World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Den senaste uppdateringen av WOT gjorde att en TD vrider sig när man rör musen, tidigare stängdes den funktionen av när man zoomade in ett snäpp.

Vet någon något sätt att stänga av funktionen att vagnen rör på sig när man rör musen?

X-knappen är meningslös då den deaktiveras hela tiden.

Det är väl bara att hålla inne högerknappen?

Permalänk
Medlem

1 mille på chokladkaka....hoppas att det ger din crew en skön och euforisk känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

De e ju snart påsk så jag tryckte in en extra nolla av bara farten.

http://i.imgur.com/IfJE2Nz.png

Påskhare in-game?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

1 mille på chokladkaka....hoppas att det ger din crew en skön och euforisk känsla.

Skrivet av scienta:

Påskhare in-game?

Missklick händer inte bara i match. Och inte får man ångra sitt köp heller :q
Eller ja, jag kan ju alltid sälja tillbaka till samma pris i morgon.
Men annars så har kommande tyska LT något att se fram emot.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att mat kostar mer än vad det ger i wot. Det enda jag tycker man behöver är rep kit, first aid och anti-fire. Allt annat är grovt money grab enligt mig. Det enda jag ser fram emot är 3-5-7 MM, där man slipper möta majoriteten av högre tiers. Nu så blir det roligare att grinda lägre tiers också då man kan influera spelet mer utan att vara support i 90% av fallen och då man slipper skjuta guld eftersom man möter fler tanks av sin egen tier och lägre. Jämnare MM är också bättre så slipper man ett helt lag med defender, is3 och amx 49 och det andra laget med svaga mediums och TDs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag tycker att mat kostar mer än vad det ger i wot. Det enda jag tycker man behöver är rep kit, first aid och anti-fire. Allt annat är grovt money grab enligt mig. Det enda jag ser fram emot är 3-5-7 MM, där man slipper möta majoriteten av högre tiers. Nu så blir det roligare att grinda lägre tiers också då man kan influera spelet mer utan att vara support i 90% av fallen och då man slipper skjuta guld eftersom man möter fler tanks av sin egen tier och lägre. Jämnare MM är också bättre så slipper man ett helt lag med defender, is3 och amx 49 och det andra laget med svaga mediums och TDs.

*Host* *Harkel*

Ursäkta, va? Skjuter du guld menar du?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Inte personligen, därför skrev jag "man" istället för "jag".

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Hah, mötte en obj 252 igår, inte ens med 244mm apcr så kan man penna lower plate om tanken vinklar lite. Om spelaren är bra så kan den vinkla för att bli immun mot många tier 8 vagnar som använder premium ammo med medioker pen. Visst har den två kupolar på toppen, men dessa är typ 170-180mm effective och relativt små.

Jag förstår inte hur denna tanken är balanserad alls. Den har armor, mobilitet, alpha, pen och gun handling som inte är så kass heller. Inte ens med premium ammo är det säkert att man kan spela ut den pga. lower plate som är 215-220mm *ovinklad*. Igår krävdes det 3 st kompetenta tier 8 mediums med guld ammo för att ta ut två noobs i 252/defender, och vi sköt konstant. Och ja, även jag använde guld ammo eftersom det fanns inget annat val. Vilken annan tier 8 hade kunnat tas ner utan något guld alls i den situationen. Och det är inte så att sidoarmor är dålig heller på 252/defender, mycket spaced armor och 100mm sidoarmor vid tracksen är inte så kasst heller! Sedan så blir man stressad, vem vill ta ett skott på 440 jämfört med 320 t.ex?

Denna tanken är inget annat än en kredit sink på tier 8, eftersom även de tier 8 tanksen med bra standard pen måste använda guld för att penna den frammifrån i lower plate. April kom tidigt i år från WG. Att "flanka" en obj 252 är inte helt enkelt heller då mobiliteten är bra mycket bättre än t.ex. kv4 och vk100p.

I en tier 8 så förväntas man inte att ta an en tier 9 eller 10 HT frammifrån, men det är absurt att man måster skjuta guld på en annan tier 8 *premiumvagn* i sin egen *icke premium *tier 8 HT eller MT med bra pen (och ja panther II har historiskt sett alltid haft bra pen, även med kanonen innan 9.17.1). Det är också sjukt att en tiger II, som har den bästa kanonen på tier 8 ska behöva använda apcr för att penna en obj 252/defender frammifrån i lower plate om den vinklar lite.

Skrivet av VideoyGTX:

Inte personligen, därför skrev jag "man" istället för "jag".

Det gör du visst! Som du erkände för två sidor sedan.

Permalänk
Medlem

Att skjuta guld på en obalanserad tank av samma tier är inget fel eftersom den helt enkelt saknar weakspots. Så ja, jag har skjutit guld, men det är inget som jag föredrar av olika anledningar. Det är stor skillnad att skjuta en defender med guld eller att skjuta en tiger II eller kv4 på icke weakspots, vilka behöver sin armor till 100% för att vara någorlunda balanserade. Detta har jag redan förklarat. Dessutom skjuter jag aldrig guld på tier 9 eller 10 vagnar eftersom jag tror på klass-systemet. Säg mig hur många använder guld så som jag gör?

En defender skulle vara stark även om den inte hade en så pass obalanserad och tjock/vinklad lower plate. Kom inte och säg att en tank med 220 mm lower plate och 350mm upper plate och 440 alpha på tier 8 är "balanserad", då blir jag arg. En sådn tank förjänar att bli spammad med guld, eller rättare sagt spelarna förtjänar att lida eftersom de medvetet köper en obalanserad tank och stödjer WGs powercreep.

Jag tror mycket på spelbalans och klass-system. En panther II t.ex. kunde alltid penna samma tier HTs frammifrån, och varför ska den plötsligt inte kunna göra det nu när mobiliteten till och med är sämre än innan? Som jag sagt innan, man måste spendera mer pengar nu för att penna samma typ av tanks man kunde göra innan med AP, och i sådana fall kan användning av guld motiveras.

För 6 månader sedan fanns inga amx 49, defender eller buffade wz111 och 112, och detta betydde att man kunde penna fler tanks med AP frammifrån, men nu är situationen annurlunda. Vinklar man lower plate på 112 t.ex. så bouncar den till och med 227 mm AP, och det är absurt! Hoppas ni fattar skillnaden med att använda guld, och "använda" guld. Nu snackar vi inte en tier 8 MT som pennar en E100 eller Maus frammifrån med guld. Nu snackar vi en panther II som använder guld för att penna en defender dvs. en tank som den SKA kunna penna frammifrån med AP egentligen sett till balansen på tier 8.

Permalänk
Medlem

@Wefod: njae inte riktigt, problemet blir ju om jag tex kör framåt och tittar åt sidan, då vrider sig hela vagnen.

Jag är förvånad att ingen mer har uppmärksammat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Att skjuta guld på en obalanserad tank av samma tier är inget fel eftersom den helt enkelt saknar weakspots. Så ja, jag har skjutit guld, men det är inget som jag föredrar av olika anledningar. Det är stor skillnad att skjuta en defender med guld eller att skjuta en tiger II eller kv4 på icke weakspots, vilka behöver sin armor till 100% för att vara någorlunda balanserade. Detta har jag redan förklarat. Dessutom skjuter jag aldrig guld på tier 9 eller 10 vagnar eftersom jag tror på klass-systemet. Säg mig hur många använder guld så som jag gör?

Inte för att göra det till en tävling, men du skjuter definitivt mer guld än mig i så fall.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta:
Det kan du ju inte veta. Det sista jag är, är en guldskjutare, men jag ser inget fel med det om man stöter på en obalanserad tank så som defender eller amx 49. Jag är nog en av dem som skjuter minst guld, och jag har inte ens några guldskott laddade i min tank längre pga. jag inte vill stödja WG i den bemärkelsen.

Permalänk
Medlem

Två grejer åt er/mig idag:

Replay med stats.

Replay och stats

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Bra spotting. Men det är också problemet med den banan, man kan inte röra sig så mycket utan att bli spottad och snipad vilket gör proko till ännu en korridorbana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Bra spotting. Men det är också problemet med den banan, man kan inte röra sig så mycket utan att bli spottad och snipad vilket gör proko till ännu en korridorbana.

Tack.
Korridorer hit och dit, riskerna tas. Kan jag inte riskera att bli spottad, kan jag inte riskera att göra en dålig trade, kan jag inte riskera att tajma fel eller göra något oväntat ja då har jag satt mig i min egen korridor på gott och ont.
Sures, vill man vinna så ska man köra efter bästa förmåga vilket inkluderar timings, rollspel och zoner. Klart som spad att ju mer optimerad en vinnande spelstil blir desto mer på räls går det desto mer korridorsspel blir det, då man skalar bort misstagen.
Å tredje sidan, vi hade kanske inte vunnit i just den matchen om jag inte chansat i just den matchen, kanske.
Å fjärde sidan, vad hade motståndarna kunnat göra när deras i stort sett enda spotters var borta? Deras spotters försökte, misslyckades och sen sitter laget där och tar emot. Problemet blir där inte själva kartan i sig utan lagkonceptet, tanksen samt spelarna själva. Tänk dig en helt platt karta och hur korridorsspel kan uppstå ur detta. Jag tänker mig öppet-vatten-kartan i WoWs, där en viss uppställning och viss väg dominerar pga dynamiken i avsaknad av karta.
Alla kartor blir korridorsskartor med tiden, det handlar väl egentligen bara om möjligheten och viljan att frångå metan. Här kan man t.ex. titta på Xaneleon, han vad heter han som kör dubbel rep-kit, repair tool och maxad repair på Papa Foch eller för den delen på nästan vilken professionell spelare som helst. De som riskerar, och spelar bra, de vinner.

Nu ska jag bara börja spela bra också.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Klar man ska ta risker. Men en person som sitter säkert och snipar tar inga risker, dvs. ditt lag bakom dig. Fienden försökte ta risker och, men de blev söndersnipade så det fanns inte mycket de kunde göra förutom att vara "sitting duck".

Permalänk
Medlem

Gör luck of the irish Quadrifoil någon nytta som man fick vid st patriks day?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Gör luck of the irish Quadrifoil någon nytta som man fick vid st patriks day?

Det ger arty +10% chans på salt drop loot från LT.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Mindboggle:

Gör luck of the irish Quadrifoil någon nytta som man fick vid st patriks day?

Nä, planen från 2015 var att emblem och texter på ens vagn skulle ge bonus till besättningen, men den planen skrotades i slutändan, eller "togs bort" från uppdateringen, så möjligen kan den komma i framtiden.

Wajn om emblembonus till besättning incoming in 3, 2, 1... ?)

Dold text
Permalänk
Medlem

Då var T25 Pilot fixad men har inte orkat testa den än

En fråga också: Nån som har erfarenhet av att flytta WoT från en hårddisk till en annan (ssd)?
Måste man installera om skiten eller är det bara att dra över WoT mappen?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Då var T25 Pilot fixad men har inte orkat testa den än

En fråga också: Nån som har erfarenhet av att flytta WoT från en hårddisk till en annan (ssd)?
Måste man installera om skiten eller är det bara att dra över WoT mappen?

Bör fungera fint att bara dra över, jag har gjort det ofantligt många gånger.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

http://wotreplays.com/site/3470999#mountain_pass-danne215-amx...

En rolig match, där man fick se 3 TDs ramla ner ifrån bron i mitten på kartan under kort tid

Permalänk
Medlem

The Jumbo King strikes again, denna gång med bara [ 1 ] och 5 kills, dock. Men top i XP.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har tillräckligt med free exp för att gå från T-34/100 till Skoda T50. Kommer jag att spara credits genom att köpa TVP VTU nu under helgen med 15% rabatt och sedan sälja den till normalpris eller är säljpriset alltid det samma oavsett rabatter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Hej, jag har tillräckligt med free exp för att gå från T-34/100 till Skoda T50. Kommer jag att spara credits genom att köpa TVP VTU nu under helgen med 15% rabatt och sedan sälja den till normalpris eller är säljpriset alltid det samma oavsett rabatter?

Säljpriset är hälften av nuvarande pris. Du sparar krediter om du säljer senare ja. Vilket är perfekt om man är helt ny på en TOTT-linje t.ex.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Hej, jag har tillräckligt med free exp för att gå från T-34/100 till Skoda T50. Kommer jag att spara credits genom att köpa TVP VTU nu under helgen med 15% rabatt och sedan sälja den till normalpris eller är säljpriset alltid det samma oavsett rabatter?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du som ändamål att köpa den nu när den är billig för att sedan sälja den och tro att du får mer tillbaks än vad du köpte den för så har du fel. Har du den redan i garaget, vänta med att sälja tills efter rean. Har du den inte i garaget men tror att du kommer få pengar av att köpa den nu och sen sälja, så har du fel.

Permalänk
Medlem

@Zerpej: Jag har spelat tjeckiska linjen till t-34/100 som är helt upplåst. Jag har inte köpt TVP VTU än, vad jag förstått så är den inget vidare och tänkte därför skippa den med free exp och gå vidare till Skoda T50.

Jag tror självklart inte att jag kommer att tjäna pengar på att köpa och sälja den men jag måste ju köpa den för att komma vidare till Skoda T50.

Alakai fattade vad jag menade, dvs köpa den nu när det är 15% rabatt men vänta tills rabattperioden gått ut och på så vis förlora mindre pengar än om jag köpt och sålt den samma dag...

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

men jag måste ju köpa den för att komma vidare till Skoda T50.

Du kan freexpa förbi utan att köpa, om du är desperat nog.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

@Alakai: Tack, det visste jag inte ens.
Skoda T50 köpt!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Fasen vad laggiga servrarna är nuförtiden. Så var det aldrig innan.