[Diablo III] Vad ska jag uppgradera-tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Ska testa lite med IK skorna.
Har massa vit för att få mer liv så jag inte blir one-hittad av diverse starka fiender/molten explosioner.

Vi är bara i början av akt ett, men alla gubbar som charge'ar eller exploderar tar säkert 90% av mina liv med nuvarande vit.
Om mer styrka skulle funka bättre än vit så skulle jag absolut kunna satsa på det. Men eftersom jag inte har/hade så mycket pengar så vågade jag inte gambla på att mer armor skulle gynna mig mer än liv.

Angåande vapnet så sparar jag pengar så jag kan bygga mig en "bra" sten att sätta i det. Men eftersom jag inte vet hur mycket jag kanske behöver lägga åt andra håll så har jag inte satt i något än. Men det ska i en emerald i den. Har nog med material för att bygga en radiant square emerald, men vill som sagt inte lägga pengar på det riktigt än.

Sökte på IK armors med så mycket vit som möjligt, men som även hade mer str än den jag använder nu.

Hur mycket hjälper "armor"(protection), för om jag skulle skaffa en IK armor skulle jag förlora ca 9000liv, men bara öka protection med 0.7%.

Och det ett utav de största problemen jag har är inte att min fury alltid är full, utan att den alltid ligger nere vid botten. Kastar jag bara en felaktig skill så kan jag få helt slut på fury, och då står jag mitt i en hög av fiender.

Edit: Har nu även skaffat en IK armor, och satt en sten i vapnet. Fick slut på pengar så jag kunde inte göra en bättre sten än, men det borde inte ta många minuter innan jag har nog guld till att göra den ett snäpp bättre.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ArakanI-2455/hero/27334372

Du ska ju aldrig ha full fury

Springer du nog mycket för att spawna alla tornados inne i grupperna med mobs?
Dina tornados ska hela tiden bygga fury åt dig.

Du har ju 57% crit och 400k eHP nu, ska gå som en dans även på högre mp (kanske t.om enklare för att mobsen inte dör på ett slag).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Du ska ju aldrig ha full fury

Springer du nog mycket för att spawna alla tornados inne i grupperna med mobs?
Dina tornados ska hela tiden bygga fury åt dig.

Du har ju 57% crit och 400k eHP nu, ska gå som en dans även på högre mp (kanske t.om enklare för att mobsen inte dör på ett slag).

Har inte kört med sprint och run like the wind tidigare, så vi får se. Lär väll spela lite senare ikväll.

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Mackan112-2306/hero/258180...
då är det väll min tur undrar vad juag ska uppgradera obviously

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Har massa vit för att få mer liv så jag inte blir one-hittad av diverse starka fiender/molten explosioner.

Vi är bara i början av akt ett, men alla gubbar som charge'ar eller exploderar tar säkert 90% av mina liv med nuvarande vit.
Om mer styrka skulle funka bättre än vit så skulle jag absolut kunna satsa på det. Men eftersom jag inte har/hade så mycket pengar så vågade jag inte gambla på att mer armor skulle gynna mig mer än liv.

Angåande vapnet så sparar jag pengar så jag kan bygga mig en "bra" sten att sätta i det. Men eftersom jag inte vet hur mycket jag kanske behöver lägga åt andra håll så har jag inte satt i något än. Men det ska i en emerald i den. Har nog med material för att bygga en radiant square emerald, men vill som sagt inte lägga pengar på det riktigt än.

Låter skumt att du skulle bli nästan onehittad i A1 MP3 med nuvarande HP, jag har typ 4k mer HP än dig och runt 400 all res och jag tar A1 MP10 utan bekymmer, dock högre skada så jag leechar mer liv.
Molten smällar kan jag väl iofs förstå att de gör ont eftersom du kör med Andariels men inte övriga mobs.

Sen angående vapnet, i med bästa smaragden (emerald) du har och när du kan uppgradera den så byter du bara, för att ta ur gems ur en socket så går du bara till jewelern.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

http://eu.battle.net/d3/en/profile/SgtLanza-2316/hero/2295034...
Jag kör mp8 själv utan problem, mp7 blir det med kompisar (dom dör ofta då).
Vad ska uppgraderas? (inge vapen) (har cirka 90-100m)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ströbröd:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/SgtLanza-2316/hero/2295034...
Jag kör mp8 själv utan problem, mp7 blir det med kompisar (dom dör ofta då).
Vad ska uppgraderas? (inge vapen) (har cirka 90-100m)

Strength på vantarna, behöve du verkligen all res på dem? Du kan ju prova o crafta på vantar o bracers. Eller en ny IK-chest med typ 140str o 220vit, tror de går för runt 60m och du har lite lågt HP imo.

Jag själv skulle även skaffa 2 av följande (Innas Pants/Lacunis/IK boots) för att få 24MS men det är inte nödvändigt...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Har ingen aning hur jag ska få upp dpsen på barben just nu..

Edit: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zheblo-2863/hero/18952462

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Har ingen aning hur jag ska få upp dpsen på barben just nu..

posta länk så kanske vi kan hjälpa dig

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

posta länk så kanske vi kan hjälpa dig

Ojdå fick visst inte med länken :). Men uppdaterade inlägget nu

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Ojdå fick visst inte med länken :). Men uppdaterade inlägget nu

kanske lite lite LS och hp, det är vad jag ser

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd

Håller med kakmonstret, du vill nog ha 5,5-6% LS för bekväm MP10 farming, såvida du inte sitter på skyhög dps.

Har kört fast helt o hållet med munken, vad mer finns o göra för att öka DPSen utan att förlora HP eller resist? Vill hålla mig över 50k hp så där har jag drygt 2k hp jag kan offra men jag har precis över 600 resist så där får jag inte förlora något.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...

Kopierar mitt inlägg från en liknande tråd på battle.net där jag förklarar min syn på Mempo.

"Please give me some input, i think that everything seem to be very expensive from here on... But i really want to break 200k dps

Edit: Just wanted to say that a Mempo isnt an option for me at this stage since it would force me to use an Innas chest and therefore losing 2,5-3k dps. A 4,5cc + 9ias mempo only gives me +3,5k dps so thats 800 mill wasted on getting + 0,5k dps compared to my Tal Rash chest which cost me 1 mill."

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Håller med kakmonstret, du vill nog ha 5,5-6% LS för bekväm MP10 farming, såvida du inte sitter på skyhög dps.

Har kört fast helt o hållet med munken, vad mer finns o göra för att öka DPSen utan att förlora HP eller resist? Vill hålla mig över 50k hp så där har jag drygt 2k hp jag kan offra men jag har precis över 600 resist så där får jag inte förlora något.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...

Kopierar mitt inlägg från en liknande tråd på battle.net där jag förklarar min syn på Mempo.

"Please give me some input, i think that everything seem to be very expensive from here on... But i really want to break 200k dps

Edit: Just wanted to say that a Mempo isnt an option for me at this stage since it would force me to use an Innas chest and therefore losing 2,5-3k dps. A 4,5cc + 9ias mempo only gives me +3,5k dps so thats 800 mill wasted on getting + 0,5k dps compared to my Tal Rash chest which cost me 1 mill."

Se om du kan få tag i en nat ring med lite avr dmg? Dem är dyra men lär nog öka din dps ?

Förövrig så tar jag gärna hjälp på min CM wizard. Måste fixa mer APoc Samt mer AS men vet inte hur:P Ska man sälja sitt barb gear och satsa på CM? Eller sälja archon gear och satsa på CM? Svårt val :/

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N0iZE:

Se om du kan få tag i en nat ring med lite avr dmg? Dem är dyra men lär nog öka din dps ?

Förövrig så tar jag gärna hjälp på min CM wizard. Måste fixa mer APoc Samt mer AS men vet inte hur:P Ska man sälja sitt barb gear och satsa på CM? Eller sälja archon gear och satsa på CM? Svårt val :/

Jo men problemet är att hitta en prisvärd Nats ring med tillräckligt hög avr dmg och cc för att få högre dps än min nuvarande med 6cc och runt 140 dex.

Bytte till mig en fin Echoing Fury så lyckades klara 200kdps gränsen, till o med 250k dps men jag har bara 2,8% LS då.

Själv fastnade jag aldrig för Archon men om man ska fokusera på CM build räcker det ju med 19-20 apoc. Sen skulle jag rekommendera att du offrar lite CD för IAS för att komma över 2,73 om du inte har massa guld. Tycker även att Nats 2-set är bättre än Zuni 2-set då du får både cc och ias på ringen samt 7cc extra.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Jo men problemet är att hitta en prisvärd Nats ring med tillräckligt hög avr dmg och cc för att få högre dps än min nuvarande med 6cc och runt 140 dex.

Bytte till mig en fin Echoing Fury så lyckades klara 200kdps gränsen, till o med 250k dps men jag har bara 2,8% LS då.

Själv fastnade jag aldrig för Archon men om man ska fokusera på CM build räcker det ju med 19-20 apoc. Sen skulle jag rekommendera att du offrar lite CD för IAS för att komma över 2,73 om du inte har massa guld. Tycker även att Nats 2-set är bättre än Zuni 2-set då du får både cc och ias på ringen samt 7cc extra.

Nackdelen med nat set är ju att jag förlorar rätt mkt stats ska se om jag kan hitta några bra på aktions huset

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

vad är ls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasnadan:

vad är ls?

Life steal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

*facepalm* självklart ^^

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sasori-2410/hero/738686
vad känns mest aktuellt? Jag känner att jag behöver ett lyft innan MP10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sasnadan:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sasori-2410/hero/738686
vad känns mest aktuellt? Jag känner att jag behöver ett lyft innan MP10

Allt! Som DH ska du ju ha typ 300k dps eller kunna facetanka!

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

ligger bara på strax över 150 k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasnadan:

ligger bara på strax över 150 k

allress skulle jag kört på

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska köpa, har en budget på ca 70 mille, inte så mycket jag vet men har precis börjat lira igen.
Funderar på ett par inna's brallor med vit och ett par ice climbers utan ms då de är för dyra...
Nån som har nått bra förslag ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/zeven-1258/hero/10439210

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Vet inte vad jag ska köpa, har en budget på ca 70 mille, inte så mycket jag vet men har precis börjat lira igen.
Funderar på ett par inna's brallor med vit och ett par ice climbers utan ms då de är för dyra...
Nån som har nått bra förslag ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/zeven-1258/hero/10439210

Om du kollar på min barbs gear så säljer jag det. /pm mig om du är intresserad av någon del.

annars så i överlag behöver du mer strength. Kanske skaffa en IK helm med 6% CC istället för din mempo!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Om du kollar på min barbs gear så säljer jag det. /pm mig om du är intresserad av någon del.

annars så i överlag behöver du mer strength. Kanske skaffa en IK helm med 6% CC istället för din mempo!

Du får gärna länka din barb i så fall

Ang. mer strength, jo det var det jag var lite inne på genom att skaffa ett par ice climbers + inna byxor (runspeed) problemet är att jag har så himla mycket vit på mina byxor + %life så jag kommer tappa typ 10k hp när jag byter om jag inte sockar inna byxorna med vit gems.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Du får gärna länka din barb i så fall

Ang. mer strength, jo det var det jag var lite inne på genom att skaffa ett par ice climbers + inna byxor (runspeed) problemet är att jag har så himla mycket vit på mina byxor + %life så jag kommer tappa typ 10k hp när jag byter om jag inte sockar inna byxorna med vit gems.

Personligen skulle jag börjat med att byta ut Echoing Fury mot en bättre samt en ny ring på höger hand, för ca 12-13 miljoner (med 90% crit gem inräknat) så kan du öka din DPS med ca 12k, en uppgradering av dina 4 +42str gems till 4 +50gems skulle ge dig ytterligare 1.4k dps (med nuvarande stats).
Din offhand kan du köpa en med likvärdig damage (dock utan vitality) som även har life steal för 2-3 miljoner.
För ca 25m kan du få en ny IK chest med 180+ str och 135+ vit.

Tycker du ska leka runt lite på d3up.com och hitta vilka uppgraderingar som ger mest för dina pengar.

Största anledningen till att skaffa Inna's Temperance är inte movement speed utan den damage boost som attack speed och crit chans ger, men eftersom du har så många uppgraderingar kvar att göra på ditt övriga gear skulle jag lämnat byxorna till sist, personligen kan jag inte se att jag nånsin kommer överge mina blackthornes, de 20k DPS som det skulle ge för mig med min gear är inte värt att offra nästan 200k EHP för på samma sätt som jag inte tycker att de 10k DPS du skulle få med din gear är värt att offra 80k EHP för, speciellt inte när du kan göra större DPS uppgraderingar samtidigt som du ökar din EHP.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Får väl med fråga vad jag ska uppgradera då^^
http://eu.battle.net/d3/en/profile/HusMusen-2558/hero/1008599...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Med tanke på Paragon 100 lär du nog ha rätt bra koll själv.
Fast det som sticker ut mest är väl den relativt låga critchansen samt attack speeden för din build.
Så en mempo med crit (billigt, jag vet ), rulla vidare med amulet craftingen och hoppas på en trifecta samt en lacuni med 6% crit ist. för 4%.
Men alla uppgraderingar man gör från den här punkten är ju bara för att göra allt snabbare, du grejjar ju MP10 lätt med den gearen du har så.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Personligen skulle jag börjat med att byta ut Echoing Fury mot en bättre samt en ny ring på höger hand, för ca 12-13 miljoner (med 90% crit gem inräknat) så kan du öka din DPS med ca 12k, en uppgradering av dina 4 +42str gems till 4 +50gems skulle ge dig ytterligare 1.4k dps (med nuvarande stats).
Din offhand kan du köpa en med likvärdig damage (dock utan vitality) som även har life steal för 2-3 miljoner.
För ca 25m kan du få en ny IK chest med 180+ str och 135+ vit.

Tycker du ska leka runt lite på d3up.com och hitta vilka uppgraderingar som ger mest för dina pengar.

Största anledningen till att skaffa Inna's Temperance är inte movement speed utan den damage boost som attack speed och crit chans ger, men eftersom du har så många uppgraderingar kvar att göra på ditt övriga gear skulle jag lämnat byxorna till sist, personligen kan jag inte se att jag nånsin kommer överge mina blackthornes, de 20k DPS som det skulle ge för mig med min gear är inte värt att offra nästan 200k EHP för på samma sätt som jag inte tycker att de 10k DPS du skulle få med din gear är värt att offra 80k EHP för, speciellt inte när du kan göra större DPS uppgraderingar samtidigt som du ökar din EHP.

TiasE, lite nyfiken bara, länka din char please

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

TiasE, lite nyfiken bara, länka din char please

Skickades från m.sweclockers.com

Inget monster direkt, men grejjar MP10 utan problem. Har flera uppgraderingar jag vill göra men inte guldet att supporta allt
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tias-2939/hero/6036148

Min damage där stämmer inte, vet inte varför den visar 300k för jag loggade ut utan några buffar och ligger på 250k obuffat ingame.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Personligen skulle jag börjat med att byta ut Echoing Fury mot en bättre samt en ny ring på höger hand, för ca 12-13 miljoner (med 90% crit gem inräknat) så kan du öka din DPS med ca 12k, en uppgradering av dina 4 +42str gems till 4 +50gems skulle ge dig ytterligare 1.4k dps (med nuvarande stats).
Din offhand kan du köpa en med likvärdig damage (dock utan vitality) som även har life steal för 2-3 miljoner.
För ca 25m kan du få en ny IK chest med 180+ str och 135+ vit.

Tycker du ska leka runt lite på d3up.com och hitta vilka uppgraderingar som ger mest för dina pengar.

Största anledningen till att skaffa Inna's Temperance är inte movement speed utan den damage boost som attack speed och crit chans ger, men eftersom du har så många uppgraderingar kvar att göra på ditt övriga gear skulle jag lämnat byxorna till sist, personligen kan jag inte se att jag nånsin kommer överge mina blackthornes, de 20k DPS som det skulle ge för mig med min gear är inte värt att offra nästan 200k EHP för på samma sätt som jag inte tycker att de 10k DPS du skulle få med din gear är värt att offra 80k EHP för, speciellt inte när du kan göra större DPS uppgraderingar samtidigt som du ökar din EHP.

Tack för hjälpen ska se vad jag kan hitta ikväll.