Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av willienelpson:

Någon som har koll på hur mycket sämre 8GB varianten av 3060 är? Höll nästan på att rekommendera den till en polare men såg precis att det var snik versionen.

Du kan scrolla upp några inlägg, eller klicka här.
Hardware Unboxed (bland andra) har publicerat en måttligt positiv video, här.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av 404sam:

Någon som har koll på vad skillnaden är mellan ovanstående och följande? :
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3682147

Rättning
Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Någon som har koll på vad skillnaden är mellan ovanstående och följande? :
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3682147

Inget vad jag vet, verkar vara samma. MSRP på 7000+kr så de sätter väl det som originalpris som vanligt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 404sam:
Skrivet av ClubT:

Någon som har koll på vad skillnaden är mellan ovanstående och följande? :
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3682147

Classic och V2N är samma produkt, finns nyare variant som heter L3 med bland annat inbyggd dörrklocka och annan typ av låskista.

billigast jag kan hitta V2N/Classic är kjell&co för 3 649 kr så inget fynd för 3 990 kr
https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/smarta-las/yale...

Citat:

V1
Den första varianten, såldes mellan augusti 2011 och april 2013. V1 har ingen synlig märkning.

V2
Introducerades april 2013. Utsidans enhet är under i handtaget märkt med V2. Till skillnad från V1 går V2 att integrera med larm hos våra partners.

Classic (tidigare V2N)
Introducerades parallellt med V2 april 2016. Utsidans enhet är under handtaget märkt med V2N eller Classic.

L3 – vårt senaste Yale Doorman
Introducerades på marknaden i slutet av 2020. Låset kan integreras med Yale Access App och kopplas tilll ditt smarta hem.

Om nyckelbrickor:
Om du har ett V1 eller V2 sedan tidigare och köper en Classic eller L3 fortsätter du använda de brickor ni har sedan tidigare.
Nyckelbricka Classic fungerar bara i Classic lås medan den tidigare nyckelbrickan, med Yale Doorman märket, fungerar i alla versioner av Yale Doorman.
Till L3 kan du använda upp till 30 nyckelbrickor. Har du ett system med flera lås och kombinerar L3 och Classic kan dock fortfarande max 6 av brickorna brickor användas till de som är av modellen Classic.

https://www.yalehome.com/se/sv/support/products/smart-locks/y...

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av 404sam:

6100 låter väldigt lågt, kan du förklara steg för steg hur du bär dig åt? Själv hamnar jag på ~10700 med ~500 i inbytesvärde.

Gissar att du inte klickat vidare till kassan det är då rabatten syns

Permalänk
Medlem
Skrivet av pattwall:

Gissar att du inte klickat vidare till kassan det är då rabatten syns

Menar du att jag måste registrera mig med BankID hos mobiloperatören i fråga för att få det verkliga priset? Detta är genom Benify, gjort inbyte + abonnemang.

-

Utan Benify lyckas jag få ner priset till ~9500, detta efter att jag tryckt på "Kassa" efter sammanfattningen.

Tog bort stora bilder
Permalänk
Medlem
Skrivet av 404sam:

Menar du att jag måste registrera mig med BankID hos mobiloperatören i fråga för att få det verkliga priset? Detta är genom Benify, gjort inbyte + abonnemang.

https://files.catbox.moe/rxi8ql.jpg

-

Utan Benify lyckas jag få ner priset till ~9500, detta efter att jag tryckt på "Kassa" efter sammanfattningen.

https://files.catbox.moe/2c9mjp.jpg
https://files.catbox.moe/hcu11c.jpg

Tror snarare att det beror på att en S23 ultra är dyrare än en vanlig S23.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 404sam:

det verkliga priset?

Du har valt en Ultra.
Vill du ha en billigare variant är det s23 som alla pratar om här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Tror snarare att det beror på att en S23 ultra är dyrare än en vanlig S23.

Skrivet av Bozzeta:

Du har valt en Ultra.
Vill du ha en billigare variant är det s23 som alla pratar om här.

Oj jaha, det var inte så konstigt då.

Ursäkta för missförståndet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Nu när Steam decken är på REA så är ju den stora frågan, vilken modell bör man satsa på? Så lockad av den dyraste men frågan är om den där anti-glare-grejan är "värt" det. Sen minnesmängden såklart men den går ju att byta själv.

Blev en 64GB, skärmskydd från Amazon och 2TB SSD från Aliexpress för totalt ~$540, kände att om jag väl öppnar den så kan jag lika gärna slänga in 2TB men går att komma billigt undan om man väljer att installera 512GB/1TB själv alternativt kompletterar med ett SD-kort.

Har enbart sett en 512GB-variant så vet ej hur bilden på dessa andra är, men kände att färgerna var något svaga till fördel att man inte kunde se sig själv i reflektionen så om jag känner att jag behöver det slänger jag bara på ett antireflekterande skärmskydd. Går nog inte att bli missnöjd oavsett vilken man tar, detta blir perfekt till tågpendlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Tror snarare att det beror på att en S23 ultra är dyrare än en vanlig S23.

Jo såklart mitt pris var på en vanlig 23

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakken:

Blev en 64GB, skärmskydd från Amazon och 2TB SSD från Aliexpress för totalt ~$540, kände att om jag väl öppnar den så kan jag lika gärna slänga in 2TB men går att komma billigt undan om man väljer att installera 512GB/1TB själv alternativt kompletterar med ett SD-kort.

Har enbart sett en 512GB-variant så vet ej hur bilden på dessa andra är, men kände att färgerna var något svaga till fördel att man inte kunde se sig själv i reflektionen så om jag känner att jag behöver det slänger jag bara på ett antireflekterande skärmskydd. Går nog inte att bli missnöjd oavsett vilken man tar, detta blir perfekt till tågpendlingen.

Vilken SSD beställde du?
Kollat lite på Corsairs, men gick in på AliExpress nu och såg att man fick en 2TB(En WD SN740) för ungefär samma pris som Corsair kostar i Sverige.

Funderar även på om 2TB verkligen behövs, 1000kr för 1TB är ju rätt överkomligt

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av detta men vill veta hur det funkar rent praktiskt med det finstilta.

Gäller detta fortfarande? Min uträkning hamnar någonstans runt 9-10 lax, skulle någon kunna förtydliga hur det funkar efter man säger upp abonnemanget efter 14 dagar, har man inte skrivit kontrakt för 36 månader och måste betala straffavgift för att säga upp i förtid?

Tacksam för svar!

Skrivet av AndyX:

Galaxy s23 128gb
5 745:- kontant

https://www.tele2.se/mobilt/mobiler/samsung/samsung-galaxy-s2...

Tele2 har även ett butikserbjudande. Om du "byter in" en telefon vid köp av S23 (vilken som helst) får du ett par Samsung Galaxy Buds Pro på köpet också. 🙂

För er som vill teckna, köp en S23 med abonemang i butik och byt in en skräptelefon så får du galaxy buds pro. Vänta 14 dagar för att ångerrätten på abonemanget ska löpa ut. Säg upp abonemanget och betala slutfaktura. 5745:- + kostnaden för abonemanget 1 månad.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av shirai:

Jag är intresserad av detta men vill veta hur det funkar rent praktiskt med det finstilta.

Gäller detta fortfarande? Min uträkning hamnar någonstans runt 9-10 lax, skulle någon kunna förtydliga hur det funkar efter man säger upp abonnemanget efter 14 dagar, har man inte skrivit kontrakt för 36 månader och måste betala straffavgift för att säga upp i förtid?

Tacksam för svar!

Inlägg flyttat till rätt tråd.

Korta svaret är att ÅF måste redovisa MTK, minsta totalkostnad. Detta är inget man kan fula sig med utan står det minsta totalkostnad 5746 kr så är det även vad man ska kunna uppnå.

Är det bundet abonnemang så blir det en MTK som återspeglar mobilen, avgifter och 12-24-36 mån abonnemangskostnad. I detta fallet var abonnemanget obundet varför MTK var så pass låg.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Vilken SSD beställde du?
Kollat lite på Corsairs, men gick in på AliExpress nu och såg att man fick en 2TB(En WD SN740) för ungefär samma pris som Corsair kostar i Sverige.

Funderar även på om 2TB verkligen behövs, 1000kr för 1TB är ju rätt överkomligt

Beställde en WD SN740, 2TB behövs nog inte nej utan 1TB räcker nog gott och väl, sedan går det att komplettera med ett SD-kort om det skulle behövs i framtiden om man märker att utrymmet börjar ta slut (vilket jag har svårt att tro kommer ske snabbt även med 1TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakken:

Beställde en WD SN740, 2TB behövs nog inte nej utan 1TB räcker nog gott och väl, sedan går det att komplettera med ett SD-kort om det skulle behövs i framtiden om man märker att utrymmet börjar ta slut (vilket jag har svårt att tro kommer ske snabbt även med 1TB).

Du inspirerade mig omedvetandes 😂

2TB blev det, då kan jag dualboota med 1TB per partition, då behöver jag inte snåla med spel oavsett uppstart 😅

Stavfel
Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Du inspirerade mig omedvetandes 😂

2TB blev det, då kan jag dualboota med 1TB per partion, då behöver jag inte snåla med spel oavsett uppstart 😅

Yes, går att göra lite vad man vill med 2TB utan att behöva oroa sig, nu är det den jobbiga väntan som börjar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag fick ett mail men inte en bild med. Måste ha missat att skicka med den. Skickade in en A52s som bara var ett år gammal.
Fick svar att det var skrämbränna? Gissar på inbränningar där med men detta är något det fortfarande är garanti på så mailade tillbaka.

Tänker uppdatera er som är intresserade. Har legat på samsung. Direkt när jag får mailet hör jag av mig till dom. Nu ringer en upp därifrån. En av tjejerna jag har pratat med förut. Så nu lät det som att telefonen ska skickas tillbaka till sverige och tillbaka till mig, jag får lämna in den på garanti och sen skicka tillbaka den. Hon lät väldigt otydlig.

Varför låter dom telefonen ens lämna sverige från början när det fortfarande är en dispyt?
Sen förstår jag inte varför dom inte bara kan skicka telefonen direkt till ett av samsung service-center i sverige så får dom skicka tillbaka den till nu vilket land den skulle till.

Jävligt drygt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av pattwall:

Jo såklart mitt pris var på en vanlig 23

Lägsta jag kommer med benify är 8700 för en vanlig s23 med 128gb (då ingår inte en platta eller batterypack)
Utan benify 7000kr med alla rabatter och avdrag man kan göra, (500+1500 i inbyte).
Förstår inte hur du har gått väga för att komma ner till till 6100?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluberry:

Lägsta jag kommer med benify är 8700 för en vanlig s23 med 128gb (då ingår inte en platta eller batterypack)
Utan benify 7000kr med alla rabatter och avdrag man kan göra, (500+1500 i inbyte).
Förstår inte hur du har gått väga för att komma ner till till 6100?

Kan vara annorlunda rabatter nu. Jag har betalat 4900 ish för den jag beställde (inte fått min inbytta telefon "verifierad" än).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av m4gnify:

Kan vara annorlunda rabatter nu. Jag har betalat 4900 ish för den jag beställde (inte fått min inbytta telefon "verifierad" än).

Erbjudandet som gäller nu ser inte ut som det för en dryg månad sedan.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag fick ett mail men inte en bild med. Måste ha missat att skicka med den. Skickade in en A52s som bara var ett år gammal.
Fick svar att det var skrämbränna? Gissar på inbränningar där med men detta är något det fortfarande är garanti på så mailade tillbaka.

Du är inte ensam om att få omvärdering på din tradein telefonen.
Min Xiaomi 11T pro i riktigt fint skick fick se sig bli ned värderad med 722kr med påstådd sämre skick än deklarerat.
Jag hade tur som fick för mig att jag skulle spela in ett video när jag packade när telefonen för att kunna bevisa skicket vid en tvist. Passade på att ta även bilder.

För några dagar sedan fick jag mailet från Samsung angående värdet på min telefon var nedsatt. Begärde då bild som bevis, vilket dom skickade två dagar senare.

Bilden på telefonen som skickades till mig var absolut inte samma telefon som jag postade till dem. Det första jag reagerade på är att min var putsad och rengjort, det var inte den på deras bild. Sedan var deras telefon på bilden jätte repig medan min hade inte en skråma.

Jag motsatte mig en omvärdering och fick då skicka in bevis på skicket på min telefon. Skickade då både en video och bild på just där de påstod att den var repig/sliten.

Nu idag får jag brevet från dem på foxway med en ursäkt och att dem har återbetalat beloppet till mig. Dem skrev något i stil med att det är inte mitt fel vad som sker under transporten.

Tror dom kör en rövare och försöker blåsa folk på extra pengar. För mina bilder och deras bild på min telefon stämde absolut inte överrens.

Kanske en läxa till alla som hoppar på dessa erbjudanden i framtiden att spela in en video och ta lite bilder för dokumentation av skicket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Du är inte ensam om att få omvärdering på din tradein telefonen.
Min Xiaomi 11T pro i riktigt fint skick fick se sig bli ned värderad med 722kr med påstådd sämre skick än deklarerat.
Jag hade tur som fick för mig att jag skulle spela in ett video när jag packade när telefonen för att kunna bevisa skicket vid en tvist. Passade på att ta även bilder.

För några dagar sedan fick jag mailet från Samsung angående värdet på min telefon var nedsatt. Begärde då bild som bevis, vilket dom skickade två dagar senare.

Bilden på telefonen som skickades till mig var absolut inte samma telefon som jag postade till dem. Det första jag reagerade på är att min var putsad och rengjort, det var inte den på deras bild. Sedan var deras telefon på bilden jätte repig medan min hade inte en skråma.

Jag motsatte mig en omvärdering och fick då skicka in bevis på skicket på min telefon. Skickade då både en video och bild på just där de påstod att den var repig/sliten.

Nu idag får jag brevet från dem på foxway med en ursäkt och att dem har återbetalat beloppet till mig. Dem skrev något i stil med att det är inte mitt fel vad som sker under transporten.

Tror dom kör en rövare och försöker blåsa folk på extra pengar. För mina bilder och deras bild på min telefon stämde absolut inte överrens.

Kanske en läxa till alla som hoppar på dessa erbjudanden i framtiden att spela in en video och ta lite bilder för dokumentation av skicket.

Säkert tredjeparts skiten som säger att dom fick en sämre telefon till Samsung, för att sen själva sälja den bättre telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Tror dom kör en rövare och försöker blåsa folk på extra pengar. För mina bilder och deras bild på min telefon stämde absolut inte överrens.

Bra info.
Skickade in min förra veckan så vet inte ännu vad de har att säga, men spelade in video också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluberry:

Lägsta jag kommer med benify är 8700 för en vanlig s23 med 128gb (då ingår inte en platta eller batterypack)
Utan benify 7000kr med alla rabatter och avdrag man kan göra, (500+1500 i inbyte).
Förstår inte hur du har gått väga för att komma ner till till 6100?

”Extra inbytesrabattt 3000 kr” är borttaget nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobber:

Produkt: Logitech G502 X Plus Wireless
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/350586-Logitech-G502-X-P...
Kategori: Mus
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7015367
Pris: 999kr

Jag slog till och beställde den här musen men i bekräftelsemailet från Webhallen står det att den inte är redo att skickas p.g.a. att den inte finns i lager?

Det här var ca 17:15 idag och det fanns 9 st i deras weblager då och även nu när jag kollar. Någon mer som fått samma?

Har @Webhallen problem att visa korrekt lagerstatus på hemsidan?

Lagerstatus
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag slog till och beställde den här musen men i bekräftelsemailet från Webhallen står det att den inte är redo att skickas p.g.a. att den inte finns i lager?

Det här var ca 17:15 idag och det fanns 9 st i deras weblager då och även nu när jag kollar. Någon mer som fått samma?

Har @Webhallen problem att visa korrekt lagerstatus på hemsidan?

<Uppladdad bildlänk>

Lagerstatus

Jag beställde lite andra grejer från Webhallen igår och allt såg ut att finnas i lager vid beställningstillfället och även i orderbekräftelsen. Men sen när jag kollade orderstatusen online så var det fyra produkter som var markerade som ej i lager och en hade utgått, men lagerstatusen på flera av dem visade att de visst fanns i webblager. Enligt supporten skulle det inte vara några problem med min order då de behövde invänta leverans från andra butiker till webblagret. Ganska otydligt med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag slog till och beställde den här musen men i bekräftelsemailet från Webhallen står det att den inte är redo att skickas p.g.a. att den inte finns i lager?

Det här var ca 17:15 idag och det fanns 9 st i deras weblager då och även nu när jag kollar. Någon mer som fått samma?

Har @Webhallen problem att visa korrekt lagerstatus på hemsidan?

<Uppladdad bildlänk>

Lagerstatus
Skrivet av nimbus:

Jag beställde lite andra grejer från Webhallen igår och allt såg ut att finnas i lager vid beställningstillfället och även i orderbekräftelsen. Men sen när jag kollade orderstatusen online så var det fyra produkter som var markerade som ej i lager och en hade utgått, men lagerstatusen på flera av dem visade att de visst fanns i webblager. Enligt supporten skulle det inte vara några problem med min order då de behövde invänta leverans från andra butiker till webblagret. Ganska otydligt med andra ord.

Ja webhallen har missvisande webblagerstatus, står att det finns men vid beställning så saknas det. Troligen är det hötorget som också räknas till webblagret. Det har stämt med webblager och annan butik vid egna beställningar där det stått att det saknas när man väl kollar beställningsstatus, precis som i bild ovan. Produkten får du högst troligen, men det tar ett par extra dagar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

Produkt: Kingston USB minne 64 GB
Länk: https://www.amazon.se/Kingston-DataTraveler-DTX-64GB-USB-minn...
Kategori: USB minne 3,2 gen 1
Prisjakt:
Pris: 40 kr st / eller köp 5 så blir det 190 kr totalt

Bortplockad nu, men jag hann att beställa 2 st. Får väl se om de skickar eller inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Bortplockad nu, men jag hann att beställa 2 st. Får väl se om de skickar eller inte.

Finns för mig 🤜🤛