Korrekta färger och ljus i B2K från Color Tweaker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så du ser inte problemet att ändra Gamma, Saturation, Contrast och Brightness fritt i Nvidia Control Panel / Catalyst eller på skärmen?

ja? har jag sagt något annat? det är ju ganska omöjligt att kontrollera alla inställningar men det gör det inte till ett mindre fusk tycker jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ska detta kallas för Fusk så kommer man snart bli permabannad för att ens brightness på skärmen är +1 jämfört med andra.

Alla kan ändra birightness, alla kan inte ändra färger och sunglares. Tror du kan vara lugn
Solklart fusk, dock kan det nog vara ganska trevligt i single player.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Alla kan ändra birightness, alla kan inte ändra färger och sunglares. Tror du kan vara lugn
Solklart fusk, dock kan det nog vara ganska trevligt i single player.

Inte fusk överhuvudtaget.
Ser inte hur ökad färg kan göra så man ser en fiende tydligare då folk inte ens har några färger på sig.
en sak om man ökar gamman (vilket alla kan) så att alla skuggor är så gott som borta och spelet blir grå-vitt = skit enkelt att se fiende.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Inte fusk överhuvudtaget.
Ser inte hur ökad färg kan göra så man ser en fiende tydligare då folk inte ens har några färger på sig.
en sak om man ökar gamman (vilket alla kan) så att alla skuggor är så gott som borta och spelet blir grå-vitt = skit enkelt att se fiende.

Hur tänkte du nu?
Om du tar bort det mörka blå lagret över skärmen så syns allting tydligare, eller du kanske blundade när du kollade på videon?
Sen finns det kamouflage som du kan välja beroende på kartor för att få ett övertag, dessa har inte samma effekt om spelets färger helt plötsligt ändras.

Ja, det är givetvis klassat som fusk då allting blir tydligare.
Alla borde få samma förutsättningar... alla borde få dessa fina klara färger!

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Geeks Gaming

Hoppas ni är uppmärksammade att göra detta leder till permban

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121004/farglagg-battlefie...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PezFTW:

Ser så vackert ut jämfört med originalet.

japp nästan så man skulle kunna slå sig ner på stranden på Gulf och svepa en kall

jag har inte haft tid att testa nåt själv efter jag snickrade ihopp värderna men det kommer.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Hoppas ni är uppmärksammade att göra detta leder till permban

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121004/farglagg-battlefie...

NU som först börjar dom permabanna folk.
det krävdes alltså ett program för att ta bort blåfiltret för att dom skulle vakna!!
när ryssarna stormade svenska servrar med aim-bot för ett halvår sen då hände inget.

bra där!

men ok det är väl bara att bita i det sura äpplet och ställa tillbaka original värderna om man vill fortsätta spela.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av pg_ice:

NU som först börjar dom permabanna folk.
det krävdes alltså ett program för att ta bort blåfiltret för att dom skulle vakna!!
när ryssarna stormade svenska servrar med aim-bot för ett halvår sen då hände inget.

bra där!

men ok det är väl bara att bita i det sura äpplet och ställa tillbaka original värderna om man vill fortsätta spela.

Fattar inte varför folk klagar på fuskare... då spelar man helt enkelt på fel server... har inte sätt en fuskare sen typ december

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

däremot så hade deras filter funkat efter en atombombs smäll
eftersom husen och träden är kvar så kan det omöjligt ha smällt

Har du inte sett Independence Day?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

För hög "digital vibrance" i Wake Island, förstör allt.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anton_Cimex:

För hög "digital vibrance" i Wake Island, förstör allt.

den går att justera ner.
pantad?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

den går att justera ner.
pantad?

Nej, min personliga åsikt.
Pantad?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Efter DICE senaste pudel blir detta ämne ack så aktuellt igen.
Hur blir man bäst av med den självmordsframkallande färgpaletten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Efter DICE senaste pudel blir detta ämne ack så aktuellt igen.
Hur blir man bäst av med den självmordsframkallande färgpaletten?

Skickades från m.sweclockers.com

http://bf3.realmware.co.uk/colour-tweaker/downloads

Läs FAQ.

Ännu inga rapporter på folk som har blivit bannade förutom eventuellt temporärt.

Ska prova detta själv tror jag.. Rätt trött på blått..

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Nice film, var inte riktigt övertygad innan men nu är jag. Synd att jag nu vet bättre för att jag har alltid tyckt dom olika filterna ger en speciell känsla på kartan i fråga.

Om man ska göra ett "hyffsat realistiskt" skjutarspel utan att det bara blir "sandmiljö, stadsmiljö eller djungel" så måste jag säga dom har lyckats ok för variationens skull. Sharqi är dock lite udda då, om det nu ska kännas som en sen kväll så är det inte lika lyckad som i Bandar Desert isf.

Edit: Ngn moderator for gärna göra en voiting av denna tråd

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robocrap:

Ännu inga rapporter på folk som har blivit bannade förutom eventuellt temporärt.

fan vad bra!

har sålt grafikkortet så nu kan jag inte spela nåt.
sitter på ett Geforce 7800 GT

nästa grafikkort blir nog ett gtx 690 så då blir det att ta upp BF3 igen.

bilderna uppe igen föresten.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Fungerar detta på icke BK banor?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?