box är riktigt grym om man väljer att montera upp den på väggen med Samsungs No-Gap wallmount.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

OneConnect box är riktigt grym om man väljer att montera upp den på väggen med Samsungs No-Gap wallmount.

Många som är missnöjda med det fästet, jag hoppade det pga detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Hade satsat på Q95T om valet stod mellan 90 samt 95.

Jag valde att köra på 90 för att slippa OneConnect box. Det räcker med digitalbox och appletv för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

OneConnect box är riktigt grym om man väljer att montera upp den på väggen med Samsungs No-Gap wallmount.

Jag har en Q95T med no gap. För att få TVn rak mot väggen blev det till slut en glipa på 3cm runtom. Så det är snarare ett small gap än ett no gap. Med reservation för SBS från min sida. Oavsett så är det sjukt tacksamt att fippla med sladdarna vid boxen istället för bakom TVn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag har en Q95T med no gap. För att få TVn rak mot väggen blev det till slut en glipa på 3cm runtom. Så det är snarare ett small gap än ett no gap. Med reservation för SBS från min sida. Oavsett så är det sjukt tacksamt att fippla med sladdarna vid boxen istället för bakom TVn.

Vore det möjligt för dig att fixa bilder? Jag har inte hämtat ut mitt ännu från elgiganten.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plusmoms:

Vilken av dessa Samsung 65 tummare skulle ni satsa på:

Q95T - Pris 17.990:-
Q90T - Pris 16.990:-
Q80T - Pris 11.990:-

eller 65" The Frame Smart 4K TV (2020) - Pris 12.990:-

Samtliga priser är med studentrabatt (mecenat) från Samsung.

Beställde en 55 - Q90T igår. Betydligt bättre vs Q80T. Mycket bättre PQ. Q80 har låg kontrast och inte alls lika tryck i bilden som Q90T!

Permalänk
Medlem

Letar efter en ~34” ultrawide-skärm för ca 4000kr. Finns det några bra deals nu under black week?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Letar efter en ~34” ultrawide-skärm för ca 4000kr. Finns det några bra deals nu under black week?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Letar efter en ~34” ultrawide-skärm för ca 4000kr. Finns det några bra deals nu under black week?

Jag skulle säga den på komplett, deras svive. https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5329534

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Santrium:

Letar efter en ~34” ultrawide-skärm för ca 4000kr. Finns det några bra deals nu under black week?

Skrivet av Stidt-O:

Jag skulle säga den på komplett, deras svive. https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5329534

Vet inte om den är bättre eller sämre än Svive-skärmen men denna finns också: https://www.komplett.se/product/1165706/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Medlem

8024 med Mecenat
Har du fixat så det är rätt med benify, för 8495 är ordinarie pris