Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tråkigt, hur ser man det?

DN har större formfaktor för ett extra fack på 500 ark och klarar duplex-printing. Bilderna är lättaste sättet att se skillnaden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Låter som skitsnack utan bevis,
det troliga är väl att EU tillåter påfyllnad och chippning av toners och tillverkarna lobbar och sprider propaganda
men bygger hela sin affärsmodell på att ta igen marginalerna på skrivaren med dyra toners.

Nedskräpningen från toner cartridges är dessutom det enda jag kan hitta att EU tagit sikte på rörande printers. Så det skulle gå emot hela den satsningen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Laffe:

DN har större formfaktor för ett extra fack på 500 ark och klarar duplex-printing. Bilderna är lättaste sättet att se skillnaden

Skickades från m.sweclockers.com

Större helt enkelt, tack för det, jag beställde trots detta, att sakna duplex är onekligen en nackdel, men 1000 kr är ju skitbilligt inte hela världen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av RVX:

För någon som aldrig hållit i en ködkolv då ?
Bra att höra att batteriet åtminstone höll länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller att hålla den i rätt ända, annars bränner man sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vad e skillnaden på ryzen 2700 och 2700x? Är de Intels k motsvarighet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lg oled C7 för otroliga 9990 kronor på mediamarkt som öppningserbjudande (antar att det bara gäller i Täby). Ingen annan som snappat upp det här? Det känns väl som ett självklart val!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Vad e skillnaden på ryzen 2700 och 2700x? Är de Intels k motsvarighet?

Skickades från m.sweclockers.com

lite högre klockad annars inget. Alla amd's modeller kan överklockas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

lite högre klockad annars inget. Alla amd's modeller kan överklockas.

Ahh ok. Tack
Sitter o läser tester nu om 8700k vs ryzen 2700/2700x för speltester i 4k med kanske ett framtida 1080ti kanske..

Några idéer? Funderar på det fyndet på Inet nämligen.
När kommer nästa amd version ungefär? Vet man om man kommer behöva nytt moderkort då eller kan man köra med samma som hoppet mellan gen 1 och gen 2 varit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarh93:

Lg oled C7 för otroliga 9990 kronor på mediamarkt som öppningserbjudande (antar att det bara gäller i Täby). Ingen annan som snappat upp det här? Det känns väl som ett självklart val!

Skickades från m.sweclockers.com

Är det bara jag som är sjukt nojjig för inbränningar? Man läser om det lite överallt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nima2001:

Ahh ok. Tack
Sitter o läser tester nu om 8700k vs ryzen 2700/2700x för speltester i 4k med kanske ett framtida 1080ti kanske..

Några idéer? Funderar på det fyndet på Inet nämligen.
När kommer nästa amd version ungefär? Vet man om man kommer behöva nytt moderkort då eller kan man köra med samma som hoppet mellan gen 1 och gen 2 varit

Skickades från m.sweclockers.com

Såvida du inte kör 4K i 144Hz kommer det inte spela någon roll för du kommer vara begränsad av grafikkortet ändå. 2500kr för 2700 känns som ett väldigt bra pris. 2000-serien är fortfarande relativt ny, det kommer dröja innan de släpper nytt, däremot verkar ju Intel komma med nytt nästa månad. Fördelen med Ryzen är att du inte behöver byta plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Vad e skillnaden på ryzen 2700 och 2700x? Är de Intels k motsvarighet?

Skickades från m.sweclockers.com

Det priset för 2700 är snarare ett rimligt pris. 2600 är fortfarande ett mycket bättre val för de flesta som inte behöver alla trådar de kan få.

PS. Kylaren som ingår med 2700x är bättre

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Gäller att hålla den i rätt ända, annars bränner man sig.

Åh fan, säger du det 😨

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX:
Kostade under 1000 kr när den var aktuell.
Problemet folk gör är att de laddar batteriet när någon gång i veckan. NIMH-batterier måste laddas efter varje användning och sedan vara på laddning hela tiden för att toppa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Såvida du inte kör 4K i 144Hz kommer det inte spela någon roll för du kommer vara begränsad av grafikkortet ändå. 2500kr för 2700 känns som ett väldigt bra pris. 2000-serien är fortfarande relativt ny, det kommer dröja innan de släpper nytt, däremot verkar ju Intel komma med nytt nästa månad. Fördelen med Ryzen är att du inte behöver byta plattform.

Tack för info!
Så det är alltså den uttalade planen för AMD. Att man inte ska behöva byta plattform för ryzen alls? Inte ens om 2 generationer?
Varför är Intel så annorlunda när det gäller detta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

@Bruce Wayne:
Kostade under 1000 kr när den var aktuell.
Problemet folk gör är att de laddar batteriet när någon gång i veckan. NIMH-batterier måste laddas efter varje användning och sedan vara på laddning hela tiden för att toppa upp.

Är det efter varje gång, dvs 2ggr/dag med andra ord?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon som har detta kortet och vet om det är tyst?
ASUS Radeon RX 580 4GB DUAL OC för 1999kr
https://www.inet.se/produkt/5403362/asus-radeon-rx-580-4gb-du...
Det borde väl passa rätt så bra ihop med en i5 8400?

Permalänk
Medlem

@RVX:
Det är bara att ställa den på laddning efter varje användning. Du har väl eluttag i badrummet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

@Bruce Wayne:
Det är bara att ställa den på laddning efter varje användning. Du har väl eluttag i badrummet?

Ja det är klart att jag har, jag var bara förvånad över att det krävdes efter varje gång.
Tack för infon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Är det bara jag som är sjukt nojjig för inbränningar? Man läser om det lite överallt.

Nja, inte riktigt, är man bara medveten om det och är försiktig går det nog bra!

Är lite sur nu.. är utomlands och bad en polare åka dit, men tyvärr var den slut..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarh93:

Lg oled C7 för otroliga 9990 kronor på mediamarkt som öppningserbjudande (antar att det bara gäller i Täby). Ingen annan som snappat upp det här? Det känns väl som ett självklart val!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag drog dit vid 11 idag och det fanns enbart förkalibrerade kvar. Jag fick lägga till 500 kr på priset.. Jaja, nu slipper jag göra det själv.
Jag plockade även på mig Marshall-lurarna för 1390 vilka fungerar fint at koppla ihop med lgn. Bluetooth i tvn är verkligen något jag saknat. Trevlig kontroll med.
Riktigt fint att lira spider-man i 4k hdr på denna tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag drog dit vid 11 idag och det fanns enbart förkalibrerade kvar. Jag fick lägga till 500 kr på priset.. Jaja, nu slipper jag göra det själv.
Jag plockade även på mig Marshall-lurarna för 1390 vilka fungerar fint at koppla ihop med lgn. Bluetooth i tvn är verkligen något jag saknat. Trevlig kontroll med.
Riktigt fint att lira spider-man i 4k hdr på denna tv.

Kostigt att det bara skulle vara kalibrerade kvar... Jag skickade sambon som kom dit innan klockan 13 och då sa personalen hon pratade med att det enbart fanns en kvar (en vanlig okalibrerad dvs).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja det var underligt. Han jag pratade med sa att det varit anstormning på morgonkvisten och alla okalibrerade hade gått direkt. Han var förvånad över att så få ville ha kalibrerade. Det fanns 18 st kvar när jag kom dit. Kanske någon hade ångrat sig eller så har de bara dålig koll.
Han prutade dessutom ner tv:n plus kalibrering med 500 kr.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur media markt kalibrerar sina tv idag?
Det har ju florerat lite rykten osv att de kalibrerar en tv skriver ner alla inställningar och sedan kör samma på alla tv. Detta gäller de flesta kedjorna har jag läst.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Någon som vet hur media markt kalibrerar sina tv idag?
Det har ju florerat lite rykten osv att de kalibrerar en tv skriver ner alla inställningar och sedan kör samma på alla tv. Detta gäller de flesta kedjorna har jag läst.

Va? Kalibrering på plats i hemmet är väl det som menas? Annars är det ju lite hmm över det hela. Nå, kanske bättre än fabriksinställningarna ivaf.

Permalänk
Medlem

Det här med att låta dem kalibrera den känns som ”bullsh*t” i min öron, de har ingen aning om din omgivning hemma eller vad du kollar på?

Åhh, är lite ledsen att jag inte fick en.. om någon ångrar sig så får ni gärna höra av er!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Va? Kalibrering på plats i hemmet är väl det som menas? Annars är det ju lite hmm över det hela. Nå, kanske bättre än fabriksinställningarna ivaf.

Jag är helt övertygad om att den "kalibrerats" i butiken och inte hemma hos dig, därav det @Jallle skrev att de bara hade kalibrerade TV:n kvar för 1000:- mer.

EDIT: såg att man kunde välja 999 för kalibrering i butiken 1990 om den kalibrerats hemma hos dig.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått grejen med att kalibrera i butik,
När jag pysslade med sådant så kalibrerade man med hjälp av öga och i dagskala om 10% och den får man bara i hemmamiljö

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag jobbade som en försäljare på en elektronik kedja så kopplade vi in TV apparater till en splitter som var källan för kanske 10st TV's. Kvaliteten blev usel på dessa så klart. Så var alla våra TV-väggar kopplade.

De bästa TV-apparaterna som man ville fronta fick oftast en egen signal och fick betydligt bättre bild än övriga då. Då var det lätt att hitta säljargument.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Någon som vet hur media markt kalibrerar sina tv idag?
Det har ju florerat lite rykten osv att de kalibrerar en tv skriver ner alla inställningar och sedan kör samma på alla tv. Detta gäller de flesta kedjorna har jag läst.

Skrivet av oscarh93:

Det här med att låta dem kalibrera den känns som ”bullsh*t” i min öron, de har ingen aning om din omgivning hemma eller vad du kollar på?

Åhh, är lite ledsen att jag inte fick en.. om någon ångrar sig så får ni gärna höra av er!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av lasseTM:

Jag är helt övertygad om att den "kalibrerats" i butiken och inte hemma hos dig, därav det @Jallle skrev att de bara hade kalibrerade TV:n kvar för 1000:- mer.

EDIT: såg att man kunde välja 999 för kalibrering i butiken 1990 om den kalibrerats hemma hos dig.

Kommer inte ihåg exakt nu, men var det inte Elgiganten som fuskade?

En korrekt gjort kalibrering, är ju i alla fall steget bättre än standardinställningar med för hög ljusstyrka eller (sen kan man alltid ifrågasätta priset, blir ju inte perfekt emot hemma miljön, men tänk på att få ändrar ens ljusstyrkan själv)?

Jupp Elgiganten är det som är boven https://www.sweclockers.com/forum/trad/1406192-elgigantens-op...

https://www.svt.se/plus/elgigantens-bildoptimering-gav-felakt...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kommer inte ihåg exakt nu, men var det inte Elgiganten som fuskade?

En korrekt gjort kalibrering, är ju i alla fall steget bättre än standardinställningar med för hög ljusstyrka eller (sen kan man alltid ifrågasätta priset, blir ju inte perfekt emot hemma miljön, men tänk på att få ändrar ens ljusstyrkan själv)?

Jupp Elgiganten är det som är boven https://www.sweclockers.com/forum/trad/1406192-elgigantens-op...

https://www.svt.se/plus/elgigantens-bildoptimering-gav-felakt...

Isf ärju galant att göra, men i hemmiljö

Skickades från m.sweclockers.com